Søg Garagen Hej Gæst! Register

Guide til en bedre benzinøkonomi
#25
V-Power, Nitro3000, og alle de andre smarte mærker er egentligt alm blyfri 95, men der er tilsat nogle additiver (tilsætningsstoffer), som skulle kunne rense motorsystemet, altså fjerne belægninger fra ventiler, fjerne soddannelse o.s.v. Nogle siger de virker, andre de ikke gør.

Noget har de stoppet i benzinen i hveret fald, min gamle lovlige HOT kørte kortere på literen, havde lavere tophastighed og trak mærkbart dårligere på V-Power end på DK-benzins lavpris Blyfri95.

P.t. kører jeg på Statoil Bio95 - ikke fordi der er meget Bio over det, men det er den billigste benzin jeg kan finde her i byen.

Sålænge suppen kan brænde - så er det fint nok. 8)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Hver gang jeg hælder Nitro 3000 el V-Power på min Zip, så bliver tomgangen højere og tændrøret samler en masse koks, der en gang enda har fået tændrøret til at kortslutte. Så et eller andet gør det benzin altså. Ydelsen er den samme, der kan jeg ikke mærke forskel.
Svar
#27
Det er jo egentlig logik..

Men tak for at minde mig om det... Grin
Svar
#28
LETSINDIG Skrev:Har også hørt, fra pålidelige kilder, er de aller fleste tankstationer kun har en tank, hvorfra de tapper både til 92 og 95 oktan, men det vil indehaveren selvfølgelig ikke indrømme hvis man spørger.
Men står der at bilen eller scooteren kan køre på 92 oktan i instruktions bogen, så er der ingen grund til at hælde 95 på, det får man intet ud af.

Den er god nok, fra standeren tilføres så additiver til benzinen der tankes.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#29
tak for tippet... Det skal jeg da helt sikkert tænke over i fremtiden.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Kører med 92 på FZ'eren, kan overhovedet ikke mærke forskel på 92 og 95.

Kæresten kører i sin Big Max med 95 om sommeren og 92 om vinteren. Den lidt højere temp forbrændingen får om vinteren får motoren til at trække lidt bedre i frostvejr, og tomgangen cykler ikke op og ned.

Kører med 95 på bilen, den elektroniske motorstyring er indstillet til 95. Det er sådan en lille plastic-dut der står 95 på man kan udskifte. Har en med mærkat "91" - prøvede at smide den på og tanke 92, men det gav motorbanken og dårligt træk, så vi er tilbage på 95 med 95 dutten monteret.

Men jeg vil ikke tanke noget som helst af de der Nitro-ultra-3000-super-gunk skrammelbenziner. Det giver ikke en bønne.

Giver af og til bilen et skvæt "Abcon Fuel System Cleaner" (3 ml ca hver 10 tankning (35 L)), og værkstedet hvor vi får bilen serviceret siger at det er rigeligt, og at det faktisk hjælper på belægninger på ventiler og i indsprøjtningsdyserne.

Godt nok koster ½ Liter af stadset 70 kr, men når jeg bruger 3 ml. ca hver 3 måned, går der længe inden det er brugt op, så det er billigt nok, hvis det kan hjælpe motoren.

Rexman
Svar


Forum spring: