Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(04-07-2013, 23:51)Madsls Skrev: Et andet spørgsmål, hvis i har forstand på denne model.
Det er en 30 jeg har købt, men den køre der omkring 50.8 km/t Så det vil jo klart betyde at der er pillet ved den. Men ved i måske hvad der kan være ændret? Så som at skiven er udskiftet? Anden udstødning? Der er nemlig ingen blændrør i denne. Og hvad med rullerne? Og andre ting? Husk det er en 1999/2000 model. Hvis i self har forstand på dette.
Det er ikke alle udstødninger der har et synligt blindrør, nogle er bare begrænset i forrøret med en plombe. Lyder til at skiven i hvertfald er fjernet.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 110
Tråde: 25
Tilmeldt: Feb 2012
05-07-2013, 11:56
(Dette opslag var sidst ændret: 05-07-2013, 11:57 af Madsls.)
Ja Cylender og stempel har det da vist ikke særlig godt.
Så ja det betyder da vist at man skal have nyt cylender og stempel.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
Puha dada, det er da skidt. Det er nyt stempel og cylinder. Husk at sikre dig den har den rigtige dyse i, ellers sker det igen med det nye.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 110
Tråde: 25
Tilmeldt: Feb 2012
(05-07-2013, 12:05)K. Hansen Skrev: Puha dada, det er da skidt. Det er nyt stempel og cylinder. Husk at sikre dig den har den rigtige dyse i, ellers sker det igen med det nye.
Den rigtig dyse? altså i Karburatoren?
Svar: 110
Tråde: 25
Tilmeldt: Feb 2012
Hvis jeg skal være ærlig vil jeg ikke tro der er gjort særlig meget ved den udover ringen nede ved kickstarten hvor remmen køre rundt, er fjernet. for den køre ikke så stærkt 50.8 ca. Men man kan jo tjekke for en sikkerheds skyld.
Svar: 110
Tråde: 25
Tilmeldt: Feb 2012
Jeg har valgt at vil prøve at lave en Horning på cylinderen, med noget værktøj fra BilTema.
http://biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og...oj-192275/
Er der nogle som har erfaring med sådan noget her? Og som kan anbefale dette. Eller andet?
Svar: 136
Tråde: 6
Tilmeldt: Mar 2012
Hej du kan godt hone cylinderen hvis det er støbejern men ikke alu.
Svar: 791
Tråde: 22
Tilmeldt: May 2011
(05-07-2013, 17:54)Jens Roos Skrev: Hej du kan godt hone cylinderen hvis det er støbejern men ikke alu.
En nem metode til at finde ud af hvilket materiale cylinderen er i, er at sætte en magnet på.
Bliver den tiltrukket er det jern, bliver den ikke er det alu
Svar: 110
Tråde: 25
Tilmeldt: Feb 2012
Tak.
Et andet spørgsmål også. Jeg tror der er sand nede i motoren på den, hvor Krumtappen er. Har prøvet at stikke fingeren ind hvor krumtappen er ca, og kørt fingeren rundt og jeg får lidt spåner og stand med op. Vil det så ikke være en god idee at skilde den ad, og få det renset?
Ellers vil jeg bare få samme resultat. En ødelagt cylinder og stempel igen. Men nogle som har makket med scooter og ved om det er svært at dele motorblokken ad. Så man kan komme til med en kompresser så man kan få blæst skidtet ud?
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
(05-07-2013, 22:06)Madsls Skrev: Tak.
Et andet spørgsmål også. Jeg tror der er sand nede i motoren på den, hvor Krumtappen er. Har prøvet at stikke fingeren ind hvor krumtappen er ca, og kørt fingeren rundt og jeg får lidt spåner og stand med op. Vil det så ikke være en god idee at skilde den ad, og få det renset?
Ellers vil jeg bare få samme resultat. En ødelagt cylinder og stempel igen. Men nogle som har makket med scooter og ved om det er svært at dele motorblokken ad. Så man kan komme til med en kompresser så man kan få blæst skidtet ud?
Sikker på det er sand? Ikke Slibe støv fra stempel og cyl?
Tror du nærmer dig en større renovering. Hvis du ikke vil risikere at det ryger igen.
Svar: 110
Tråde: 25
Tilmeldt: Feb 2012
(05-07-2013, 22:52)sukedk2001 Skrev: Sikker på det er sand? Ikke Slibe støv fra stempel og cyl?
Tror du nærmer dig en større renovering. Hvis du ikke vil risikere at det ryger igen.
Jo det er også spåner fra cylinder og stempel. Men så længe jeg ikke skal smide penge i motorbloken for at rengøre den, så det fint nok. Intet problem der, men hvis det viser sig at der er noget der er smadret eller taget voldsomt skade, så må jeg vurdere ud fra der.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(05-07-2013, 12:16)Madsls Skrev: Den rigtig dyse? Altså i Karburatoren?
Ja.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager