Svar: 2.993
Tråde: 272
Tilmeldt: Dec 2010
18-08-2013, 17:58
(Dette opslag var sidst ændret: 18-08-2013, 21:41 af Russer60.)
Nu har jeg endelig taget mig sammen til at få kigget på den 45 Runner jeg har. Fik den startet efter den klassiske: Hånden for indsugningen indtil hånden bliver våd, derefter rense tændrør og huh hej den startede
Indstille lidt og nu står den fint i tomgang uden utætheder osv osv.
Så kommer minusset, den kan overhovedet, som i slet ikke trække fra land
Der er spritny lovlig variator på, ja alt er 100% lovligt helt ned til guldringen i karburatoren
Hvorfor dælen vil den så ikke trække?
Skal siges at variatoren er købt ved Tante Hansen hvis det har noget at sige?
Tror selv at det måske er rullerne men de er som de skal være ifølge almanakken mht lovlighed??
Så kort fortalt: HJÆLP
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar: 2.993
Tråde: 272
Tilmeldt: Dec 2010
Ingen hjælp har vi nok af
Nå så må jeg jo bare fortælle hvad jeg har købt som forhåbentlig kan gøre en forskel.
Investeringen består i et sæt kvalitetsruller (7g) som ryger i variatoren når jeg lige får tid igen.
Hjælper det ikke ja så ved eg ikk elige helt hvad jeg så gør.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar: 4.964
Tråde: 106
Tilmeldt: Jul 2007
Vil nok ikke køre med den variator fra Thansen Jps har fortalt at de ikke kan holde ,hvids jeg var dig så købte jeg en orginal variator fra Kgi.dk eller fra Speedline.dk.
Så kommer du sikkert med agumentet at orginale dele er dyrer osv ja men de holder til gengæld også da det er lavet ordenligt.
Det er så svært at sige hvordan at du skal indstille den men hvids du kører med orginal dellorto 17.5 mm kaburator og den store filter kasse og begransningerne i også i kaburatoren og orginal udstødning så skal hoved dyssen nok være 76 sådan ca og luft skruen 1½ omgang ud når den har været skruet i bund det kører min grå runner med og 6.5 grams ruller.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar: 2.993
Tråde: 272
Tilmeldt: Dec 2010
24-08-2013, 07:27
(Dette opslag var sidst ændret: 24-08-2013, 07:27 af Russer60.)
Tak Johannes.
Næhh dyr er den da ikke:
http://www.kgi.dk/product-8154-1783.php til 350,- troede den ville koste mere.
Nu får jeg lige afprøvet de 7g ruller, duer det ikke så må jeg have købt den variator fra KGI.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar: 4.964
Tråde: 106
Tilmeldt: Jul 2007
Husk at køb afstands stykket som skal sidde bag variatoren
http://www.kgi.dk/product-7885-1783.php
Og en begransnings ring hvids du ikke har den
http://www.kgi.dk/product-8155-1783.php
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar: 2.993
Tråde: 272
Tilmeldt: Dec 2010
Tusind tak.
Håber da den skive er på den ellers vil det da gå helt galt tror jeg.
Regner med at jeg får skiftet rullerne ud med dem jeg har købt. Så bliver der da lige kontrolleret at der er de ting der skal være. Begrænserringen har jeg
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar: 2.993
Tråde: 272
Tilmeldt: Dec 2010
Ved godt det er et gammelt indlæg jeg hiver frem igen men kan det virkelig passe at en dyse #76 er standard?
Mener at kunne huske at datterens Runner hun havde for, uha uha, lang tid siden
kørte med dyse #56 som standard.
Hendes var så en 30`.
Så hvad passer?
Kan nemlig stadigvæk ikke få den til at trække som den skal.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
(04-12-2013, 19:53)Russer60 Skrev: Ved godt det er et gammelt indlæg jeg hiver frem igen men kan det virkelig passe at en dyse #76 er standard?
Mener at kunne huske at datterens Runner hun havde for, uha uha, lang tid siden kørte med dyse #56 som standard.
Hendes var så en 30`.
Så hvad passer?
Kan nemlig stadigvæk ikke få den til at trække som den skal.
76 er til en afdroslet, dvs en 72 passer bedre, standard er mellem 53 og 56.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 1.117
Tråde: 62
Tilmeldt: May 2007
(04-12-2013, 21:20)DarkSide Skrev: 76 er til en afdroslet, dvs en 72 passer bedre, standard er mellem 53 og 56.
Jeg kører med en ca 65/66 på min og det er afdroslet og org vario,der sad 53 i der jeg købte den.
Men skal da også siges jeg selv har lavet dysen
MVH
Rc Scooter
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ __ _ _ _ _ _ _ _
Svar: 2.993
Tråde: 272
Tilmeldt: Dec 2010
05-12-2013, 16:19
(Dette opslag var sidst ændret: 05-12-2013, 16:47 af Russer60.)
Dysen jeg kører med er sikkert for stor. Kan ikke aflæse størrelsen. Nu sætter jeg en #56 i og ser hvad der sker.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
(05-12-2013, 16:19)Russer60 Skrev: Dysen jeg kører med er sikkert for stor. kan ikke aflæse størrelse an en eller anden grund. Nu sætter jeg en #56 i og ser hvad der sker.
Hvilken karburator sidder der på den ? Er det en Dellorto eller Weber ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 2.993
Tråde: 272
Tilmeldt: Dec 2010
Aner det ikke. Eller rettere kan jeg ikke lige huske. Vender tilbage når jeg lige får rykket den af. Har alligevel planer om at smide den i et ultralydsbad snarest.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.