Søg Garagen Hej Gæst! Register

Informasjon/erfaringer Vivacity/Speedfight Malossi Sport 70cc.
#1
Scooteren er en Peugeot Vivacity 1999 mod med Gurtner karburator 72 dyse originalt.

Hvor stor dyse (ca) må jeg ha i original karburatoren med 70cc Malossi sport og en Giannelli Go udstødning ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Jeg har bestilt følgende:

1stk Malossi sport 70cc.
1stk Giannelli Go.
3stk dyse for org karburator, 92, 94 og 96.
1sett Malossi HT ruller 7,5gram.
1stk NGK br8hs.

Kjører allerede med en Malossi Multivar.


Rapporterer om resultatet når det er montert og testet.
Svar
#3
Måtte bruke 92dyse. Det var den største dysen den ikke 4 taktede med. 92dyse er nok også bittelitt for stor, men kommer
til å bruke den til at begynne med. Vil tippe 90dyse er perfekt.

Variatorvektene på 7,5gram ble for lette. 8,5gram som fulgte med Multivaren fungerte best.

Opptrekket er som forventet meget bedre og topphastigheten er 105km/t på speedometeret, (når jeg dukker ned), ca 85-90km/t i ekte fart. Når jeg sitter oppreist viser speedometeret 95-100km/t . Har målt med GPS Tidligere og 85km/t på speedometeret er 70km/t ekte.

Lydnivået er meget behagelig. Nesten som orginal.
Svar
#4
Litt informasjon om den hvite fjeder der følger med Multivaren. Jeg målte den på en badevekt til 33-34kg. Jeg målte
samtidig den originale fjederen til at være ca 43-44kg. Jeg hadde egentlig tenkt at montere den hvite fjederen men
ettersom den var svakere enn original så jeg ingen grunn til at prøve den.
Svar
#5
Har kjørt noen km med full gass og tendrøret har fått en fin brunfarge. Det ser nærmest perfekt ut så jeg vil ikke ta sjansen
på at dyse ned til 90. Frykter det vil føre til en varmesetning.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Gjorde i dag en test med powerfilter isteden for den orginal luftfilter boksen. Jeg byttet ikke til en større dyse så det ble
kun testing av opptrekk fra 0-60km/t pga frykt for varmesetning. Opptrekket fra stillestående til 10-15km/t ble ekstremt
forbedret, den skyter avgårde og vil løfte på forhjulet. Stor forbedring i forhold til orginal luftfilter boks. Opptrekket videre
Er også merkbart bedre. Kjørte nå ifra en scooter jeg har relativt likt opptrekk med med orginal luftfilter boks.

Det er tydelig at original luftfilter boksen ikke leverer nok luft til Malossi cylinderen, men har alikevel montert den tilbake
da jeg ikke orker lyden fra powerfilteret og jeg er fornøyd med opptrekk og toppfart som det er. Pluss at det selvsagt er
godt for motoren.
Svar
#7
Køber du med det originale filterindsats?

Har du prøvet et malossi indlæg fx? Ellers findes der vidst en form for cirkelformede "net" der kan sættet rundt i kassen hvis du bore hul til dem Smil
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
#8
(15-07-2013, 01:08)Jacob k Skrev: Køber du med det originale filterindsats?

Har du prøvet et malossi indlæg fx? Ellers findes der vidst en form for cirkelformede "net" der kan sættet rundt i kassen hvis du bore hul til dem Smil

Det er det originale filterinnsats. Hullet inn i luftfilterboksen er nok rett og slett for lite til at det vil kunne gi nok luft
til en 70cc.
Svar
#9
Men et "power" indsats vil give højere luftgennemstrømning Blink med øjet

Kan bare ikke huske hvad de der "trådnet" nogen hedder..
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Har nå laget et xtra hull i den originale luftfilter boksen på ca 12-14mm. Det gav samme effekt som testen med
powerfilteret nevnt tidligere, altså meget bedre opptrekk. Byttet dyse til 94. Prøvde med 96 også men da mistet den mye effekt.

Tendrøret etter 10-15km med 80-100% av topphastighet.
[Image: 2013-08-02_18.09.54_big_thumb.jpg]
Svar
#11
(04-08-2013, 15:47)rune75 Skrev: Har nå laget et xtra hull i den originale luftfilter boksen på ca 12-14mm. Det gav samme effekt som testen med
powerfilteret nevnt tidligere, altså meget bedre opptrekk. Byttet dyse til 94. Prøvde med 96 også men da mistet den mye effekt.

Tendrøret etter 10-15km med 80-100% av topphastighet.
Det ser sgu fint ud det tændrør Blink med øjet
Svar
#12
(04-08-2013, 15:47)rune75 Skrev: Tendrøret etter 10-15km med 80-100% av topphastighet.

Keramikken har fået lidt for meget farve, men ikke at det gør noget. Ser næsten perfekt ud Smil
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar


Forum spring: