Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hvor finder jeg motornummer? Er det nødvendigt?
#1
Hej Gutter.

Jeg skal have en ansvarsforsikring på min knallert, og de kræver motornummer, men jeg mener bare at jeg har læst engang at det er blevet lavet om så man ikke skal bruge motornummer mere? Problemet er også at jeg ikke kan finde mit motornummer nogen steder? Har kigget både ved Center-benet, bag blokken og oven på blokken Ked af det Er der evt. nogen som kan hjælpe?

Ps. Det er en Peugeot Speedfight 2 fra '04.

MvH.
Benjamin C
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Motornummer er lige gyldigt. Det eneste de skal bruge er stelnummer.
Svar
#3
Og det er du 100 procent sikker på?
Svar
#4
(22-07-2013, 17:36)BenjaminClausen Skrev: Og det er du 100 procent sikker på?

Politiet er ligeglade med motornumre idag. Det står ikke på reg.attesten eller ansvarsforsikringen, mere.
Ivecar plus 2023.
Svar
#5
(22-07-2013, 15:42)BenjaminClausen Skrev: Hej Gutter.

Jeg skal have en ansvarsforsikring på min knallert, og de kræver motornummer, men jeg mener bare at jeg har læst engang at det er blevet lavet om så man ikke skal bruge motornummer mere? Problemet er også at jeg ikke kan finde mit motornummer nogen steder? Har kigget både ved Center-benet, bag blokken og oven på blokken Ked af det Er der evt. nogen som kan hjælpe?

Ps. Det er en Peugeot Speedfight 2 fra '04.

MvH.
Benjamin C

De kan ikke kræve motornummer, det er noget pjat Smil Det er stelnummeret de skal have Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Da jeg købte SF3'eren ved Speedline sendte de motornummer med ind til forsikringen og det kom også til at stå på forsikringspapirene Smil
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#7
(22-07-2013, 22:19)Jes P Skrev: Da jeg købte SF3'eren ved Speedline sendte de motornummer med ind til forsikringen og det kom også til at stå på forsikringspapirene Smil

Big2 som er købt hos Speedline, har ikke noget motornummer stående i reg. attesten.
Ivecar plus 2023.
Svar
#8
Det er da noget fis, alle de Sprint osv jeg har rodet med, har der kun stået Gy6 139qmb på blokken.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#9
(22-07-2013, 22:19)Jes P Skrev: Da jeg købte SF3'eren ved Speedline sendte de motornummer med ind til forsikringen og det kom også til at stå på forsikringspapirene Smil


Ja, det står så ikke på min forsikring, kun stelnr.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(23-07-2013, 11:54)K. Hansen Skrev: Ja, det står så ikke på min forsikring, kun stelnr.

Det kan være at det er noget som kun Gjensidige kræver, men hvem ved Smil
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#11
(23-07-2013, 12:00)Jes P Skrev: Det kan være at det er noget som kun Gjensidige kræver, men hvem ved Smil
Så er de jo også bare nogle tosser Griner
Kun stelnummeret bliver brugt til noget i dagens Danmark.
Svar
#12
(23-07-2013, 12:00)Jes P Skrev: Det kan være at det er noget som kun Gjensidige kræver, men hvem ved Smil

Det må det være for det er ikke påkrævet på nogen måde Smil Så skulle du jo have ny forsikring, hver gang du skiftede motor, det er sq for bøvlet Blink med øjet
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: