Søg Garagen Hej Gæst! Register

Afstemning: Kan den anbefales? tænk på nyprisen 7,700KR
Ja. den holder så længe man passer på den
70.59%
12 70.59%
Nej, den holder slet ikke
29.41%
5 29.41%
Total 17 stemme(r) 100%
* Du stemte på dette [Vis resultater]

Jeg har en masse spørgsmål angående Yamasaki Kingway
#49
(13-03-2012, 02:10)Super 8 Skrev: Hvis du vil betale det dobbelte, og have højere kvalitet (f.eks. bedre bremser), så kan du vælge f.eks. generic trigger.

Jeg må indrømme at de Generic Trigger ser fine ud, men der er alligevel noget der nager mig ang kvaliteten på dem, der var flere der købte dem lige da de kom til danmark, men flere af dem røg til salg kort tid efter med diverse defekter, det kan selvfølgelig være dårlig vedligeholdelse men alligevel.

Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
(13-03-2012, 02:10)Super 8 Skrev: Hvis du vil betale det dobbelte, og have højere kvalitet (f.eks. bedre bremser), så kan du vælge f.eks. generic trigger.

Vil meget hellere have den her Yamasaki, så håber bare de får den godkendelse i orden inden sommeren selvom jeg tvivller Grin
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
#51
Den er ikke bedste kvalitet. Da jeg fik min, rystede den meget - hjulene var ikke afbalanceret. Efter kort tid, blev forhjulet så skævt, at den bremsede i huk. Det blev rettet, og senere begyndte forbremsen at fejle. Det elektriske system har problemer, og gear-indikatoren "blinker". Lyskontakt har problemer - den skal ofte tændses/slukkes et par gange, før forlygten lyser. Gearkassen giver ofte nogle hak - og kræver dobbelt udkobling. Motoren har ikke givet problemer, og det her ikke været store problemer med at starte den. På et tidspunkt revnede batteriet (også dårlig kvalitet...), og måtte udskiftes. Dog intet problem at bruge kick-starteren, trods et helt dødt revnet batteri.

Alt ialt, virker den rimeligt godt skruet sammen. Ingen skruer faldt af i levetiden, bortset fra skruerne til sædet gik løs, og måtte strammes ved første eftersyn. Siden det, ikke problemer. Motoren har ikke givet problemer, og der har ikke været problem at starte den - hverken med startmotor, eller kick-starter. Forbremsen er nok det mest alvorlige problem, og den har på intet tidspunkt værey god.

Hjulene er relativt bløde, og giver sig nemt - og kan ekse, selv hvis der ikke køres over kantsten.

De 4 gear, er 1 for mange - specielt ved 30 km/t udgaven. Neddroslingen burde laves ved ændret udveksling, eller blokering af 4. gear, fremfor at lave om på karburatoren. Den kan "næsten" ikke accellerere til 30 km/t, og har alt for få kræfter i højeste gear, så den kan end ikke køre så hurtigt, som i 3'die gear. 4'die gear, er kun til "ned af bakke". Tunes den, kan den nemt accellerere, da det så er muligt at opnå 30 km/t i 2. gear, eller 3. gear.
Svar
#52
(12-03-2012, 17:03)Shakon Skrev: Har haft ringet og snakket med Bike Danmark.

Manden jeg snakkede med, sagde det var noget med karburatoren og at de kørte for hurtigt. Han vidste ikke hvornår den blev godkendt igen, men han regnede med at det blev her til foråret, altså inden sommer.

Så det håber jeg ihvertfald, så jeg kan købe en til sommeren Smil

Hvor fandt du det nummer henne? Jeg kan ikke finde det, og jeg (+1 mere i familen) kigger efter sådan en maskine, så du må gerne hjælpe mig/os med det nummer.
Svar
#53
Du kan ikke købe noget direkte fra Bike Danmark. Normalt er importører ikke interesseret i henvendelser fra private. De skal gå igennem forhandleren. Gå ind på deres side http://www.bikedanmark.dk, og søg under forhandlere. Forhandlere: http://www.bikedanmark.dk/2008/5.htm
Hvis du vil kende telefonnummer, eller mail'e importøren, så vælg knappenålen. Her kan ses telefonnummer, og du har mulighed for mail til importtøren. Her er samme telefonnummer, som på typegodkendelser, og dk-hostmasters hjemmeside. På http://dk-hostmasters.dk kan telefonnummer og addresse slås op under domænenavnet. Du kan hente typegodkendelser på http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/Syn-og-...delse.aspx - og på typegodkendelsen, står telefon og fax nummer, på importøren. Endeligt, så deler bike-danmark addresse med http://grejsport.dk/ - og her kan du finde et andet telefonnummer og mail addresse, men dette nummer vedr. måske ikke bike-danmark. Er du helt lost, når du skal finde en virksomheds telefonnummer, så kan søges på http://cvr.dk . Hos cvr.dk kan også købes seneste regnskab.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
Citat:Manden jeg snakkede med, sagde det var noget med karburatoren og at de kørte for hurtigt. Han vidste ikke hvornår den blev godkendt igen, men han regnede med at det blev her til foråret, altså inden sommer.
Jeg blev stoppet dagen efter jeg fik min, og politiet satte den op på rullebånd. Så jeg måtte betale 1000 kr. Politiet sagde, at det var mit ansvar, at den ikke kunne køre for hurtigt, og at jeg skulle betale bøden. Hos forbrugerstyrelsen, mente de dog, at den for høje hastighed gjorde, at jeg ikke havde fået det som jeg havde bedt om, og at handlen kunne gå tilbage. Forhandleren løste dog problemet, ved at isætte en 30 CDI... og så kunne den køre 40, selvom det var en 45'er. Samtidigt fik jeg et par gratis serviceeftersyn som kompensation for de 1000 kr. jeg måtte betale til politiet.

Da jeg blev træt af at kun køre 40, satte jeg en justerbar CDI i, og justerede den til lidt under 50 km/t, samt plumberede den med noget smeltelim, så den ligner en normal CDI. En test af knallert samt CDI vil vise, at den overholder lovens krav. Så den vil ihvertfald ikke blive taget på rullebånd. Og ellers, må jeg løbe risikoen. Politiet, kan jo isætte den originale 45 km/t CDI, og tjekke at den løber hurtigere. Der er hastigheden lidt over 70 km/t. Loven virker lidt urimelig: Færdselsstyrelsen godkender produktet, men vi skal åbentbart betale bøden for, at de har gjort fejl.
Svar
#55
Nogle der ved hvor man kan få en lovlig CDI-boks til sådan en knallert?
Støt gerne dette opslag med lille mc på bil kort https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet...d=FT-01332
Svar
#56
Problemet er måske rettet. Der er også lidt forskel på, hvor hurtigt de kan køre.

Prøv en std. K45 CDI. Er du heldig, kører den lidt under 60 km/t, og så går det måske lige på rullebåndet. Ellers luk lidt luft ud af bagdækket.
Svar
#57
Fandt faktisk en helt ny Yamasaki af denne model, som blev solgt i kassen den bliver leveret i til kun 4000kr da den ikke kunne komme ud på vejen Grin

Ikke en jeg har købt Smil
Knallert lagt på hylden for nu.

PT kørende i en splinterny Renault Twingo fra 21/1 2014

Smuksere min dejlige Fym A3 125'er :)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: