Søg Garagen Hej Gæst! Register

T-Rex 110 udstødning
#13
Men det kunne være utrolig interessant med et forsøg med en tunpotte af en slags, gerne en knæk potte hvor man kunne hente lidt fart. Hvis andre ikk forsøger det, så gør jeg når min går til. Speedline og kgi tager 2000 og de originale udstødninger er jo ikke ligefrem holdbare i vores klima, så det er jeg for nærig til, når man kan få en lækker kvalitets knæk potte for omkring en tusse Cool
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(11-09-2013, 22:22)Modvind Skrev: Men det kunne være utrolig interessant med et forsøg med en tunpotte af en slags, gerne en knæk potte hvor man kunne hente lidt fart. Hvis andre ikk forsøger det, så gør jeg når min går til. Speedline og kgi tager 2000 og de originale udstødninger er jo ikke ligefrem holdbare i vores klima, så det er jeg for nærig til, når man kan få en lækker kvalitets knæk potte for omkring en tusse Cool

Så kunne du jo prøve denne Grin:
http://www.speedline.dk/da/scooter/stage...6-9416602/
Ivecar plus 2023.
Svar
#15
(11-09-2013, 22:28)Jps Skrev: Så kunne du jo prøve denne Grin:
http://www.speedline.dk/da/scooter/stage...6-9416602/

Jah ved ikke lige hvilken det bør være, men en som arbejder bedst i de omdrejninger som en afdroslet 30/45 tager. Så en tunpotte til 50cc eller et mildt 70cc st ala Polini/malossi sport tænker jeg. Har været fra scooter verdenen en del år, så der er kommet mange flere til end dengang Grin
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar
#16
(11-09-2013, 22:33)Modvind Skrev: Jah ved ikke lige hvilken det bør være, men en som arbejder bedst i de omdrejninger som en afdroslet 30/45 tager. Så en tunpotte til 50cc eller et mildt 70cc st ala Polini/malossi sport tænker jeg. Har været fra scooter verdenen en del år, så der er kommet mange flere til end dengang Grin

Ja, det har jo udviklet sig lidt Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar
#17
Jeg kendte en der havde sådan en 110cc motor på en normal Hot50, dog med et uorginalt rør, den kørte som et hul i jorden, og havde overhovedet intet bundtræt, jeg kan dog ikke lige på stående fod huske hvilket rør der var monteret, men det var noget knæk af en slags.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(11-09-2013, 23:20)DarkSide Skrev: Jeg kendte en der havde sådan en 110cc motor på en normal Hot50, dog med et uorginalt rør, den kørte som et hul i jorden, og havde overhovedet intet bundtræt, jeg kan dog ikke lige på stående fod huske hvilket rør der var monteret, men det var noget knæk af en slags.

Det kan jo ha været et rør som har været rent overkill som arbejder bedst i omdrejninger, som den std cylinder set ikke kan arbejde med? En skam du ikke kan huske hvilket?

Teoretisk burde det være muligt, om det så holder vand er noget andet Grin
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar
#19
(11-09-2013, 23:24)Modvind Skrev: Det kan jo ha været et rør som har været rent overkill som arbejder bedst i omdrejninger, som den std cylinder set ikke kan arbejde med? En skam du ikke kan huske hvilket?

Teoretisk burde det være muligt, om det så holder vand er noget andet Grin

Det var ikke noget voldsomt stort rør, så meget kan jeg huske, nærmere noget i klassen der bruges på standard 50cc, eller 70cc sport.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#20
En udstødning bliver vel ikke lavet på må og få ! Der må da foreligge en eller anden form for data på udstødninger, hvor man kan sammenligne med den originale. F.eks en 110ccm der arbejder godt ved ca. 7.000 omdr. skal have en hvis specifikation. ( modtryk el.lign) . Jeg ved ikke noget om det selv, men dem der tuner scoootere har sikkert et erfaringsgrundlag for den slags, så man ikke "sjusser" helt ved siden af . Bare lige en tanke..
Svar
#21
(13-09-2013, 10:51)onslow Skrev: En udstødning bliver vel ikke lavet på må og få ! Der må da foreligge en eller anden form for data på udstødninger, hvor man kan sammenligne med den originale. F.eks en 110ccm der arbejder godt ved ca. 7.000 omdr. skal have en hvis specifikation. ( modtryk el.lign) . Jeg ved ikke noget om det selv, men dem der tuner scoootere har sikkert et erfaringsgrundlag for den slags, så man ikke "sjusser" helt ved siden af . Bare lige en tanke..

Ja forskellige cylinderkits og udstødninger arbejder bedst ved et bestemt omdrejningstal Smil
Derfor er det hul i hovedet at bruge en udstødning der gerne vil arbejde i 12-14.000 rpm, når cylinderen arbejder bedst ved etc 8.000 Smil

ETC:
Udstødning:
http://www.msp-tuning.dk/pi/Malossi_Team...0_429.aspx

Cylinder:
http://www.msp-tuning.dk/pi/Malossi_Spor...4_406.aspx
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: