Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dele til Kymco Agility City 200i
#1
Hej alle mine (med) scooter tosser Smil

Som nogen måske kan huske, er jeg en af de få ejere af en Kymco Agility City 200i i Danmark.

Den kører egentlig ok - blot er jeg voldsom skuffet over drift økonomien - ligger omkring 28-29 km/l - og så "æder" den bagbremseklodser - skiftet første gang ved 3000 km og 2. gang omkring de 7500 km. Jeg kører primært landevej og lange ture og forsøger så vidt muligt KUN at bruge forbremsen, så jeg forstår det ikke.

Nuvel - hvis det er sådan, så må de jo skiftes regelmæssigt - og det har jeg sørme ikke tænkt mig at værkstedet skal tjene penge på. Så jeg ville egentligt finde dem på nettet billigt et eller andet sted i dk/EU og så have et par sæt liggende og så skifte efter behov.

Men - nu har jeg brugt et par dage på at kigge mig rundt og kan godt nok ikke lige finde dem der skulle passe til min model - så måske nogen af de mere "hardcore" scooter tosser kunne hjælpe Smil ??
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Din benzinøkonomi er vel ok for en 200 cc maxi-scooter selv om den ikke har overvældende med kraft.

I det store udland kaldes din model også : Kymco Agility R16 200i - ihvertfald i visse lande.
Jeg har fundet priser på bagbremseklodser fra 21,78 til 10,noget Euro.

Her er et par link du kan studere : http://www.malossistore.eu/en/products/B...ENI&Type=M

http://www.kymco-ersatzteilshop.de
http://www.racing-planet.de
http://www.wemoto.com/bikes/kymco/agilit...d_gg_type/
Ellers er der også Ebay.

Du kunne jo også kontakte speedline, og hør hvad de evt kan skaffe.

PS. Hvad skal du betale for de originale bremseklodser ?
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#3
(14-08-2013, 18:31)Katana Skrev: Din benzinøkonomi er vel ok for en 200 cc maxi-scooter selv om den ikke har overvældende med kraft.

I det store udland kaldes din model også : Kymco Agility R16 200i - ihvertfald i visse lande.
Jeg har fundet priser på bagbremseklodser fra 21,78 til 10,noget Euro.

Her er et par link du kan studere : http://www.malossistore.eu/en/products/B...ENI&Type=M

http://www.kymco-ersatzteilshop.de
http://www.racing-planet.de
http://www.wemoto.com/bikes/kymco/agilit...d_gg_type/
Ellers er der også Ebay.

Du kunne jo også kontakte speedline, og hør hvad de evt kan skaffe.

PS. Hvad skal du betale for de originale bremseklodser ?

Nu er det jo lige netop IKKE en 200 cc, men "kun" en 163 cc - og hvis jeg kigger efter test af den eller Like (som har samme motor og vægt) ligger forbruget en del lavere. Og forhandleren havde også stillet mig et lavere forbrug i udsigt - men det er nok bare sælgersnak.

Mht pris på originale klodser ved jeg det faktisk ikke helt - 1. gang tog garantien den og denne gang mener jeg at jeg skal give 3-400 kr for bremseklodser og timeløn - og hvis det skal gøres for hver 3-4000 km, bliver det lidt dyrt - det er hvad jeg kører på 2 måneder, når ellers den kan køre Grin

Det med at den hedder "Kymco Agility R16 200i" vidste jeg godt, men syntes stadig ikke jeg kunne finde noget - men jeg takker for din indsats og de links du har fundet - de skal nærstuderes Grin

Mener forøvrigt at den deler klodser med en normal 50cc agility - men hvis ikke jeg kan finde noget på de links du har fundet, så piller jeg dem af der sidder på - der må stå et eller andet modelnr og så kan jeg bruge det til at kigge efter.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#4
Med de voldsomme 163 ccBlink med øjet må din benzinøkonomi kunne sammenlignes med Agility City 125, og jeg kom lige i tanke om dette sted, hvor brugere kan rapportere km/l.

Jeg kunne kun finde data for 125eren - dem kan du bruge som pejlemærke om din "200 cc" er helt i skoven.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/527463.html

Og ja, min søgning havde været lidt mere effektiv, hvis du havde forsynet mig med type og modelnummer på bremseklodserne. Blink med øjet

God jagt. Smil
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#5
Værkstedsmanual til Kymco Like 200i - samme motor og teknik, så du bør kunne benytte de fleste data.

http://www.scribd.com/doc/120161042/Like...ice-Manual
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(15-08-2013, 16:54)Katana Skrev: Med de voldsomme 163 ccBlink med øjet må din benzinøkonomi kunne sammenlignes med Agility City 125, og jeg kom lige i tanke om dette sted, hvor brugere kan rapportere km/l.

Jeg kunne kun finde data for 125eren - dem kan du bruge som pejlemærke om din "200 cc" er helt i skoven.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/527463.html

Og ja, min søgning havde været lidt mere effektiv, hvis du havde forsynet mig med type og modelnummer på bremseklodserne. Blink med øjet

God jagt. Smil

Tusind tak for din hjælp - nu har jeg lidt mere at gå videre med Grin

Men - det der undrer mig lidt, er de 28-29 km/l.

Min far har en Honda Inova - 125 cc - og den er sat til at rende 50 km/l og han kører ikke under 40 km/l. Den er så bare så "lille" at op af bakke/modvind har den problemer med at holde 80 km/t - og jeg vil altså ikke være den der forsinker det hele.

Han har så lige anskaffet sig en ældre Yamaha XV250 - dvs en V2 med lidt flere heste end min Kymco - og den render 33-34 km/l.

Så at min maskine, som både har en mindre motor og som er lettere og noget mere moderne med fx indsprøjtning, skulle køre kortere på literen end en XV250 - det forstår jeg ikke.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
#7
(16-08-2013, 09:43)JanVen Skrev: Tusind tak for din hjælp - nu har jeg lidt mere at gå videre med Grin

Men - det der undrer mig lidt, er de 28-29 km/l.

Min far har en Honda Inova - 125 cc - og den er sat til at rende 50 km/l og han kører ikke under 40 km/l. Den er så bare så "lille" at op af bakke/modvind har den problemer med at holde 80 km/t - og jeg vil altså ikke være den der forsinker det hele.

Han har så lige anskaffet sig en ældre Yamaha XV250 - dvs en V2 med lidt flere heste end min Kymco - og den render 33-34 km/l.

Så at min maskine, som både har en mindre motor og som er lettere og noget mere moderne med fx indsprøjtning, skulle køre kortere på literen end en XV250 - det forstår jeg ikke.

Sikkert din rullevægt der er forkert. Det varirerer fra scooter til scooter, da det kommer an på personens vægt. Vejer man selv en del skal man tage Det med. Med mig på sædet kørte min 90cc Agility ca 80km/t. Min lillebror som vejer ca 20kg mindre end mig, fik den op på 87km/t samme dag på samme strækning. Og en scooter med variator kan ikke udnytte kraften på samme måde som en gear mc med kæde kan. Derfor XV250'eren render længere pr liter. Kawasaki ER6-f er en 650ccm og den skulle være i stand til 28-29km/l ved meget pænt kørsel.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#8
Vil ikke kloge mig på din benzinøkonomi. Kun sige at jeg også mener at det er til den lave side efter egen mening men 28-29km/l er nu væsentlig mere end mine 14-17km/l men kører jo også på større maskine.

Dine bremsebakker, tænker at din bagbremsetromle er lidt oval skæv? Hvis den kan afdrejes kunne det måske afhjælpe "spisningen"? Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#9
Havoc:

Er godt klar over at XV'en med kæde sikkert udnytter brændstoffet bedre da den er med kæde - og ville også gerne have en scooter med kæde, hvis det blot fandtes. Min far var på besøg i weekenden, dog kørende på sin Honda Inova og han sagde at den ved normal kørsel ligger på omkring 45 km/l - men ville ikke kunne affinde mig ved at have svært ved at køre 80 km/t i modvind Grin

Det med rullerne forelagde jeg temmelig tidligt for min forhandler, men han siger at importøren HAR prøvet med andre ruller og det blot gjorde økonomien endnu dårligere.

Russer60: Nu har den skive bagpå Grin

Jeg nævnte i fredags det for min forhandler at skiven bagpå var lun, selvom jeg ikke havde brugt bremsen de sidste 40 km - han sagde så at den bremsede sammen med bremsen foran, selvom jeg kun tog forbremsen - så mig ud og teste, dvs op på centralstøttebenet, dreje baghjulet rundt og tage forbremsen - og nej, den bremser IKKE på baghjulet - så tror ganske enkelt at bremsen hænger bagi - det kan både forklare det hurtige slid af bremseklods der ikke bruges + den dårlige økonomi. Tror jeg skal have skilt bremsen ad og smurt den.
Yamaha Virago 920 årg 1983 til daglig brug i tørvejr året rundt.
BMW E61 535d
Kymco Agility 200i solgt
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(19-08-2013, 09:29)JanVen Skrev: Det med rullerne forelagde jeg temmelig tidligt for min forhandler, men han siger at importøren HAR prøvet med andre ruller og det blot gjorde økonomien endnu dårligere.

Det kan importøren ikke vide. Rullevægten varierer fra scooter til scooter da personerne der bruger dem ikke allesammen vejer det samme Smil

Hænger den i bremsen kan det dog forklare en del af benzin økonomien. Nemmeste ville være at løfte den op på en palle eller lignende så baghjulet hænger frit, og se om det kører rundt uden modstand.

Edit:
Og en lille dum ting. Russer60 troede sikkert det var tromle fordi du skriver bremsebakker. På en skivebremse hedder det bremseklodser Blink med øjet
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#11
(15-08-2013, 16:54)Katana Skrev: Med de voldsomme 163 ccBlink med øjet må din benzinøkonomi kunne sammenlignes med Agility City 125, og jeg kom lige i tanke om dette sted, hvor brugere kan rapportere km/l.

Jeg kunne kun finde data for 125eren - dem kan du bruge som pejlemærke om din "200 cc" er helt i skoven.

http://www.spritmonitor.de/en/detail/527463.html

Og ja, min søgning havde været lidt mere effektiv, hvis du havde forsynet mig med type og modelnummer på bremseklodserne. Blink med øjet

God jagt. Smil

Super link.
Og nej Havok, en kawasaki er6f kan ikke gå 29 på literen, prøv at studere linket lidt.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kymco ageility, MC Enkemageran, Nishiki 7 gears cykel, et stationslig, men en Ulv i fåreklæder
Svar
#12
Bremseklanser ? Allerede ? Det var hurtigt.
Ældre mc-scooter glad mand :
Kymco People S 251 , 27000 km
Topspeed: 130 km/t
Svar


Forum spring: