Søg Garagen Hej Gæst! Register

Cdi boks Jog R
#1
Hey.
Der er 12 volt til boks ved tæning, kan der måles strøm ved udgang i boks? Problemet er at den ikke starter, men der er gnist til tændrør.

Mvh.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
(27-07-2013, 14:49)HaraldH Skrev: Hey.
Der er 12 volt til boks ved tæning, kan der måles strøm ved udgang i boks? Problemet er at den ikke starter, men der er gnist til tændrør.

Mvh.

Jeg er ikke helt sikker på hvad du vil måle, for hvis der er gnist i tændrøret, så kommer der jo strøm. Smil

Det du skal finde ud af er om spændingsforskellen bliver stor nok. Tag tændrørshætten af og hold ledningen 5 cm fra stellet og der skal kunne hoppe en fin blå gnist. Blink med øjet
Kan den det, så er kvaliteten af gnisten god i hvert fald frem til tændrørshætten. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#3
Ok, giver det et forsøg Smil
Tak for det.
Svar
#4
(27-07-2013, 15:09)HaraldH Skrev: Ok, giver det et forsøg Smil
Tak for det

Det problemet ofte er, hvis det er tænding, er at gnisten kan hoppe fint når tændrøret er ude af motoren, men har lidt sværere ved det når der er kompression på. Ofte hjælper et friskt tændrør, hvis ikke det er noget mere alvorligt. Blink med øjet

Hvis ikke du vil have et nyt tændrør kan du (hvis du har et normalt tændrør) slibe elektroderne forsigtigt med noget fint sandpapir for at få sod væk og derefter kan du justere elektrodeafstanden til den korrekte. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#5
(27-07-2013, 15:18)Baddi Skrev: Det problemet ofte er, hvis det er tænding, er at gnisten kan hoppe fint når tændrøret er ude af motoren, men har lidt sværere ved det når der er kompression på. Ofte hjælper et friskt tændrør, hvis ikke det er noget mere alvorligt. Blink med øjet

Hvis ikke du vil have et nyt tændrør kan du (hvis du har et normalt tændrør) slibe elektroderne forsigtigt med noget fint sandpapir for at få sod væk og derefter kan du justere elektrodeafstanden til den korrekte. Grøn grin


Der er købt helt nyt tændrør - Men det lyder som om at den er lige ved at starte, men gør det ikke. Kan lægge video op hvis det er? Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(27-07-2013, 15:39)HaraldH Skrev: Der er købt helt nyt tændrør - Men det lyder som om at den er lige ved at starte, men gør det ikke. Kan lægge video op hvis det er? Smil

Videoer hjælper oftest intet. Smil

For at en motor kan starte er der kun 3 simple ting der skal være i orden. Der kan dog være mange grunde til at de ikke er i orden. Grøn grin

- Benzinen skal nå cylindren og i et blandingsforhold der kan antændes.
- Benzinblandingen skal fastholdes i cylindren mens den komprimeres.
- Tændingen skal komme på det rigtige tidspunkt og være kraftig nok.

Når du har tjekket at gnisten er i orden, så er det oftest benzinen den er gal med, medmindre det er en udslidt motor. Hvis du har haft noget skilt ad, så tjek for falsk luft ved alle samlinger ved at sprøjte noget letantændeligt på samlingerne og prøv at starte maskinen (hav en brandslukker i nærheden til hvis noget går galt).
Hvis du ikke har haft noget skilt ad, så tjek at karburatoren ikke er stoppet til og at dele som studs lavet af plastic ikke er stoppet til. Grin
Tjek også at luftfilteret ikke er snavset til. Blink med øjet

Ideen her er at motoren kunne køre til at starte med og at alt der kan være galt er som følge af ting der er anderledes end den var til at starte med.
Elektronik dele kan kortslutte på grund af fugt eller brænde af. Bevægelige metaldele kan slides ned. Der kan være utætheder, hvor man har skilt noget ad. Benzin og lufttilførsel kan være stoppet til af snavs hvor passagerne er snævre og sidst men ikke mindst så kan gummi tæres. Grøn grin

Det at få en maskine til at starte er oftest meget nemt da de jo er lavet til at køre, så hvis du tjekker den igennem burde du nemt kunne fine fejlen(e), men idet der er så mange ting der kan være skyld i at den slet ikke starter, så har jeg svært ved at stille en diagnose herfra. Grin
Hvis du ønsker mere hjælp må du fortælle alt hvad du ved om maskinen; alder, hvor langt har den kørt, om den er blevet kørt med høje omdrejninger og hvad der er blevet gjort ved den både af service og unødvendige adskillelser eller ændringer. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#7
Takker.
efter at have skilt hele maskinen ad fandt jeg fejlen. Membran i stykker Blink med øjet

Husk venligst at starte med stort, tak (§2). Jps.
Svar
#8
(27-07-2013, 19:22)HaraldH Skrev: Takker.
efter at have skilt hele maskinen ad fandt jeg fejlen. Membran i stykker Blink med øjet

Arh, det har vel ikke været hele maskinen du har skilt ad, eller hvad? Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#9
(27-07-2013, 15:07)Baddi Skrev: Jeg er ikke helt sikker på hvad du vil måle, for hvis der er gnist i tændrøret, så kommer der jo strøm. Smil

Det du skal finde ud af er om spændingsforskellen bliver stor nok. Tag tændrørshætten af og hold ledningen 5 cm fra stellet og der skal kunne hoppe en fin blå gnist. Blink med øjet

5cm ? Du må vel mene 5mm ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
5 cm har jeg godt nok aldrig prøvet, plejer blot selv at bruge 1 cm, hvis gnisten kan springe det, og se fornuftig ud, så fejler den absolut intet.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#11
Hvis gnisten kan springe 5 cm, så ville jeg godt nok være himmelhenrykt. Grin

Svar
#12
(27-07-2013, 21:05)DarkSide Skrev: 5 cm har jeg godt nok aldrig prøvet, plejer blot selv at bruge 1 cm, hvis gnisten kan springe det, og se fornuftig ud, så fejler den absolut intet.

Jeg har engang (kan ikke huske hvornår) fået at vide at det skulle være 5 cm fra tændkablet og til et blottet sted på stel og det plejer at fungere fint for mig. Grin

Nu har jeg også 31.000V tændspole, så der er noget mere power, men så vidt jeg husker, så kunne den originale 16.000V også trække et par cm. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: