Søg Garagen Hej Gæst! Register

T-rex 110 taber kræfter
#13
Glemte lige:

Smør hverken variator eller ruller ( som jeg gjorde i starten). Giv en højst en mikrosmule fedt på akslen der holder variatoren. Resten bliver slynget i løbet af kort tid !
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(09-09-2013, 15:46)onslow Skrev: Lige en bemærkning til de svingende omdr. du oplever. Jeg er nu igang med min T-Rex 110 nr.2. Den første havde kørte også mellem 6.100 og 6.800 alt after dagsform på den samme vej hjem - trods at variatoren absolut ikke klemte nogen steder. Jeg údskiftede - efter anbefaling fra en scooter mekker - variatoren med en ny (original) og fik dermed et meget mere konstant omdrejningatal ved fuld gas.

Jeg endte op med 8 gr. ruller og det passede. 3 dage efter blev T-rex´en "hentet" i min garage. Jeg købte en anden brugt 110´er og havde samme problem. Politiet fandt min gamle scooter - godt deomoleret - igen, og er nu kun til reservedele. Jeg har flyttet den "nye" variator over, og det samme mønster gør sig nu gældende.

Lang historie kort : køb en nye variator ( ca.500,-), sæt 8 grams ruller i, og kør. Hvis den tager lidt for mange omdr. , så tag 10% af gassen når du er oppe i fart - du taber ingen fart, men kan lægge dem til når du skal op ad bakken.

Til sidst. Glem alt om tuning. alt hvad jeg har kunnet finde hidtil - inklusive at planslibe topstykket - er endt i motorhavari !.

Det er kun når min er kold at jeg oplever problemet, eller gjorde rettere sagt og for efter jeg har lavet service på den, er der intet rigtigt at bemærke, bortfra fra den går lidt anderledes sålænge chokeren er aktiveret, derefter falder den til 68-6900 omdrejninger indtil omkring de 80 hvor den begynder at stige.

Om den har været slidte ruller, dårligt tændrør eller det meget tilstoppede luftfilter vides ikke men problemet hvertfald forsvundet. Hverken nylonstyr, variator, blæsehjul eller remskiven i bag, viser tegn på unormalt slid. Jeg valgte så også at udføre 6000km service ved knap 5000 da jeg ikke kender til dens tidligere service historik og det var godt, da den ikke havde været åbnet før end jeg gjorde det.

Jeg har efter tidligere tråde herinde(måske dine, det kan jeg ikke huske) monteret netop 8 grams istedet for 10 grams originale og det sammen med service, har gjort en verden til forskel.

Det eneste tuning jeg er kommet frem til jeg vil overveje, er en anden udstødning tilpasset udstødning, når den originale går til ,samt tilpasse rullevægten til denne samt måske montere en anden karburator. Har læst et sted at det skulle være en 17,5mm standard, så måske der ligger lidt optræk i en 21mm med tilpasset luftfilter?
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar


Forum spring: