Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(27-03-2016, 20:08)barden Skrev: Det er allerede Euro4 her fra 2016, og fra 2020 er det Euro5.
Det bliver spændende, for med Euro4 og 5 burde vi se mange flere med hybrid teknik, (og sikkert dyrt).
Knallerter er fortsat Euro2 mens motorcykler er Euro3. Hvis du har hørt noget om at der er ændringer i disse vil det være interessant.
At det så ikke lader til at knallerter emmisionstestes med den danske 30 km/t begrænsning er så en anden side af sagen da man så kun ved at knallerter med 45 km/t begrænsning overholder Euro2.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(29-03-2016, 08:43)Baddi Skrev: Knallerter er fortsat Euro2 mens motorcykler er Euro3. Hvis du har hørt noget om at der er ændringer i disse vil det være interessant.
https://en.wikipedia.org/wiki/European_e...ion_limits
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(29-03-2016, 10:10)Teddy Skrev: https://en.wikipedia.org/wiki/European_e...ion_limits
Der står da ikke andet end, hvad jeg har haft sagt med at euro 2 er for knallerter og euro 3 for motorcykler.
Biler af forskellige slags hæves der hele tiden på, men knallerter og motorcykler er da fortsat på henholdsvis euro2 og euro3.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(29-03-2016, 12:42)Baddi Skrev: Der står da ikke andet end, hvad jeg har haft sagt med at euro 2 er for knallerter og euro 3 for motorcykler.
Biler af forskellige slags hæves der hele tiden på, men knallerter og motorcykler er da fortsat på henholdsvis euro2 og euro3.
Jeg har ikke læst den, men der burde være noget
her.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(29-03-2016, 13:05)Teddy Skrev: Jeg har ikke læst den, men der burde være noget her.
Det er sku rigtigt.
'
Jeg havde ikke opdaget at alle særdirektiverne erstattes af det du har på det link der, men det er åbenbart trådt i kraft 1. januar 2016.
Bilag VI fortæller at mængden af kulmonoxid skal være nede på niveau med biler men at mængden af uforbrændt benzin fortsat tillades at være noget højere og at mængden af NOx også tillades højere end biler.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 8.172
Tråde: 168
Tilmeldt: Jul 2008
(29-03-2016, 08:43)Baddi Skrev: Knallerter er fortsat Euro2 mens motorcykler er Euro3. Hvis du har hørt noget om at der er ændringer i disse vil det være interessant.
At det så ikke lader til at knallerter emmisionstestes med den danske 30 km/t begrænsning er så en anden side af sagen da man så kun ved at knallerter med 45 km/t begrænsning overholder Euro2.
Nej. Her fra 2016 er det så vidt jeg kan læse Euro 4.
Kilden:
http://transportpolicy.net/index.php?tit..._Emissions
Svar: 3.546
Tråde: 67
Tilmeldt: Aug 2013
17-05-2016, 08:00
(Dette opslag var sidst ændret: 17-05-2016, 08:02 af Quiks.)
Så ku afgangsrøret til min 4 år gamle Giantco stelth udstødning ikke mere.
Gik hul på vej hjem, men havde heldigvis kun 2 km til jeg var hjemme.
Men kunne stadig få et nyt afgansrør ved TH, det koster det samme som jeg gav for hele udstødningen for 4 år siden 299 Kr.
Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar: 4.269
Tråde: 273
Tilmeldt: Apr 2010
Hvor gik der hul henne?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
- 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar: 3.546
Tråde: 67
Tilmeldt: Aug 2013
Såvidt jeg kan mærke så er det lige i samlingen mellem den tynde del af røret og den tykke del.
Ved siden af svejsningen.
Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar: 4.269
Tråde: 273
Tilmeldt: Apr 2010
Altså der hvor den bliver tykkere.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
- 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar: 3.546
Tråde: 67
Tilmeldt: Aug 2013
(17-05-2016, 20:25)MSJ1982 Skrev: Altså der hvor den bliver tykkere.
Jeps.
Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.
Svar: 3.546
Tråde: 67
Tilmeldt: Aug 2013
06-06-2016, 17:20
(Dette opslag var sidst ændret: 06-06-2016, 17:23 af Quiks.)
(17-05-2016, 20:25)MSJ1982 Skrev: Altså der hvor den bliver tykkere.
Hullet sidder 3-4 mm fra beslaget i cylindere enden.
Der er omkring 0,1-0,2 mm godstykkelse tilbage rundt om hullet.
Puch Maxi 2. 30 km/t. Årgang 1984. (solgt)
Giantco G-Buddy. 30 km/t. Årgang 2011.