Søg Garagen Hej Gæst! Register

Sindssyge priser på gamle Maxi
#1
Sad lige og surfede rundt og ledte lidt halvhjertet efter gamle Puch Maxi. Blev noget rystet over prislejet Målløs Op til 10.000,- forlanges uden at sælger mener det er helt hen i vejret.
Kan da godt ske at den er velholdt men stadig er prisen da skruet alt alt for højt og urealistisk op.

Selv gamle faldefærdige eksemplarer sælges til priser hvor jeg ihvertfald ikke vil være med og kigger man lidt på "liggetiden" så er nogle af annoncerne nok idt gamle og hvorfor mon?

Kom nu ned på jorden og få solgt til rimelige priser er min tanke.
Omkring 2000,- vil jeg mene er ok for et eksemplar der ikke nødvendigvis skal være 100% iorden men hvad mener i?


Har en Vespa Ciao stående der skal renoveres, måske jeg skulle sætte den til salg for 3500,-? Grin
Den har kunnet køre (For ca 1 1/2 år siden) og er komplet + reservedele, den må da kunne indbringe et astronomisk beløb?

Sidste skrevet med en smule ironi.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
(18-08-2013, 21:08)Russer60 Skrev: Sad lige og surfede rundt og ledte lidt halvhjertet efter gamle Puch Maxi. Blev noget rystet over prislejet Målløs Op til 10.000,- forlanges uden at sælger mener det er helt hen i vejret.
Kan da godt ske at den er velholdt men stadig er prisen da skruet alt alt for højt og urealistisk op.

Selv gamle faldefærdige eksemplarer sælges til priser hvor jeg ihvertfald ikke vil være med og kigger man lidt på "liggetiden" så er nogle af annoncerne nok idt gamle og hvorfor mon?

Kom nu ned på jorden og få solgt til rimelige priser er min tanke.
Omkring 2000,- vil jeg mene er ok for et eksemplar der ikke nødvendigvis skal være 100% iorden men hvad mener i?


Har en Vespa Ciao stående der skal renoveres, måske jeg skulle sætte den til salg for 3500,-? Grin
Den har kunnet køre (For ca 1 1/2 år siden) og er komplet + reservedele, den må da kunne indbringe et astronomisk beløb?

Sidste skrevet med en smule ironi.

Jamen det er vel udbud og efterspørgsel såmænd. Vildt, ja det kan vi nok blive enige om. Får sælger ikke solgt til den udbudne pris må vedkommende sætte prisen ned eller beholde knallerten. Og så kan vi andre fantasere om, hvor mange Maxi`er og andre knallerter vi burde ha` købt eller beholdt dengang for 30 år siden. Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at min scooter om 30-40år skulle blive et samlerobjekt eller "vintage", men lur mig om det ikke sker.

Venligst Erik.
Svar
#3
Priserne på sådan en maskine er desværre meget høj.
Kigget selv på Maxi'er for 3 år siden, men priserne var på minimum 3000kr for et eksemplar der kunne køre.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#4
Skidtet er jo ikke guldbelagt så.
Dermed sagt at selvfølgelig er Maxi efterspurgt men derfra og så til de skyhøje priser er der langt.
Som skrevet af en af jer,, det er 30 år gamle maskiner der sikkert ikke i ret mange tilfælde står 100% originale.
Plus at når nogle unge idag ødelægger dem med afskårne skærme osv osv så smerter det i mit gamle hjerte. Skal man have gammel knallert, det være sig Kreidler, Puch osv så hold dem da for pokker så originale som muligt.
Det er så lige en anden side af den sag, sorry.

Glæder mig til vinter. har besluttet at den Vespa jeg har stående, den skal renoveres op til ny stand så vidt det er muligt.
Dvs strippes helt ned, slibes ned, lakeres og så nye dele hvor det er muligt. Foråret 2014 skulle den så gerne være klar til småkørsel her i nærområdet - håber jeg.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#5
Er det kun retro, der gør den så eftertraget, eller er der også nogle fordele i en Maxi i forhold til den stadig strammere knallert lov ?
Hygge hejsa.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Måske det er de samme som har deres MC til salg, og stadig tror de sidder med guld imellem hænderne.
En ældre maskine fra 80erne, som har været igennem X antal hænder med X antal km på klokken er ikke belagt med guld, uanset om det er en knallert eller MC.

Svar
#7
For bare 1-2 år siden, var der større efterspørgsel på dem, i hvertfald hernede på det flade.

Og kender mange der har fået 4-5 og op til 6-7000 kr for deres Maxi'er, men så har de osse været fuldstændig gennem renoveret.
Jeg syntes prisen er faldet lidt, og man kan godt få Maxi'er til 2-3000 Kr hernede i hvert fald.

Men det er ikke noget jeg selv gider at rode/køre med og på, jeg skal have komfort og ydelse og langt på literen Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#8
De er blevet guld værd. Jeg købte som 14-15 årig tit Maxi'er til 2-300 med små defekter eller mangler. Fixede dem op og malede dem og de gik sgu som varmt brød hvergang i den lokale avis til 2500-3000. Det var en fed fortjeneste dengang, men Gud hvor skulle man ha gemt dem alle sammen Grin
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar
#9
(22-08-2013, 20:43)Modvind Skrev: De er blevet guld værd. Jeg købte som 14-15 årig tit Maxi'er til 2-300 med små defekter eller mangler. Fixede dem op og malede dem og de gik sgu som varmt brød hvergang i den lokale avis til 2500-3000. Det var en fed fortjeneste dengang, men Gud hvor skulle man ha gemt dem alle sammen Grin

Haha ja!

Har en kollega der lige har fået 1½ Maxi for 200kr.
Han solgte det hele igen for 2000kr og havde IKKE! fikset det op. Grøn grin
Kymco Agility 50 - 45'er @ 60km/t Cruise speed & 77km/t Top speed
Årgang 2006, Trip: 13.700km - Økonomi ca. 42 km/l
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(18-08-2013, 22:31)Russer60 Skrev: Skidtet er jo ikke guldbelagt så.
Dermed sagt at selvfølgelig er Maxi efterspurgt men derfra og så til de skyhøje priser er der langt.
Som skrevet af en af jer,, det er 30 år gamle maskiner der sikkert ikke i ret mange tilfælde står 100% originale.
Plus at når nogle unge idag ødelægger dem med afskårne skærme osv osv så smerter det i mit gamle hjerte. Skal man have gammel knallert, det være sig Kreidler, Puch osv så hold dem da for pokker så originale som muligt.
Det er så lige en anden side af den sag, sorry.

Glæder mig til vinter. har besluttet at den Vespa jeg har stående, den skal renoveres op til ny stand så vidt det er muligt.
Dvs strippes helt ned, slibes ned, lakeres og så nye dele hvor det er muligt. Foråret 2014 skulle den så gerne være klar til småkørsel her i nærområdet - håber jeg.

Husk og undersøge hvad den orginale farve hed ,det kan indbringe en tusse ekstra ved evt sælg en dag.
Svar


Forum spring: