Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pris på at få spraymalet sin scooter??
#13
Chr1stoffer Skrev:Du sender det bare herover, så ska jeg nok slibe det ned :P


Næ det gør jeg selv. For hvis nu du laver lort i det, så falder der brænde ned. :twisted:
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Hvis du tror jeg sliber hul helt igennem sker det ikke :P
Svar
#15
Chr1stoffer Skrev:Hvis du tror jeg sliber hul helt igennem sker det ikke :P

Det får vi jo så aldrig at vide, da jeg ikke gider sende det til dig. :P
Svar
#16
Pjat :P Det var ment som en joke hvis du troede andet Smil
Svar
#17
Hvad hedder og koster det der farve maling som skifter farve mod lys.

Skulle være rimelig expensive.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
Chr1stoffer Skrev:Pjat :P Det var ment som en joke hvis du troede andet Smil


Ja det anede mig, din slambert Grin.
Svar
#19
Gamba2000 Skrev:Hvad hedder og koster det der farve maling som skifter farve mod lys.

Skulle være rimelig expensive.

Kamæleon og koster kassen hvis ikke du er særdeles gode venner med en autolakerer. Min knægt fik alle skjolde til en PMX malet for kr 2500 i kamæleon.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#20
Jps Skrev:Jeg har hele svineriet, til at kunne male den. Men er lidt bange for, at det ikke bliver helt godt. Jeg har ganske vist et sideskjold jeg kunne øve mig på, og kunne da også finde på at prøvemale det, en dag Smil.

Find et gammelt stykke metal, en køleskabsdør eller lign, start med at øve dig i at male sådan en ting af en art inden du går i gang med skjoldene, det er irreterende at male skjoldene og så derefter skulle vente på at skidtet er så hærdet, at det kan slibes ned igen til en ny lakering igen igen.

Det er ikke vanskeligt når først man kender sprøjten, brugt et meget lavt lufttryk, lidt under det ½ af hvad en alm. hobbykompressor giver, giv det flere tynde lag så er du på rette spor. Jeg har sprøjtelakeret i mange år, og jeg kender min sprøjte efterhånden, så jeg kan se hvornår det er lige før lakken begynder at løbe, så jeg møjer bare lakken på. Griner

Sørg for faens godt lys så du kan se hvordan lakken opfører sig når den lægges på, det skal lige flyde sammen, ikke mere eller mindre, det ser ikke så smart ud med appelsinhud, eller den lakering de fleste spraydåser laver, der ser ud og føles næsten som om der er små bitte sandkort i lakeringen og ser meget mat ud ift. en lak der er lagt på med en rigtig sprøjte.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar
#21
Lund Skrev:Find et gammelt stykke metal, en køleskabsdør eller lign, start med at øve dig i at male sådan en ting af en art inden du går i gang med skjoldene, det er irreterende at male skjoldene og så derefter skulle vente på at skidtet er så hærdet, at det kan slibes ned igen til en ny lakering igen igen.

Det er ikke vanskeligt når først man kender sprøjten, brugt et meget lavt lufttryk, lidt under det ½ af hvad en alm. hobbykompressor giver, giv det flere tynde lag så er du på rette spor. Jeg har sprøjtelakeret i mange år, og jeg kender min sprøjte efterhånden, så jeg kan se hvornår det er lige før lakken begynder at løbe, så jeg møjer bare lakken på. Griner

Sørg for faens godt lys så du kan se hvordan lakken opfører sig når den lægges på, det skal lige flyde sammen, ikke mere eller mindre, det ser ikke så smart ud med appelsinhus, eller den lakering de fleste spraydåser laver, det ser ud og føles næsten som om at der er små bitte sandkort i lakeringen og ser meget mat ud ift. en lak der er lagt på med en rigtig sprøjte.

Tak for guiden Lund. Nu må jeg så se, om jeg gider tage mig tid til "operationen" Smil.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
Jps Skrev:Tak for guiden Lund. Nu må jeg så se, om jeg gider tage mig tid til "operationen" Smil.

Det synes jeg du skal, der er en vis glæde ved selv at have lavet tingene.

Jeg kan huske da jeg startede med at rode i biler, der blev der brug for malesprøjten.

Pengene var små og vi havde en bil hver, så rust var der nok at lave af og bilerne skulle jo helst ligne en million da man var først i tyverne.

Det kostede mange nedslibninger da det ikke er faens let at vende en bil rundt, så man udelukkende sprøjter på vandrette flader.
De lodrette flader var en udfordring, huha de løbere det blev til i starten, men det løste sig med tiden, efter at have spildt mange weekends og nattetimer.
Pensioneret knallertforhandler af guds nåde.
Svar


Forum spring: