Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Like kører kun 27,5 km/t
#25
(07-07-2013, 22:16)Jps Skrev: Ja så forstår man jo ikke forhandlernes holdning til den godkendelse, når det ikke er sværere at få den Grin

Det er så importøren der ansøger. Grøn grin

Det er dog ikke et krav at en knallert 30 skal kunne køre 30 km/t, men det er et krav at have en hel masse dokumentation når man ansøger. Hvis de så kun har dokumentationen for køretøjet med en 25 km/t begrænsning må man ikke bare putte en 30 km/t begrænsning på og lave en ansøgning uden at have dokumentationen for at den kan klare de kræfter der måtte være ved at køre 5 km/t hurtigere og miljø og alt det der. Smil

Man skal ikke være særlig skarp for at kunne tænke sig til at den sagtens kan klare 30 km/t og at den nok vil forurene mindre med en mindre begrænsning i, men dokumentationen skal fremvises og hvis de kun har fået dokumentation for 25 km/t modellen fra fabrikanten er der ikke meget at gøre fra deres side, hvis ikke de selv vil punge ud for undersøgelserne. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
(07-07-2013, 22:51)Baddi Skrev: Det er så importøren der ansøger. Grøn grin

Det er dog ikke et krav at en knallert 30 skal kunne køre 30 km/t, men det er et krav at have en hel masse dokumentation når man ansøger. Hvis de så kun har dokumentationen for køretøjet med en 25 km/t begrænsning må man ikke bare putte en 30 km/t begrænsning på og lave en ansøgning uden at have dokumentationen for at den kan klare de kræfter der måtte være ved at køre 5 km/t hurtigere og miljø og alt det der. Smil

Man skal ikke være særlig skarp for at kunne tænke sig til at den sagtens kan klare 30 km/t og at den nok vil forurene mindre med en mindre begrænsning i, men dokumentationen skal fremvises og hvis de kun har fået dokumentation for 25 km/t modellen fra fabrikanten er der ikke meget at gøre fra deres side, hvis ikke de selv vil punge ud for undersøgelserne. Blink med øjet

Det er ligemeget, hvem der ansøger. Det noget ged alligevel Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#27
(07-07-2013, 22:53)Jps Skrev: Det er ligemeget, hvem der ansøger. Det noget ged alligevel Blink med øjet.

Hørt! Mæææh!
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#28
(07-07-2013, 23:07)K. Hansen Skrev: Hørt! Mæææh!

Hvor er du ko-misk Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#29
(07-07-2013, 23:12)Jps Skrev: Hvor er du ko-misk Blink med øjet.

Hvor er den "dolly" Grin
Med Venlig Hilsen.
Micras.
Yamaha Neos 4T, Titanium/Grå EU45, årgang ´13. 17100 km.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Bare til orientering: Problemet blev løst med en mindre begrænsning, helt uden omkostninger og bøvl fra forhandlerens side.

Nu triller den rundt med de 33 km/t - og det er jeg fuldt tilfreds med Smil, især når man tænker på det privilegie, at få lov til at køre på cykelstierne. Superfedt og længe leve danske knallert 30'ere!
Nuværende 2hjul: Kymco Like 50, 2013.

Svar
#31
(10-07-2013, 23:46)Gmax Skrev: Bare til orientering: Problemet blev løst med en mindre begrænsning, helt uden omkostninger og bøvl fra forhandlerens side.

Nu triller den rundt med de 33 km/t - og det er jeg fuldt tilfreds med Smil, især når man tænker på det privilegie, at få lov til at køre på cykelstierne. Superfedt og længe leve danske knallert 30'ere!

Kan du ligefrem lide at køre på cykelstierne?! Målløs
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#32
(11-07-2013, 00:16)Baddi Skrev: Kan du ligefrem lide at køre på cykelstierne?! Målløs

Nu ved vi jo ikke hvor Gmax holder til. Men både hernede og med garanti i København, er det en pestilens at færdes på cykelstierne på knallert.
Ivecar plus 2023.
Svar
#33
(11-07-2013, 00:50)Jps Skrev: Nu ved vi jo ikke hvor Gmax holder til. Men både hernede og med garanti i København, er det en pestilens at færdes på cykelstierne på knallert.

Jeg bryder mig heller ikke om det. Ganske vist er det rart at have sin egen vejbane ved siden af landevejen adskilt med ½-1 meter græs, men jeg synes stadig at cykelstierne er for hullede, for smalle og for trafikerede i byerne. Smil

Kunne meget bedre lide dengang før jeg hilste på politiet, hvor jeg lå ude blandt bilerne med deres hastighed. Sådan en stor bred vej er en fryd at køre på når man ikke fylder mere i bredden end man gør på en knallert. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Du er da heldig at du har græs imellen vejen og cykelstien, for det har jeg da ikke her.
Der er ikke ret mange cykelstier her hvor jeg færdes, og dem der er ligner lort.

Men er osse helt tilfreds med at køre på vejen, hvis bare bilerne ville holde en smule afstand, når de overhaler :/
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#35
Inde i byen har jeg ikke noget imod at køre på cykelstierne. På landevejen. Det er noget andet. Ved ikke hvor mange gange jeg har været ved at blive suget ind under en lastbil der kom blæsende 2cm fra mit sidespejl :S Var derfor Agilityen blev "justeret" lidt så den kunne følge med trafikken Blink med øjet
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#36
(19-07-2013, 04:19)Havoc Skrev: Inde i byen har jeg ikke noget imod at køre på cykelstierne. På landevejen. Det er noget andet. Ved ikke hvor mange gange jeg har været ved at blive suget ind under en lastbil der kom blæsende 2cm fra mit sidespejl :S Var derfor Agilityen blev "justeret" lidt så den kunne følge med trafikken Blink med øjet

Der er jeg lidt modsat så. Jeg er ved at blive tosset af at køre på en smal og overbefolket cykelsti i byen sammen med trafikanter der ikke kan finde ud af reglerne. Grin
Men når man ikke kan følge med trafikken på vejen længere, så bliver jeg jo nødt til at køre deroppe og så bare skulle være ekstra opmærksom. Når man kører 50 km/t på vejen blandt bilerne i tæt trafik er der ingen cyklister der passerer vejen før man selv og de 5 biler foran og bagved en er væk. På cykelstien vil de dog prøve at flette ind selvom man kører en hel masse og derfor er det meget sværere at forudse hvordan cyklister opfører sig og man ender med at få dårlige nerver af alle de uoverskuelige småveje hvor andre cykelstier støder til, dækket af buske på begge sider. Fræk
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: