Søg Garagen Hej Gæst! Register

Agility, Speedometer står på 20 km. hele tiden
#1
Ja overskriften siger det meste. Min splinternye Kymco Agilitys speedometer virker ikke og står på 20 kmh lige meget om knallerten står stille eller kører. Og inden I siger tag den ned til forhandleren så er den købt udenom forhandler så der er ingen garanti på den.

Nogen der ved hvad der kan være galt med den?

/Allan
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg vil sige: Nyt speedometer.

Det koster så lige ca 1000kr.

http://www.kymco-ersatzteilshop.de/Kymco...3_168.html

Svar
#3
Kan vel også være kablet? Så behøver han jo ikke et helt nyt.

Slettede lige sidste halvdel da jeg ikke så det sidste du skrev før jeg havde postet Grøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
(25-07-2013, 22:36)Jps Skrev: Der er jo netop ingen garanti på den, når den er købt udenom en forhandler Blink med øjet.

Ja opdagede jeg først efter jeg havde postet Grøn grin Det er rettet Grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#5
Jeg vil tro der er noget galt med enten fjederen der sidder ved speedometeret eller bare at kablet ikke sidder ordenligt på. Smil

Prøv først at tage skjoldene omkring speedometeret af og se om kablet sidder ordenligt på. Hvis det ikke hjælper og du har mod på det, så kan du skille speedometeret ad og se om der skulle sidde noget i klemme. Smil

Jeg havde også det samme problem på et tidspunkt, men af en eller anden grund løste det sig selv. Jeg havde dog kort inden det løste sig haft speedometeret af, så det kan være at det har haft været kablet der sad skævt på eller noget. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(25-07-2013, 22:35)K. Hansen Skrev: Kan vel også være kablet? Så behøver han jo ikke et helt nyt.

{...}

Det tror jeg nu ikke er muligt, Nålen vil da falde til nul hvergang scooteren står stille og kablet ikke drejer rundt. Men jeg skal jo passe på med hvad der er muligt, med Vivacityen i mente. Grin

Svar
#7
(25-07-2013, 22:54)barden Skrev: Det tror jeg nu ikke er muligt, Nålen vil da falde til nul hvergang scooteren står stille og kablet ikke drejer rundt. Men jeg skal jo passe på med hvad der er muligt, med Vivacityen i mente. Grin

Hehe. Ja den drillede dig noget. Men jeg ved det nu ikke angående det speedometer, var kun et gæt, så nit bud er nok ikke bedre end dit Blink med øjet
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#8
(25-07-2013, 22:54)barden Skrev: Det tror jeg nu ikke er muligt, Nålen vil da falde til nul hvergang scooteren står stille og kablet ikke drejer rundt. Men jeg skal jo passe på med hvad der er muligt, med Vivacityen i mente. Grin

Hvis det er digitalt, lever det måske sit helt eget liv. Det gjorde mit på min Vivacity, efter en tåbelig mekaniker, skiftede fordæk. Ked af det

Det farede så op og ned, eller stod stille diverse steder - uanset den reelle hastighed. Større bump, fik ikke rystet det på plads. Mange skøre ideer blev prøvet, men de havde vidst ødelagt det under genmonteringen. Sur
Svar
#9
(26-07-2013, 02:21)Teddy Skrev: Hvis det er digitalt, lever det måske sit helt eget liv. Det gjorde mit på min Vivacity, efter en tåbelig mekaniker, skiftede fordæk. Ked af det

Det farede så op og ned, eller stod stille diverse steder - uanset den reelle hastighed. Større bump, fik ikke rystet det på plads. Mange skøre ideer blev prøvet, men de havde vidst ødelagt det under genmonteringen. Sur


Ooh, ja. Det kunne være hvis det er digital anordning. Den havde jeg lige overset. Blink med øjet

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(26-07-2013, 00:05)K. Hansen Skrev: Hehe. Ja den drillede dig noget. Men jeg ved det nu ikke angående det speedometer, var kun et gæt, så nit bud er nok ikke bedre end dit Blink med øjet

Det kan være vi bliver klogere senere, hvis der bliver fulgt op på tråden. Smil

Svar
#11
Hej Alle


Jeg checker om kablet sidder som det skal. Jeg skal nok vende tilbage om hvad der var galt :-)


/Allan
Svar
#12
(26-07-2013, 10:16)allan Skrev: Hej Alle


Jeg checker om kablet sidder som det skal. Jeg skal nok vende tilbage om hvad der var galt :-)


/Allan

Du kan også prøve at skrue det af nede ved hjulet, og se om nålen så falder til 0. (Hvis det altså er en digital føler dernede). Smil

Svar


Forum spring: