Søg Garagen Hej Gæst! Register

Giantco sprint hakker og hoster ved gas, samt går ud.
#1
Kære alle scooter ejere.
Har vitterlig brug for hjælp her, da jeg er på nippen til at kassere min Giantco Sprint 2009.

Sygdom:
Den hakker hvergang jeg er ude og køre på den, i form af når jeg tager gas hakker den og går lidt op og ned i fart.
Nogle gange når jeg køre hen til rødt lys og afventer grønt, så går den pludeselig ud, også har den svært ved at starte.
Hakkeriet bliver ved når man har kørt på den, og til sidst går den som sagt bare ud.

*
Jeg har indleveret den til mekanikeren hos Thansen Sorø 3 gange nu, og han kan ikke finde fejlen, da han har været alt igennem.
Ventiler er indstillet korrekt, vakum samt karbu er renset, tomgang er indstillet, nyt luftfilter, nyt starter drev, ekstra stel ledning, nyt tændrør.

Det sidste mekanikeren sagde før han gik på ferie og afleveret scooteren tilbage til mig, var at hans sidste løsning var at prøve at udskifte statoren, da muligvis kunne være den.
Mit spørgsmål til jer derude. Har i nogen foreslag til løsninger på mit problem her? Og tror i mekanikeren er helt ude i hampen vedr. statoren evt.?

Bemærk der er 70ccm på giantco sprinten, kan det være cyllen som er ved at stå af siden den hakker evt.?

M.v.h. André
NYT Projekt:
VGA Digita - Lille knallert 2015.

Giantco Sprint 2007 Model. 45´er. - DØD
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hejsa..

Har den altid haft det problem, siden er der kommet det 70ccm kit på den??. Et andre ting som ville været rart og vide er følgende, der kan gives os et lille hint i henhold til og hjælpe dig på vej.

Hvad er hedder det kit som sidder på den - hvor langt har det ca kørt og er det forskel på om den er varm eller kold??

Mvh.
Tempo
Tempo.... frihed på 2 hjul.
Svar
#3
Har du dyset op da du sad 70ccm på, det skulle osse meget gerne hedde 72ccm til den.
Der er nogle andre modeller, der har nogle andre mål, på deres cylindre, det er vel ikke et forkert du har købt.
Har du vendt stemplet rigtigt?

Har du skiftet topstykke, og knast, kan det osse være derfor.

En anden ting kunne være, at der er røget en oliering så den køre olie med op i topstykket.

Det kunne selvfølgelig osse være statoren, som nævnt, men det lyder osse som dårlig stelforbindelse
men det har i jo prøvet.
BAtteriet kunne osse være en ide at prøve at skifte.

Jeg har på min oplevet at den var kalket til i benzin hanen, det kan du osse tjekke og evt skifte benzin filter.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#4
Imorgen torsdag, går jeg scooteren igennem selv, samt har bestilt nyt paknings sæt hjem til mit Nakura 80ccm v3 cyllinder hjem, så tager min brugte 72ccm af og ser om det evt. kunne være den som gav problemer..

Jeg melder tilbage imorgen, hvad der sker. Fortvivlet
NYT Projekt:
VGA Digita - Lille knallert 2015.

Giantco Sprint 2007 Model. 45´er. - DØD
Svar
#5
Så fik jeg monteret mit 80ccm, og den 2 hjulede startede første gang på el´en, efter montering.
Jubiii Grin
Efterhånden også 3-4 gange man har monteret cylle på en 4takter. heh.

Tror desuden jeg fandt problemet på mit hoste/hakke/gas problem med giantco´en.

Efter monteringen af 80ccm, kørte den stadig lige så dårligt som tidligere.

Jeg fandt en "gammel" orig. cdi boks frem fra 2010, smed den på. Og WUPTI, kørte en tur på 5minutter, uden overhoved at mærke noget hakkeri.
Så mit umiddelbare tanke er at min ubegrænset cdi boks fra protuna som efterhånden også er 4-5år gammel, er defekt.

Så skal derfor have fat i en anden brugt ubegrænset cdi boks m. 4ben i.

Blink med øjet
NYT Projekt:
VGA Digita - Lille knallert 2015.

Giantco Sprint 2007 Model. 45´er. - DØD
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det kan osse være en løs/dårlig forbindelse Blink med øjet
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar


Forum spring: