Svar: 20
Tråde: 4
Tilmeldt: Mar 2007
Jeg skal til at bruge en 8000-11000 kr. paa en ny scooter, har lidt for langt til arbejde :P
Jeg har aldrig haft bil eller scooter, saa for at vaere aerlig ved jeg ikke en disse om det.
Jeg er klar paa at smide en 8000-11000 stykker, helst med alt inclusiv (dog ikke forsikring)
Hovedsageligt skal den kunne holde til at koere vaer dag (kan de ikke alle det :P) og i det meste slags vejr. Har ogsaa laest at nogle scootere er for smaa, jeg er 1.87 hoej saa skal nok heller ikke vaere den mindste af slagsen.
Faaet anbefalet at koebe en Japansk scooter(og kun hoert daarligt om T Hansen), men synes ikke jeg kan faa dem helt ned i den prisklasse.
Jeg ville nok faa en til at "pille" lidt ved den, ville gerne have en der kan komme op paa de 60-75 stykker uden at den er koert doed efter 3 maaneder.
Naar ja og saa skal den vaere ny.
Haaber der er nogen der har nogle forslag, eller muligvis kan guide mig lidt, paa forhaand tak, Timo
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
Timo Skrev:Jeg skal til at bruge en 8000-11000 kr. paa en ny scooter, har lidt for langt til arbejde :P
Jeg har aldrig haft bil eller scooter, saa for at vaere aerlig ved jeg ikke en disse om det.
Jeg er klar paa at smide en 8000-11000 stykker, helst med alt inclusiv (dog ikke forsikring)
Hovedsageligt skal den kunne holde til at koere vaer dag (kan de ikke alle det :P) og i det meste slags vejr. Har ogsaa laest at nogle scootere er for smaa, jeg er 1.87 hoej saa skal nok heller ikke vaere den mindste af slagsen.
Faaet anbefalet at koebe en Japansk scooter(og kun hoert daarligt om T Hansen), men synes ikke jeg kan faa dem helt ned i den prisklasse.
Jeg ville nok faa en til at "pille" lidt ved den, ville gerne have en der kan komme op paa de 60-75 stykker uden at den er koert doed efter 3 maaneder.
Naar ja og saa skal den vaere ny.
Haaber der er nogen der har nogle forslag, eller muligvis kan guide mig lidt, paa forhaand tak, Timo Der er så yderligere et par parametre, du lige skal overveje!
4-takter = langt på literen, typisk billigere i anskaffelse, ingen 'blå os', mere kompliceret motor, mindre optræk
2-takter = lettere at 'lave noget selv', dyrere i anskaffelse, mere kendte mærker.
På 4-takt-området ligger Kymco Agility og Sym Mio i det nævnte prisleje. (Taiwan) Jeg kører selv Agility uden problemer. (1.72 høj) Ret meget ved siden af den højde er nok ikke hensigtmæssigt
Vi har mindst 1 Mio bruger herinde. Han må kunne vurdere, hvor meget plads du vil have.
Dertil kommer en hob kinesere på 5-7.000. Mange af dem forekommer mig en anelse små i det, men igen må andre komme med deres bud.
På 2-takt siden er der vist ikke ret meget i det nævnte 'lave' prislag udover PGO Comet og noget af T.Hansen. Der findes en del store maskiner, men så er vi vist oppe over 14.000.
Og jeg tror du vil føle dig klemt på en Comet.
Svar: 20
Tråde: 4
Tilmeldt: Mar 2007
Tak for svaret, jeg vil lige overveje om jeg vil op og investere saa meget i en scooter. Ville fortraekke en 2-takter men saa maa jeg see om de kan faas billigt et eller andet sted
Og saa glemte jeg vist at sige at det skulle vaere en 45
Hvad med nogen lign: http://www.thansen.dk/product.asp?c=8479...1426205847
De koster 10.000, dog uden indregistrering.
Leveringsomkostninger på kr. 1200,- for klargøring og nummerplade.
Svar: 2.997
Tråde: 397
Tilmeldt: Dec 2005
Jeg havde jo regnet med lidt hjælp fra alle vore PGO, kineser, CPI og MIO brugere herinde.
Mit umiddelbare råd er at du med din højde nok ikke skal satse på Agility. I hvert fald ikke uden at have prøvesiddet den under realistiske forhold!
Din profil nævner desværre heller ikke, hvorfra i landet du kommer, så det gør det endnu lidt sværere at udpege en mulig forhandler.
Og jeg er absolut ikke CPI ekspert. Vi har et antal brugere herinde. De må være de rette til at svare på spørgsmål.
Kan tænkes, at alle de relevante brugere ligefrem skal vækkes med en personlig besked? 
En tur gennem Garagen kunne måske give ideer.
http://www.billig-scooter.dk/garage.php?mode=browse
Også til hvem man med fordel kunne kontakte.
Jeg havde selv i min søge-fase kontakt med en nordmand, der i et par år havde kørt Giantco. (T.Hansens 4T'er) Det lød absolut brugbart, men da TH ikke (uvist af hvilken årsag) kunne komme ud med deres maskiner, gik jeg til sidst andetsteds hen.
(Giantco endte så med at komme ud 6-8 måneder senere, end man først havde bebudet)
Svar: 20
Tråde: 4
Tilmeldt: Mar 2007
Bor i aarhus. Kunne vaere jeg skulle spoerge nogen der koerte den der city som jeg naevnte ja  . Tak for alt hjaelpen.
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Timo Skrev:Bor i aarhus. Kunne vaere jeg skulle spoerge nogen der koerte den der city som jeg naevnte ja . Tak for alt hjaelpen.
Er det så nu, jeg skal skrive at du skulle prøve en PGO T:Rex  .
Jeg kører på "Lillebroderen" Dr.BiG. Og det er da en fin scooter med masser af plads, og hvis man passer godt på den, så holder den længe  . BiG og T:Rex er en og samme scooter, lige bortset fra diverse droslinger i motoren. Jeg har rundet 83.000 km på BiG'en, og den er 6 år gammel(til Maj).
Så hvis der er noget du vil vide om modellen, så skriv.
Svar: 159
Tråde: 9
Tilmeldt: Mar 2007
Jeg har en Peugeot Trekker du gerne må prøve : ) jeg bor i Århus
Men den er ikke tilsalg
Svar: 20
Tråde: 4
Tilmeldt: Mar 2007
Jps Skrev:Er det så nu, jeg skal skrive at du skulle prøve en PGO T:Rex .
Jeg kører på "Lillebroderen" Dr.BiG. Og det er da en fin scooter med masser af plads, og hvis man passer godt på den, så holder den længe . BiG og T:Rex er en og samme scooter, lige bortset fra diverse droslinger i motoren. Jeg har rundet 83.000 km på BiG'en, og den er 6 år gammel(til Maj).
Så hvis der er noget du vil vide om modellen, så skriv. Er vel et par ting, som f.eks hvor langt koerer den litteren, og har du pillet ved den eller er den helt orginal 
og "diverse droslinger i motoren" = ?
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Timo Skrev:Er vel et par ting, som f.eks hvor langt koerer den litteren, og har du pillet ved den eller er den helt orginal 
og "diverse droslinger i motoren" = ?
29,85 km/l, lige for tiden. Grunden til den præcise måling, er at jeg har en cykelkomputer monteret.
Og ja, der er pillet lidt ved den. :oops:
Droslingerne på T:Rex'en(2003/04 og frem) er følgende:
Blindrør på udstødning + en katalysator(iform af en lille sort plastikdims) monteret ovenpå selve udstødningen.
Ring i variator(ved ikke om der er på de nyere T:Rex(2003/04 og frem)?
Ring/skål ved remskiverne bagi, som forhindre remskivernes fulde vandring.
På nyere modeller (2003/04?og frem) sidder der enten en tragt eller en plade, ved membranen i blokken. CDI'en er muligvis begrænset på nyere modeller, efter de nævnte årstal?
Håber jeg har fået alle droslingerne med?
Svar: 20
Tråde: 4
Tilmeldt: Mar 2007
Ikke set t-rex til under 14k, uden hjelm osv, hvilket et lidt over hvad min penge pung kan klare pt
Svar: 8.383
Tråde: 350
Tilmeldt: Jul 2005
Timo Skrev:Ikke set t-rex til under 14k, uden hjelm osv, hvilket et lidt over hvad min penge pung kan klare pt 
Det havde jeg så ikke lige taget højde for det med de 8-11.000 kr. Så er det kun en lettere brugt der er penge til, når vi snakker T:Rex.
Svar: 159
Tråde: 9
Tilmeldt: Mar 2007
Er det her en dårlig scooter?
En Pgo Black Magic jeg ved de har den til 9995.- hos Karls Motor i Århus
http://www.c-reinhardt.dk/scooter45/Blac...kmagic.htm
Den er måske ikke særlig stor
|