Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(07-07-2013, 22:47)Jps Skrev: Så vil jeg gerne se billeder, af den "operation" .
Det er ikke så svært, vi blev undervist i det i maskinværkstedet på HTX da vi det første år skulle rundt på alle værkstederne og se lidt.
Men jeg har desværre ingen ødelagte gevind i øjeblikket som trænger til en kærlig hånd, så jeg må desværre overlade dig til at søge på nettet så.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
Man kan godt skære nyt gevind, men akslen vil jo blive en smule tyndere af det, tvivler på det er så godt når det er en bærende aksel.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 401
Tråde: 3
Tilmeldt: Feb 2012
(07-07-2013, 23:51)K. Hansen Skrev: Man kan godt skære nyt gevind, men akslen vil jo blive en smule tyndere af det, tvivler på det er så godt når det er en bærende aksel.
Her er der ikke tale om at skære nyt gevind men om at genoprette det gamle. Et nyt gevind vil kræve en drejebænk til at dreje det gamle gevind ned med og så begynder det at blive dyrt. Desuden er akselen formodentlig hærdet så det ikke kan lade sig gøre.
Hvis man er lidt fingerfærdig kan man sætte akselen op i et par bløde kløer i en skruestik og så med kanten af en halvrund fil, forsigtigt file den ødelagte del af gevindet op. Det vil naturligvis svække gevindet noget men det burde ikke være af større betydning da det tilsyneladende kun er nogle få rynker der har taget skade.
Freedom is just another word, for nothing left to loose. Citat: janice Joplin.