Søg Garagen Hej Gæst! Register

Raptor 50CC er der ikke flere tilbage i forum?
#1
Det kunne være sjovt at høre folks oplevelser, både negative og posetive,

Mine oplevelser er som følger:

Motormæssigt, ingen problemer, monterede 70CC efter 1000 km kørsel, det hjalp gevaldigt på trækket, topfarten ligger på 80-95 efter speedometeret med en 15T gearing og fjernet katalysator.
Ingen oliespild eller andre sære ting at udsætte på motoren.

Starter altid uden choker og kører billigt vedr. benzinforbruget, jeg kender ikke de nøjagtige tal endnu, da jeg først for kort tid siden, fik tilsendt et speedometer fra importøren, der viser km i stedet for miles.

Sjovt nok står der i instruktionsbogen, at der skal skiftes olie, stilles ventiler efter x antal km, hvordan faen skal folk regne det ud når den leveres med miles tæller, ikke alle opdager det, lidt af en brøler.

Chromen er svær at styre, den ruster for et godt ord, luftfilterkassen der krakkelerer chromen, så det er nok et spørgsmål om tid inden det rasler helt af.

Kabler, kæde, elsystemet ser fornuftigt ud, jeg bor 2 km fra vesterhavet hvor den er udsat for saltluft hele tiden, men der har ingen problemer været endnu.

Batteriet var nede at dykke her i vinters, snedigt nok står der i salgsbetingelserne, at batteriets forventede levetid er et ½ år, jeg mit kører nok på sidste time.

Bremserne skal man vænne sig til, de er i stil at at få hold på en af Mærsk´s fragtskibe, især forbremsen, den er mest til pynt, bremse kan den næsten ikke, jeg skal engang have den skilt ad, og se om jeg kan få nogle bedre bakker end de der sidder i.

Lyset er værd at nævne, jeg har aldrig kørt på en knallert eller scooter der har så godt forlys som denne, det er i stil af en motorcykel i styrke, gid NRGén havde lige så godt lys.

Ellers har jeg ikke noget at udsætte på den billige kineser, alt i alt har jeg fået hvad jeg forventede for pengene.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg er da også meget glad for min, den har godtnok stået inde i vinter. Jeg har den kun til pjat. Men det eneste jeg har og sige er det med batteriet ha ha. Mit gik også ret tideligt, men jeg købte et nyt. Den kører med 1tands gearing, render 65 meget fint, alt i alt er jeg godt tilfreds. Jeg har haft aprilla rs 50 og en rx 50, men raptoren har nu det der med lyden.


Indlæg rettet.
Start venligst med stort, og brug komma'er og punktummer Blink med øjet.
JPS.
Svar
#3
raptor ejer Skrev:Jeg er da også meget glad for min, den har godtnok stået inde i vinter. Jeg har den kun til pjat. Men det eneste jeg har og sige er det med batteriet ha ha. Mit gik også ret tideligt, men jeg købte et nyt. Den kører med 1tands gearing, render 65 meget fint, alt i alt er jeg godt tilfreds. Jeg har haft aprilla rs 50 og en rx 50, men raptoren har nu det der med lyden.


Indlæg rettet.
Start venligst med stort, og brug komma'er og punktummer Blink med øjet.
JPS.

Hvilket batteri har du købt, og hvor?
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#4
T hansen, et ganske almindeligt et til scooter.
Svar
#5
Hej
Jeg købte sådan en Regal Raptor 50ccm sidste sommer og er kun ganske enig i at sådan en IKKE kan bremse, den kan heller ikke tåle modvind ha ha så derfor er jeg gået hele vejen og har monteret en 125ccm på mit stel ha ha, her er linket til ham jeg købte motoren af : http://www.impot.dk/motore.php jeg købte den 125'er med det hele til og den passede NÆSTEN over på mit stel, bolthuller var ok og de gummiophæng var også lige til at monterer fra den gamle, men den anden motor har el starteren under motoren og ikke over som på den orig.

Og eftersom den har det, var der et kædedæksel der lå 3 mm oven på mit stel + at den tværstiver der fra fabrikken var sat i under motoren(ikke gummi beslagene) men den foreste stiver på mit stel, den måtte jeg flytte 3 cm frem - alt sammen har jeg klaret og nu kører den som en drøm. Der var sat en fartbegrænser af en art i min tænding så den flyttede jeg bare fra den anden motor, brugte så også tdi modulet fra min "gamle" kværn så nu virker det også på den nye maskine. Sat til kører den omkring 38kmh og slået fra langt over 100kmt lol, orig. udstødningen passede næsten lige over, flyttede de 2 huller ½ cm i beslaget ved stellet, måtte bare smide en O asbest pakning i.

Leder så nu med lys og lygte efter et eftermonterings sæt til skivebremser af en art, regner med at man muligvis kan finde noget fra en motor cykel af en art og så flikke det sammen, skulle være mærkeligt hvis man ikke faldt over en forgaffel m. skivebremse der passede på stellet måske. Syntes bare jeg ville fortælle om mit "lille" project, købte foresten også en motor cykel kæde af rigtig god kvalitet.

Hej hej...

Ps. Glemte så også lige at tilføje at jeg købte et Honda Dax 42 tands bagtandhjul (havde et 49 tands før) det passede lige over + fik en meget bedre gearkasse/kobling/lyd/lys..


Indlæg opdelt. JPS.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Hej igen..

Er der ikke nogen af jer herinde der har fundet et link hvor man evt. kan hitte en forgaffel m. skivebremse til sådan en Regal Raptor, jeg har søgt som en gal alle vegne men har ikke rigtig haft held med noget.. :?
Svar
#7
Rottweiler Skrev:Hej igen..

Er der ikke nogen af jer herinde der har fundet et link hvor man evt. kan hitte en forgaffel m. skivebremse til sådan en Regal Raptor, jeg har søgt som en gal alle vegne men har ikke rigtig haft held med noget.. :?

Prøv om du kan finde en forgaffel fra en kinroad den er født med skivebrems :wink:
MVH
Rc Scooter
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ __ _ _ _ _ _ _ _

Svar
#8
Takker mange gange, den skulle måske passe lige over på mit stel uden at skulle ændre noget..
Svar
#9
Rottweiler Skrev:Takker mange gange, den skulle måske passe lige over på mit stel uden at skulle ændre noget..

Selv tak..
Men prøv at kigge her der er det du søger http://www.motorevo.dk/shop/forskaerm-fo...-80c1.html
MVH
Rc Scooter
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _  _ _ __ _ _ _ _ _ _ _

Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Endnu mere tak, det var jo liiiige hvad jeg søgte. :wink:
Svar


Forum spring: