Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
Det holder ikke hvis du får det svejst har prøvet på min gamle runner. Det revner igen.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
29-06-2013, 22:09
(Dette opslag var sidst ændret: 29-06-2013, 22:12 af Baddi.)
(29-06-2013, 22:08)sukedk2001 Skrev: Det holder ikke hvis du får det svejst har prøvet på min gamle runner. Det revner igen.
Det tænkte jeg nok, så jeg tager den gamle motor.
Men har du en idé til hvad det har skyldtes, så jeg kan undgå det fremover?
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 2.290
Tråde: 89
Tilmeldt: Jan 2006
29-06-2013, 22:15
(Dette opslag var sidst ændret: 29-06-2013, 22:16 af sukedk2001.)
(29-06-2013, 22:09)Baddi Skrev: Det tænkte jeg nok, så jeg tager den gamle motor.
Men har du en idé til hvad det har skyldtes, så jeg kan undgå det fremover?
På min revnede den mellem varioen og remskiven.. Sikkert pga der manglede 2-3 skruer...
Og den knækkede helt til sidst ved kørsel meget ubehagligt.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(29-06-2013, 22:15)sukedk2001 Skrev: På min revnede den mellem varioen og remskiven.. Sikkert pga der manglede 2-3 skruer...
Og den knækkede helt til sidst ved kørsel meget ubehagligt.
Altså motorblokken er ikke knækket spontant, det er remskiven der er knækket og så er slynget ned i bunden og har ødelagt det så det er remskiven jeg gerne vil finde ud af hvorfor er knækket.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 644
Tråde: 38
Tilmeldt: Sep 2010
Ved godt det er fessor Baddi der skriver, men er det muligt at der er kommet fremmedlegmer ind bag skjoldet( eks grus eller små sten ) som på den måde ville være kommet i klemme ????? og skriver lige god ferie til dig baddi nyd den den er for kort !!
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(29-06-2013, 23:06)tiggi Skrev: Ved godt det er fessor Baddi der skriver, men er det muligt at der er kommet fremmedlegmer ind bag skjoldet( eks grus eller små sten ) som på den måde ville være kommet i klemme ????? og skriver lige god ferie til dig baddi nyd den den er for kort !!
Min ferie er skam ganske lang, jeg har haft ferie i over en måned allerede og har sidste arbejdsdag i Toys'R'Us i morgen, så der er masser fritid.
Med hensyn til fremmedlegemer, så er det meget muligt, da der jo er flere udluftningskanaler hvor det er meningen at luft skal blæse ud af og der er et hvor det er meningen at der suges fra. Disse sidder dog primært ovre ved varioen, så det undrer mig at det skulle få remskiven ved koblingen til at knække (Det er den der ligger på jorden på et af billederne). Jeg kunne ikke se nogle fremmedlegemer derinde ud over en hel masse sort snavs (vil tro at det er noget der kommer fra remmen), metalspåner fra da den gik løs og en smule sand som sagtens kan have ligget oven på og være røget ind da jeg åbnede.
Men tak for forslaget, jeg vil da prøve at sætte et filter af en art på disse udluftningshuller.
Jeg så dog også på remskivens bagside at der aller inderst var tegn på varmeskader, da det havde den lilla-agtige regnbuefarve. Helt inde ved akslen er det dog kun i brug når man er i højeste gearing, hvilket ikke er sket siden jeg i september satte begrænsningen tilbage i, så det burde ikke være noget akut og skaderne er tilsyneladende ikke i nærheden af der hvor det er gået i stykker.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 2.917
Tråde: 91
Tilmeldt: Jul 2011
Materialefejl? Metaltræthed? Har du ikke oplevet en MEGET atypisk fejl? Du er garanteret så god til engelsk, at du sagtens kan google fejlen og finde ud af om andre har haft samme problemer.
Ellers prøv på tysk, fransk, spansk, italiensk og alle verdens sprog
Venligst Erik.
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Jeg har set remskiver blive ødelagt, men det har altid været pga trykfjederen har givet op, og foldet sig ud, det laver også gerne et pænt hul i blokken eller varioskjold.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
Det kan jo sagtens være varmepåvirkning som du selv er inde på. Men der må da samtidig have været en del spændinger i remskiven, den er da nærmest eksploderet, udfra hvad jeg kan se på billedet.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
|