Søg Garagen Hej Gæst! Register

Udgifter udgifter og atter udgifter!
#13
(26-07-2013, 21:56)Havoc Skrev: Hjelmen er nemmere at få af og på for mig hvis det er en flip up da jeg bruger briller Smil

Har selv kørt med Flip flop hjem Grin indtil fornyligt men har nu en fullface beregnet til briller.
Krævede lige lidt tilvending mht at brillerne skal af inden du hiver hjelmen af Cool
men nu er jeg ganske tilfreds. Hjelm Shark S900, pris 2000,- ved Bikeshoppen
Forventer ikke at vende tilbage til Flip up igen.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(26-07-2013, 21:05)K. Hansen Skrev: Jo, det synes jeg faktisk det er, for hvorfor lave noget der ikke må bruges? Det giver ingen mening.

Som svaret så findes der 1 hjelm, mener jeg, der må bruges opslået. Hele kæbestykket bliver ført over hjelmen og om i nakken. Lidt spøjst og om det er anvendeligt, det ved jeg så ikke lige om jeg synes.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#15
(27-07-2013, 06:56)Russer60 Skrev: Har selv kørt med Flip flop hjem Grin indtil fornyligt men har nu en fullface beregnet til briller.
Krævede lige lidt tilvending mht at brillerne skal af inden du hiver hjelmen af Cool
men nu er jeg ganske tilfreds. Hjelm Shark S900, pris 2000,- ved Bikeshoppen
Forventer ikke at vende tilbage til Flip up igen.

Ville nu helst have en flip up hjelm. men prøv at finde en go en der vejer under 1000gram. De koster næsten mere end suzukien gjorde :S
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#16
(27-07-2013, 07:18)Havoc Skrev: Ville nu helst have en flip up hjelm. men prøv at finde en go en der vejer under 1000gram. De koster næsten mere end suzukien gjorde :S

Det tvivler jeg på, du kan. Schuberth C3 skulle være en af de letteste på markedet, og den vejer 15-1600 gram.
En fullface, kan du måse godt finde i den vægtklasse.
Svar
#17
(27-07-2013, 07:18)Havoc Skrev: Ville nu helst have en flip up hjelm. men prøv at finde en go en der vejer under 1000gram. De koster næsten mere end suzukien gjorde :S

http://www.webbikeworld.com/motorcycle-h...eights.htm
Ikke èn vejer i nærheden af 1000G så.
Selvfølgelig er alle hjelme ikke representeret her men et bredt udsnit.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(26-07-2013, 23:58)Jps Skrev: For tiden kører jeg lige på grænsen af det tilladelige på Big3, det skyldes al polemiken med min moder så jeg kunne komme hurtigere frem. Men nu bliver den så ændret , så den taber lidt fart igen.

Hvor ligger bøde grænsen fra? Er det fra 31 km/t eller højere man får en bøde fra?
For jeg køre på en honda wallaroo som der køre godt 40/45 på speedometeret, og den er fuldt ud lovlig, og det er en jeg låner der hvor jeg bor, og der er der en regl om de kun må køre 30, og jeg har sagt de køre mere end 30 km/t.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#19
(27-07-2013, 23:42)emil-jensen Skrev: Hvor ligger bøde grænsen fra? Er det fra 31 km/t eller højere man får en bøde fra?
For jeg køre på en honda wallaroo som der køre godt 40/45 på speedometeret, og den er fuldt ud lovlig, og det er en jeg låner der hvor jeg bor, og der er der en regl om de kun må køre 30, og jeg har sagt de køre mere end 30 km/t.

Fartbødegrænsen starter fra de 31 km/t og op til de 43 km/t på en 30'er. Mellem 38-42 km/t koster det vist 1500-2.000 kr, at køre med den fart.
Træk 10-15 km/t fra det speedometeret viser, fordi der er ingen knallertspeedometre, der viser 100% korrekt. Få den Gps målt, eller sæt en cykelcomputer på Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#20
(27-07-2013, 15:16)Teddy Skrev: Det tvivler jeg på, du kan. Schuberth C3 skulle være en af de letteste på markedet, og den vejer 15-1600 gram.
En fullface, kan du måse godt finde i den vægtklasse.

Shuberth C3 Carbon vejer 1.1kg. Er den letteste jeg har set og den koster ca 6.000kr Ked af det
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#21
(28-07-2013, 00:16)Havoc Skrev: Shuberth C3 Carbon vejer 1.1kg. Er den letteste jeg har set og den koster ca 6.000kr Ked af det

Ah, en opdateret model. Jeg har ikke kigget på hjelme siden jeg købte min C3 for 3-4 år siden. Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(28-07-2013, 00:16)Havoc Skrev: Shuberth C3 Carbon vejer 1.1kg. Er den letteste jeg har set og den koster ca 6.000kr Ked af det

Arhhh den havde jeg glemt. Prøvede den ved Bikeshoppen og den er ufatteligt let, lidt uhyggeligt at man faktisk næsten ikke kan mærke at man har den på mht vægt. Ikke til at forstå at den er lige så sikker som alle andre Schubert hjelme.
Som du selv skriver så er prislappen en alvorlig hindring plus selvfølgelig at hjelmen skal passe til den øverste roe. Det gør ingen af Schuberthhjelmene på mig.
Den Shark jeg har er tungere men stadig ok mht vægten men den er jo en betonklods i forhold til den Schuberth Grin
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#23
(28-07-2013, 08:59)Russer60 Skrev: Arhhh den havde jeg glemt. Prøvede den ved Bikeshoppen og den er ufatteligt let, lidt uhyggeligt at man faktisk næsten ikke kan mærke at man har den på mht vægt. Ikke til at forstå at den er lige så sikker som alle andre Schubert hjelme.
Som du selv skriver så er prislappen en alvorlig hindring plus selvfølgelig at hjelmen skal passe til den øverste roe. Det gør ingen af Schuberthhjelmene på mig.
Den Shark jeg har er tungere men stadig ok mht vægten men den er jo en betonklods i forhold til den Schuberth Grin

Jeg ka huske at tidligere lavede Caberg hjelme der vejede rundt 800g, dog fullface. Jeg ka bare ikke huske hvad pokker de hedder. Har haft en før og den var gudeskøn at køre med. Ingen larm og man kunne ikke mærke at man havde den på uanset hvor hårdt vinden blæste :P
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#24
(27-07-2013, 23:48)Jps Skrev: Fartbødegrænsen starter fra de 31 km/t og op til de 43 km/t på en 30'er. Mellem 38-42 km/t koster det vist 1500-2.000 kr, at køre med den fart.
Træk 10-15 km/t fra det speedometeret viser, fordi der er ingen knallertspeedometre, der viser 100% korrekt. Få den Gps målt, eller sæt en cykelcomputer på Smil.

Jeg trækker fra knallerter der køre 30/35 km/t og jeg kan mærke den køre mere end kun 35 km/t Smil
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar


Forum spring: