Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvor varm må den blive
#1
Efter at jeg var så dygtig og skiftede min motor er jeg kommet ind i et problem.

Jeg samlede hele motoren, med 72ccm og den samme dyse som sad i mit 63ccm setup
Men da jeg ville køre ud og handle igår, blev den 100 grader varm, ifølge min oliepinds temperatur måler Målløs
Da den havde fået et lille hvil, kørte jeg hjem og skifede dyse 3 numre op og skiftede olien for en sikkerheds skyld

Det blev den 90-95 grader af, på en lidt kortere tur.

I dag har jeg så skiftet tilbage til mit 63ccm som sad på den anden motor, og der blev den 90 grader
den ligger på omkring 80-90 ved bykørsel, men ligeså snart den skal arbejde, så ryger temperaturen i vejret.

Men hvor varm må den blive, gætter på at den ikke må blive 100 grader varm Ked af det

Jeg har lige vasket mit luftfilter, grundigt og hænger nu til tørre.

Jeg prøvede osse igår at se, om den får olie op i topstykket, og det gør der, men syntes ikke det virker som meget
jeg syntes det var mere på den gamle motor Ked af det
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
100 grader er en helt normal oljetemperatur.
Svar
#3
Syntes bare det lyder af meget Ked af det
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#4
90-110 grader er normalt for en scooter. +110 så skal man begynde at tænke på køling. +120, og motoren kan tage skade.

Edit: Suzukien ligger omkring de 45-60 grader. Det er dog en noget større motor end en scooter motor, + den har 2,5 liter olie og en oliekøler. Det højeste jeg har set den på var efter en tur på motorvej med lidt for meget gas. Der var den oppe på 85 grader.
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#5
Ok troede lige, men har lige fusket lidt så den får en smule mere luft om det virker vides ikke Smil
[Image: 2ijn85d.jpg]

Det sidder lige ved toppen af ventildækslet, der bliver meget varmt, om det hjælper ved jeg ikke.
Men den får da en lille brise ind der, nu i hvert fald når man køre list stærkere Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Men hvor varm bliver jeres?

Og kan man stole på den Oliepinds måler?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#7
(24-07-2013, 09:11)MSJ1982 Skrev: Men hvor varm bliver jeres?

Og kan man stole på den Oliepinds måler?

Test den med et stegetermometer. Smil Altså, ned i kogende vand med dem begge og se om de følges ad.
Svar
#8
Jeg sætter den gamle motor på igen, en af dagene.
Den viste over 100 grader i dag, og det har den aldrig gjort med den gamle, af hvad jeg kan huske.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#9
Nu har jeg ikke måling til selve olien men kun til ydersiden af ventildækslet og der bliver den her når vejret er rigtig varmt helt oppe på 85-90 grader (mod lige omkring 60 i vinters). Kan dog godt forestille mig at olien er lidt mere. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Må lige se hvad den siger med den gamle motor, i dag Fortvivlet

Det er nok bare mig der er en tøs Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#11
Så er der blevet lavet lidt forbedringer efter motorskiftet Rullende øjne

Det låg der sad ved knastkæde strammer, havde jeg åbenbart ikke kørt med i længere tid så det kom tilbage.
Og den lille åbning man kan lave når man skal stille svinghjulet havde jeg osse kørt uden fordi jeg troede den raslede.

Men det var IGEN udstødningen så nu fik den et spændebånd.
Desuden har jeg sat et længere rør på ved der hvor der kommer luft ind til Variaotoren, jeg syntyes den sad godt gemt inde bagved og ingen luft fik.

[Image: r2kuq1.jpg]

[Image: 308b2at.jpg]

Nu køre den skide godt, DOG glemte jeg at skifte udstødnings pakningen, så den larmer en smule mere Målløs
Og desuden skiftede jeg osse topstykke, da udstødnings ventilen på det gamle var helt hvid, så den har nok været utæt.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar


Forum spring: