Søg Garagen Hej Gæst! Register

Piaggio Zip driller
#13
(04-07-2013, 23:51)Madsls Skrev: Et andet spørgsmål, hvis i har forstand på denne model.

Det er en 30 jeg har købt, men den køre der omkring 50.8 km/t Så det vil jo klart betyde at der er pillet ved den. Men ved i måske hvad der kan være ændret? Så som at skiven er udskiftet? Anden udstødning? Der er nemlig ingen blændrør i denne. Og hvad med rullerne? Og andre ting? Husk det er en 1999/2000 model. Smil Hvis i self har forstand på dette.

Det er ikke alle udstødninger der har et synligt blindrør, nogle er bare begrænset i forrøret med en plombe. Lyder til at skiven i hvertfald er fjernet.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Ja Cylender og stempel har det da vist ikke særlig godt.

[Image: t9v6.jpg]

[Image: b7vi.jpg]

Så ja det betyder da vist at man skal have nyt cylender og stempel.
Svar
#15
Puha dada, det er da skidt. Det er nyt stempel og cylinder. Husk at sikre dig den har den rigtige dyse i, ellers sker det igen med det nye.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#16
(05-07-2013, 12:05)K. Hansen Skrev: Puha dada, det er da skidt. Det er nyt stempel og cylinder. Husk at sikre dig den har den rigtige dyse i, ellers sker det igen med det nye.

Den rigtig dyse? altså i Karburatoren?
Svar
#17
Hvis jeg skal være ærlig vil jeg ikke tro der er gjort særlig meget ved den udover ringen nede ved kickstarten hvor remmen køre rundt, er fjernet. for den køre ikke så stærkt 50.8 ca. Men man kan jo tjekke for en sikkerheds skyld. Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Jeg har valgt at vil prøve at lave en Horning på cylinderen, med noget værktøj fra BilTema.

http://biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og...oj-192275/

Er der nogle som har erfaring med sådan noget her? Og som kan anbefale dette. Eller andet?
Svar
#19
Hej du kan godt hone cylinderen hvis det er støbejern men ikke alu.
Svar
#20
(05-07-2013, 17:54)Jens Roos Skrev: Hej du kan godt hone cylinderen hvis det er støbejern men ikke alu.

En nem metode til at finde ud af hvilket materiale cylinderen er i, er at sætte en magnet på.
Bliver den tiltrukket er det jern, bliver den ikke er det alu Blink med øjet
Svar
#21
Tak. Smil

Et andet spørgsmål også. Jeg tror der er sand nede i motoren på den, hvor Krumtappen er. Har prøvet at stikke fingeren ind hvor krumtappen er ca, og kørt fingeren rundt og jeg får lidt spåner og stand med op. Vil det så ikke være en god idee at skilde den ad, og få det renset?

Ellers vil jeg bare få samme resultat. En ødelagt cylinder og stempel igen. Men nogle som har makket med scooter og ved om det er svært at dele motorblokken ad. Så man kan komme til med en kompresser så man kan få blæst skidtet ud?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(05-07-2013, 22:06)Madsls Skrev: Tak. Smil

Et andet spørgsmål også. Jeg tror der er sand nede i motoren på den, hvor Krumtappen er. Har prøvet at stikke fingeren ind hvor krumtappen er ca, og kørt fingeren rundt og jeg får lidt spåner og stand med op. Vil det så ikke være en god idee at skilde den ad, og få det renset?

Ellers vil jeg bare få samme resultat. En ødelagt cylinder og stempel igen. Men nogle som har makket med scooter og ved om det er svært at dele motorblokken ad. Så man kan komme til med en kompresser så man kan få blæst skidtet ud?

Sikker på det er sand? Ikke Slibe støv fra stempel og cyl?

Tror du nærmer dig en større renovering. Hvis du ikke vil risikere at det ryger igen.
Svar
#23
(05-07-2013, 22:52)sukedk2001 Skrev: Sikker på det er sand? Ikke Slibe støv fra stempel og cyl?

Tror du nærmer dig en større renovering. Hvis du ikke vil risikere at det ryger igen.

Jo det er også spåner fra cylinder og stempel. Men så længe jeg ikke skal smide penge i motorbloken for at rengøre den, så det fint nok. Intet problem der, men hvis det viser sig at der er noget der er smadret eller taget voldsomt skade, så må jeg vurdere ud fra der.
Svar
#24
(05-07-2013, 12:16)Madsls Skrev: Den rigtig dyse? Altså i Karburatoren?

Ja.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: