Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Like kører kun 27,5 km/t
#37
(11-07-2013, 00:50)Jps Skrev: Nu ved vi jo ikke hvor Gmax holder til. Men både hernede og med garanti i København, er det en pestilens at færdes på cykelstierne på knallert.

Det er værre at køre på vejen med den københavnske trafik. Selv en knallert 45, kører med 45 km/t lidt sløvt til vejene. På større veje, er tilladt med større hastighed end 50 km/t, og 30-35 km/t, vil være helt uforsvarligt her. På vejene er ikke gjort plads til, at der kan køre cykler eller knallerter i siden, da de skal køre på cykelsti. Cykelrytter cykelisterne, der kører 45-50km/t plejer at vælge vejene, og køre som bilister. Men knallert 30'erne vælger cykelstierne, da de ikke kan følge med trafikken på vejene.

Cykelstierne er ikke altid gode - største problem er glasskår og punkteringer. Dette løses effektivt med punkterbeskyttelse i dækkene. Derudover er ofte mange forhindringer, og i mørke skal man altid være opmærksom på disse.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
(07-07-2013, 04:10)Gmax Skrev: Hvis det er korrekt, at der sælges ultralangsomme EU25 knallerter af diverse importører, mens THansen stadig har danske 30'ere, så spår jeg en kæmpe fremgang i THansens salg fremover. Hvis jeg vidste at min 'mærkescooter' Kymco er en 25, ville jeg køre det 5 km mere og købe en 'normal' knallert hos THansen.

Som JPS siger - det er snyd. Jeg har sagt til min forhandler at jeg ikke ønskede mig en 25 scooter, at han bliver snydt af importøren (Nelleman Aps) er jeg ligeglad med. Produktet skal leve op til beskrivelsen, i mit tilfælde er der ikke blevet leveret det bestilte produkt.

Ja jeg er sgu glad for jeg købte en Giantco G-buddy 4 takt ved THansen så ,HAr lige tjekket den og er typegodkendt som 30 km/t. Og den køre jo trods alt også omkring de 40 og når det er frostvejr hurtigere hvilket jeg aldrig helt har forstået hvorfor.
Svar
#39
(25-08-2013, 09:01)Quiks Skrev: Ja jeg er sgu glad for jeg købte en Giantco G-buddy 4 takt ved THansen så ,HAr lige tjekket den og er typegodkendt som 30 km/t. Og den køre jo trods alt også omkring de 40 og når det er frostvejr hurtigere hvilket jeg aldrig helt har forstået hvorfor.

Lad mig gætte, dit tændrør er over i mod det sorte om sommeren? Når luften er kold, er der mere ilt i luften og det vil sige du får en mere mager blanding om vinteren Blink med øjet
Svar
#40
(25-08-2013, 09:16)Arbejdsnarkomanen Skrev: Lad mig gætte, dit tændrør er over i mod det sorte om sommeren? Når luften er kold, er der mere ilt i luften og det vil sige du får en mere mager blanding om vinteren Blink med øjet

Jamen det vil jeg da lige få tjekket en af de nærmeste dage skal lige ha fat i en ny tændrørsnøgle ikke til og komme til med det gamle lort jeg har.
Men tak for oplysningen. Havde godt selv tænkt lidt over det med luften er anerledes når det er frost men tænkte ikke over det med tændrøret.
Svar
#41
Jeps, jo koldere luften er, jo tættere er den. Jo tættere luften er, jo mere benzin kan brændes ordenligt af. Grøn grin

Det er også grunden til at tunere i alle køretøjer prøver at sænke modstanden i luftfilteret, putte en form for kompressor på og så sætte en køler på der sænker lufttemperaturen efter kompressoren er kommet på. Grøn grin

Det med vinterluften har så til tider den modsatte effekt, at man kører for magert om vinteren, men det er fir-taktere ikke særlig følsomme over for, og specielt ikke da køleluften så er så kold at motoren sagtens skal undgå at have det for varmt. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
(26-08-2013, 07:06)Baddi Skrev: Jeps, jo koldere luften er, jo tættere er den. Jo tættere luften er, jo mere benzin kan brændes ordenligt af. Grøn grin

Det er også grunden til at tunere i alle køretøjer prøver at sænke modstanden i luftfilteret, putte en form for kompressor på og så sætte en køler på der sænker lufttemperaturen efter kompressoren er kommet på. Grøn grin

Det med vinterluften har så til tider den modsatte effekt, at man kører for magert om vinteren, men det er fir-taktere ikke særlig følsomme over for, og specielt ikke da køleluften så er så kold at motoren sagtens skal undgå at have det for varmt. Blink med øjet

Har gået og tænkt på et stykke tid om man måske kunne få plads til et lukket kølesystem fra en PC inde i luftfilter boksen det fylder jo ikke alverden også bliver luften kølet ekstra om sommeren..GGG kan jo monteres en tænd sluk kontakt så det kan slås fra om vinteren.
Så lige nu er jeg på jagt efter en gammel pc med internt kølevæske system.
Svar
#43
(26-08-2013, 08:30)Quiks Skrev: Har gået og tænkt på et stykke tid om man måske kunne få plads til et lukket kølesystem fra en PC inde i luftfilter boksen det fylder jo ikke alverden også bliver luften kølet ekstra om sommeren..GGG kan jo monteres en tænd sluk kontakt så det kan slås fra om vinteren.
Så lige nu er jeg på jagt efter en gammel pc med internt kølevæske system.

Tjo, nu ved jeg ikke hvordan kølesystemet til en pc er, men det skal jo sidde i vejen for luften således at overfladearealet er så stort som muligt og at så meget som muligt af luften passerer køleelementet, men så laver det vel unødig luftmodstand. Fræk
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#44
(26-08-2013, 12:17)Baddi Skrev: Tjo, nu ved jeg ikke hvordan kølesystemet til en pc er, men det skal jo sidde i vejen for luften således at overfladearealet er så stort som muligt og at så meget som muligt af luften passerer køleelementet, men så laver det vel unødig luftmodstand. Fræk

Ja måske men det består jo at et rør der er ført rundt til de steder der udvikler meget varme så håber på jeg kan bukke det så det kommer til og ligge foran filtret som en slange der bukter op og ned.
Svar
#45
(26-08-2013, 12:27)Quiks Skrev: Ja måske men det består jo at et rør der er ført rundt til de steder der udvikler meget varme så håber på jeg kan bukke det så det kommer til og ligge foran filtret som en slange der bukter op og ned.

Du kan jo prøve. Grøn grin

Så må du jo oprette en tråd herinde hvor du fortæller om projektet, temperaturene før og efter og om strømforbruget. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
(26-08-2013, 12:33)Baddi Skrev: Du kan jo prøve. Grøn grin

Så må du jo oprette en tråd herinde hvor du fortæller om projektet, temperaturene før og efter og om strømforbruget. Blink med øjet

Skal jeg nok skal lige ha fundet delene Grin
Svar


Forum spring: