Søg Garagen Hej Gæst! Register

Piaggio Ape
#1
Er der mon nogen der ved om der er begrænsninger i en piagio ape ,hvis der hvor og hvad vil det ca give i hastighed. 8) :P
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Flytter den lige fra Tips+Tricks til Billig Scooter Snak.

- og hvis nogen skulle undre sig, så siger en google-søgning på Piaggio Ape:
http://images.google.com/images?q=piaggio%20ape

[Image: thape50.jpg]


Kan desværre ikke selv hjælpe.
Svar
#3
Da det jo er en scootermotor der sidder på, ja så er den jo begrænset til 45 km/t. Grin
Og begrænsningerne sidder der, hvor de plejer på sådan en motor Smil. Men det hjælper ikke at tune den, efter det jeg har hørt. Den skulle max køre 60-65 km/t, med større cylinder og anden udstødning, og begrænsningerne taget.


Jeg møder en af slagsen rimelig tit. Den kører 55 km/t. Jeg har dog ikke snakket med ejeren om farten, men ligget lige i rumpetten på den Grin.
APE.
Svar
#4
Motoren er som på en alm. gammel metalscooter PX50 mener jeg den hedder - altså med gear (4 stk.), den er født med fuld ydelse ( dog nedgearet) og kan derfor ikke rigtig afdrosles. Der findes dog tunkit til den så trækket bliver betydeligt bedre, mener Topperformances laver et 80cc cylkit til den, og DellOrto har også større karburatorer til den på programmet. Tuningen gør desværre at koblingen kommer til at leve et hårdt liv, så man skal regne med, at skifte koblingsplader engang imellem.

Hotdogbaren på Europaplads i Århus har en tunet rød Ape, som drøner rundt her i Århus, og som har været til rep. og service hos os i Scootergården, hvor den bla. fik nye koblingsplader.. :wink:
Svar
#5
Nå, jeg troede det var en almindelig scootermotor. Så blev man det klogere Smil. Men hvad med farten, på den du nævner??
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jps Skrev:Nå, jeg troede det var en almindelig scootermotor. Så blev man det klogere Smil. Men hvad med farten, på den du nævner??
Den går de 50-60 stykker (inkl. stort stereoanlæg og dvd skærm.. Griner )

Farten er ret farlig når den kommer op de 50-60km/t, tænk på at den jo kun har 3 hjul, så den vil meget gerne tippe hvis man giver den for meget gas i sving og S-manøvrer. Imo, er det et klaustrofobisk uhyre at køre i, og tanken om at blive kørt ind i, får jeg helt gåsehud ved at tænke på.
Det vigtigste er, at den kan trække, for de bliver jo brugt til at transportere ting og sager i midtbyen, så der gælder det mest om at komme " ud af hullerne" v. grønt.
Svar
#7
Energy Skrev:Den går de 50-60 stykker (inkl. stort stereoanlæg og dvd skærm.. Griner )

Farten er ret farlig når den kommer op de 50-60km/t, tænk på at den jo kun har 3 hjul, så den vil meget gerne tippe hvis man giver den for meget gas i sving og S-manøvrer. Imo, er det et klaustrofobisk uhyre at køre i, og tanken om at blive kørt ind i, får jeg helt gåsehud ved at tænke på.
Det vigtigste er, at den kan trække, for de bliver jo brugt til at transportere ting og sager i midtbyen, så der gælder det mest om at komme " ud af hullerne" v. grønt.


Så havde jeg jo lidt ret i det med topfarten, på en "tunet" ABE Grin. Det med sving og S manøvre, kender jeg fra min tid på 3hjulet cykel med lad. Griner

Og den klarer jo ikke en crashtest særlig godt, vil jeg tro. Hvordan kan den i det hele taget, blive godkendt som "bil"??
Svar
#8
Man skulle smide en 150cc Honda industrimotor på, det ville være meget mere brugbart og ville garanteret holde længere end karrosssen. Og så skulle taget fa'me kunne tages af førehuset, man er jo ved at gå til når man skal have en smøg derinde.. :P
Svar
#9
Energy Skrev:Man skulle smide en 150cc Honda industrimotor på, det ville være meget mere brugbart og ville garanteret holde længere end karrosssen. Og så skulle taget fa'me kunne tages af førehuset, man er jo ved at gå til når man skal have en smøg derinde.. :P

Det værste er snart de bagerste hjuls stilling, man bliver da søsyg af at kigge på dem.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Energy Skrev:er det et klaustrofobisk uhyre at køre i, og tanken om at blive kørt ind i, får jeg helt gåsehud ved at tænke på.

Hvad så med den her jeg linker til? Her et par km fra hvor jeg bor, er der en ældre mand der har sådan et rødt uhyre.

Jeg har helt ærligt aldrig set noget så grimt og langsomt men pta kører han dagligt rundt i hele området.

Jeg ville få koldsved på panden hvis jeg skulle iføres sådan et stykke plastik, den gynger som en esbjergluders madras når det blæser eller han passeres af et lastvognstog.

http://www.tvmidtvest.dk/sw29737.asp?vid=299506
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#11
Da jeg var i talien i sommers vrimlede det med Ape´s i alle størrelser og afskygninger.
Lastet til kørte de, typisk Italiensk, som fartgale.
Og det skal nævnes jeg opholdte mig i alperne.
Svar
#12
Energy Skrev:Motoren er som på en alm. gammel metalscooter PX50 mener jeg den hedder - altså med gear (4 stk.),

Kan jeg bekræfte - jeg har kørt pænt bag sådan en her i vinter, med påskriften 'piaggio.dk' (domænet bringer sjovt nok en frem til en ape-importør). Hold da ferie hvor den stakkels mand måtte skifte gear for at slæbe apparatet op i fart. Så sidder han derinde og kan ikke se en skid bortset fra i det par spejle der rager lidt længere ud end kassen. Jeg ville nødig føre sådan en bølgeblikkasse rundt i trafikken.

Jeg vinkede naturligvis til ham i Piaggio-solidaritet, men jeg tvivler på han så noget. Havde nok tændt en smøg Smil
Hvil i Fred NRG. Amen.
Svar


Forum spring: