Søg Garagen Hej Gæst! Register

Begrænsninger i standard Hot50 udstødning.
#1
Hej BS

Min ven har en hot50 fra 2005, og han vil gerne høre hvilke begrænsninger der er i sådan en. Kunne forestille mig der sad en et sted i røret i form af en slags tragt, men vil da lige høre hvad I har at sige.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Chr1stoffer Skrev:Hej BS

Min ven har en hot50 fra 2005, og han vil gerne høre hvilke begrænsninger der er i sådan en. Kunne forestille mig der sad en et sted i røret i form af en slags tragt, men vil da lige høre hvad I har at sige.

Der kan ganske rigtig sidde en begrænsning i røret, enten i form af en ring eller en tragt på de nyere PGO'er(fra 2003/04 og frem).

Men den er jo også begrænset, en del andre steder Ked af det.
Svar
#3
Hvilke? Udover blindrør selvfølgelig. Skal man bare ud og investere i en ny som TP powered eller lign. og slippe for bøvlet med at fjerne dem?
Svar
#4
Chr1stoffer Skrev:Hvilke? Udover blindrør selvfølgelig. Skal man bare ud og investere i en ny som TP powered eller lign. og slippe for bøvlet med at fjerne dem?

Den begrænsning der evt. sidder i røret, kan vrikkes fri(sidder fast med en svejseklat eller 2).
Så når/hvis blindrør og ringen/tragten er væk, er det ikke nødvendigt med en TP powered.(kører dog selv med en kopi af den Blink med øjet ).

Andre begrænsninger er, ring ved variator, tragt imellem studs/membran, tut i luftfilteret(sidder bagpå luftfilterkassen) Hotten er formentlig også udstyret med en "kat"?? Den sidder ovenpå udstødningen, iform af en plastikdåse og 1 eller 2 slanger, hvoraf den ene skulle gå til et rør på udstødningen?(væk med den). Og den yderste ring, som holder den store fjeder på plads ved remskiverne, kan også undværes.

Den ene pindbolt er tykkere end de andre 3, det skulle forhindre at man sætter større cylinder på. Men det er bare at bore hullet til pindbolten i cylinderen, op. Topstykket er vist også begrænset, så her er et 45'r topstykke værd at sætte på.

Er der noget jeg har glemt, så må andre supplere op Smil.
Svar
#5
Standard potter er og bliver sløvere end en Powered, men så må man også leve med en mere sprød/højere lyd, og lidt højere rpm. (lettere ruller - senere tilkobling).

Kompromis Udråbstegn ... :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Energy>Jeg kan ikke se noget kompromis i det. Alt det er da bare et plus Grin

JPS> Det var da en masse begrænsninger.
Svar
#7
Energy Skrev:Standard potter er og bliver sløvere end en Powered, men så må man også leve med en mere sprød/højere lyd, og lidt højere rpm. (lettere ruller - senere tilkobling).

Kompromis Udråbstegn ... :P


Må indrømme at min potte, ikke larmer alverden mere Smil. Og optrækket er super, med 6,5 grams ruller i Malossien. Dog dør den stadig lidt, i stærk modvind. Ked af det
Svar
#8
Chr1stoffer Skrev:Energy>Jeg kan ikke se noget kompromis i det. Alt det er da bare et plus Grin

JPS> Det var da en masse begrænsninger.

Ja det skrev jeg jo Smil.
Svar
#9
JPS> Ja, men det var da fuldstændig latterligt. Lad dog folk selv bestemme hvordan de vil køre istedet for at lave en masse begrænsninger som alligevel bliver fjernet Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Chr1stoffer Skrev:Energy>Jeg kan ikke se noget kompromis i det. Alt det er da bare et plus Grin

Sådan kan det også opfattes ja,.. Smil
Svar
#11
Chr1stoffer Skrev:JPS> Ja, men det var da fuldstændig latterligt. Lad dog folk selv bestemme hvordan de vil køre istedet for at lave en masse begrænsninger som alligevel bliver fjernet. Smil

Skriv en klage til justitsministeren, og se om det hjælper Smil Jeg tror det ender sådan her :blahblah: (en sludder for en sladder, som det så fint hedder).
Svar
#12
Energy>præcis

Jps> Ja sikkert. Synes bare det er ret latterligt med alle de begrænsninger de finder på :P

Er det forresten bare "sådan lige" at tage en udstødning af? Eller er der noget specielt man lige skal passe på.
Svar


Forum spring: