Søg Garagen Hej Gæst! Register

TMS knallert ejer søger svar
#13
(17-08-2013, 10:11)mads180 Skrev: Jeg kører 58-60km/t på min tms s3 og endda os 78 (ned af bakke) flere gange og der er ingen skruer der er knækket, og ved os den er bygge som mc som 125, 150, 250ccm,er så den burde kunne holde til høje hastigheder. Jeg har dog haft bremse problemer med højehastigheder efter nogen få 1000km, men fik så skifte dæk til et meget bedre et, og den bremser som en drøm selv i glatfører.


Hvis den viser 65km/t på Speedometer, så svarer det ca 50 (gjorde det på min). Der sidder et stik under sædekassen, eller der kan være skifte cdi-boks eller føler ved kobiing kan være pille her men har fundet et par billeder af det stik jeg snakker om. Hvis du sætter stikket sammen kører den 28-30km/t.
http://www.scootergalleri.dk/fotoalbum/g...aensninger
Ledningen kan os være knækket over et sted, har jeg oplevet for en ugen siden, pga den sidste der pille ved scooteren samle det forkert ved variator.
TMS'en er vist denne type:
http://baotian-nick.en.made-in-china.com...-9D1-.html
I standard udgaven, er den så vidt jeg kan se lavet til max. 45 km/t. Men der står noget på baotian's hjemmeside om 60 km/t, så måske findes typer til det.

Normalt, er der forskel på 50cc'erne, og dem der kører hurtigere. De kinesiske scootere og motorcykler, er det sjældent forsvarligt at køre på, ved højere hastighed end 28mph, og de er ikke lavet til det. Min Kymco Super 8, findes også som MC scooter (125cc). Men, det er bestemt ikke den samme scooter! Den er forbedret, på flere vigtige punkter, i forhold til 50cc'en. Den første Super 8 jeg havde, faldt skruerne desuden af, og jeg begyndte at tjekke dem, og notere dem. Den almindelige Kymco Super 8 50cc, er den samme for 30 km/t og 45 km/t, så vidt jeg ved, og den pågældende model er konstrueret til max 28 mph ifølge Kymco's hjemmeside.

Dog er det altid stelnummeret der afgør den konstruktive hastighed. Men, er den større end den hastighed som den er bygget til ifølge forhandlerens hjemmeside, kan det være farligt, da hverken bremser, skruer, stel, eller andet garaneteres at holde.

Jeg ser ikke mange scooter 30'ere, der kører hurtigere end ca. 39 km/t i københavn, og de vil sikkert hellerikke køre længe.

I en overgang havde jeg en mekanikker, der også kendte TMS's scootere, og fortalte at de var bedre end min Super 8. Selv syntes jeg dog at Super 8'eren er god og har glimrende køreegenskaber.

Super 8'eren, er dog bedre med hensyn til skruer, end Texas's scooteren jeg havde før den. Her tænker jeg specielt på skjoldene. På Super 8'eren, er der metalklemmer som skruerne skrues i, og de holder derfor godt, hvis det bare er samlet ordentligt. På Texas's scooter, var selvskærende skruer til at holde alle plast skjolde, hvor de selvskærende skruer, var skruet direkte ind i plast. Og min yamasaki knallert - ja, der knækkede skruerne som sagt, der holdte motoren fast. Min Super 8 havde også problem med lyset, og pludseligt gik det ud, så der intet var at se. Alt, blev totalt mørk. Dette viser også tydeligt scooternes håbløs elendige kvalitet.

Så jeg anbefaler, at køre max 39 km/t. Både af hensyn til pengepung, kørekort, og din egen sikkerhed. Du udsættes for mindre knups, hvis fordækket punkterer, eller dele falder af.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی


Forum spring: