Søg Garagen Hej Gæst! Register

Nyt underligt problem
#1
Min scooter får for meget benzin, jeg er nede i 80# nu på min 63ccm (Som er helt nyt)
Jeg kan mærke at jeg skal længere ned,- Det kan sgu da ikke passe?

Jeg har prøvet at skifte karburator og så inden jeg skiftede at svømmeren åbnede 3mm mere
end den "nye" jeg prøvede igår.

Fjederen der holder vakuum gaspjæld på plads var osse næsten blevet dobbelt så lang, så den blev osse skiftet
Luftskruen skal 5-6 gange ud, før den køre ordentligt, og den går ud, eller næsten ud når jeg skruer den ind
så den er samlet korrekt..

Hvad dælen gør jeg forkert, på min gamle cylinder kørte jeg med 85# Fortvivlet
Tændrøret var ja kaffe sort igår vil jeg skyde på.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Nå det viste sig at vakuum spjældet ikke ville gå op og ned Rullende øjne
har jeg aldrig set før, havde heldigvis ny studs og vakuum spjæld liggende og nu ser det ud til at virke...

Nu skal jeg bare hen og dyse til IGEN Ond
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#3
Hvor mange (få) km rekker du at kjøre mellom hver gang du må reparere noe på scooteren din ?
Svar
#4
(20-08-2013, 17:48)rune75 Skrev: Hvor mange (få) km rekker du at kjøre mellom hver gang du må reparere noe på scooteren din ?

Sikkert ikke mange, hver gang et problem ”er blevet løst” er det min fornemmelse, at der altid opstår to nye, i umiddelbart forlængelse heraf.Blink med øjetRullende øjne
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#5
Ja det bliver ikke til mange Km desværre, jeg køber helt sikkert osse noget andet snart Ked af det

Men har endnu ikke haft en 4takter der ikke har drillet, den her er dog ekstrem Målløs
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Har nu skiftet Luftfilter og sat nyt tændrør i og det lader til at problemet er løst Flov
Dumme mig.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#7
Når der nu er 5 hakker i min nål kan den så ikke være så lang/kort at det har indflydelse når der køre med fuld gas?

Jeg har et mega problem med at dyse den til stadig, den køre umiddelbart bedst med 85 med nålen så den er længst, så virker min begrænser osse, men mangler noget på toppen. Tændrør hvidt

Hvis jeg så ændre på nålen så virker min begrænser ikke og tændrøret bliver sort Ond bare et hak så syntes jeg den køre dårligere, det kan vel ikke passe jeg skal ned i dyse Rullende øjne

Jeg kørte med 85 før men med et gammelt luftfilter, og der syntes jeg ikke engang tændrøret var sort Målløs
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#8
(26-08-2013, 09:53)MSJ1982 Skrev: Når der nu er 5 hakker i min nål kan den så ikke være så lang/kort at det har indflydelse når der køre med fuld gas?

Jeg har et mega problem med at dyse den til stadig, den køre umiddelbart bedst med 85 med nålen så den er længst, så virker min begrænser osse, men mangler noget på toppen. Tændrør hvidt

Hvis jeg så ændre på nålen så virker min begrænser ikke og tændrøret bliver sort Ond bare et hak så syntes jeg den køre dårligere, det kan vel ikke passe jeg skal ned i dyse Rullende øjne

Jeg kørte med 85 før men med et gammelt luftfilter, og der syntes jeg ikke engang tændrøret var sort Målløs

HAr hørt fra en Mekaniker at det skulle være rimeligt svært og justere kaburatoren på en 4 takter men måske du skulle prøve med en mindre dyse også se om du kan flytte på nålen og få det og virke.
Men kun et forslag.
Svar
#9
Er det en omdreiningsbegrenser du har, eller en elektronisk hastighets begrenser ?

Nålen skal i teorien ikke ha noen innvirkning ved full gass. At tendrøret er hvit har ikke så stor betydning på en 4takter,
det viktigste er at bruke en dyse som scooteren kjører best med.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Jamen det har den altså på min scooter, begrænseren er slået fra (indtil jeg selv sætter den til så glem den Smil

Jeg har nu prøvet at skifte til 82 dyse og nålen i midten, der tager den fat, men vil ikke tage fuld gas, sys dog det virker som tæt på (Begrænser virker ikke når den er sat til.

Og ved 85 nål så den er længst, så virker begrænser, men vil ikke tage fat fra start, men vil godt tage fuld gas
hvis jeg rykker nålen så bliver tændrøret sort.

Så jeg skal vel have fat i en 84 dyse, da det virker som om den 82 er for lille, og det virker til at en 85 er en tand for stor.

Har læst et eller andet sted at en Kymko Super 8 køre med 80 begrænset og 82 ubegrænset, så skal altså ikke ligge med en 82...

Der er dog lige et men, som måske kan forklare det hele, jeg er bange for at jeg har sat stempelringene forkert på altså den af kulstof øverst, men gider ærlig talt ikke skille det ad Een gang til Ked af det Ond
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#11
Jeg havde byttet om på ringene, så der er koks belægning på toppen og ned af siderne Flov
Det er bare helt nyt Fortvivlet
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#12
(26-08-2013, 11:44)MSJ1982 Skrev: Jeg havde byttet om på ringene, så der er koks belægning på toppen og ned af siderne Flov
Det er bare helt nyt Fortvivlet

Så du tok cylinderen av alikevel ?

Ringene har jo en opp og ned side også, men det er du nok klar over.
Svar


Forum spring: