Søg Garagen Hej Gæst! Register

Ny bil
#37
(03-07-2013, 20:56)emil-jensen Skrev: Den vil skam også få en lang tur hver uge.


Jeg har en diesel bil, og betaler ca. 2500 kr i ejer afgift, plus 1000 kr for ikke at have partikkel filter, og nu yderligere 1000 kr fordi regeringen mener at diesel biler skal betale endnu mere afgift.

Kort sagt små 5000 kr om året i afgift, de penge får jeg intet for det, der næsten 500 kr om måneden, min forrige bil kostede 500 kr hver halve år i afgift.

Med dit behov, vil det aldrig kunne svare sig med en diesel bil.

Det er heller ikke sjovt at køre i en kold diesel bil, de første 10 km larmer motoren og du kan ikke tillade dig at træde hårdt på speederen, før den er varm. En vinterdag skal du måske køre over 10 km før du kan få varme i kabinen fordi motoren ikke udvikler nok varme, til at producere varme til dig.

Kort sagt, Diesel er altså ingen fordel for folk der ikke pendler, de par kroner du sparer på tanken de er hurtigt spildt. Og ja du kan selv servicere den, men nye diesel dyser eller en turbo koster altså en del bare i reservedele!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#38
(03-07-2013, 23:36)Gnuen Skrev: Køb en benzin bil, hvis du er smart, så køb en lille rap en, der ikke drikker alt for meget, gerne en der er ret kvik, uden at være super hurtig, så kan du hurtigt lære dig selv alt om hvordan biler opfører sig, uden det bliver alt for farligt.

Hvis du selv kan skrue, så vil jeg da overveje en nysynet lille bil til 10.000-15.000 kr, i dag kan man få mega meget bil for under 20.000 kr, pg.a. den store interesse for helt nye små biler, og når man ikke skal betale en mekaniker for at skrue er der virkelig potentiale for at blive godt kørende for små penge.

Har selv lige hjulpet en med at købe en nysynet suzuki alto, fra 2005, sådan en er ikke specielt spændende at køre, men du kan ikke finde noget der er billigere at eje, 500 kr i afgift om året, mulighed for billig forsikring pg.a. lav vægt, og beskeden motor kraft.

Den vi købte for 3 måneder siden var HELT nysynet med plader, årgang 2005, med 200.000 på tælleren og flere undervogns behandlinger i sine 7-8 år på vejene. Pris 16.000 kr og intet andet, efter lidt forhandling med forhandleren.

Jeg har tænkt på en toyota aygo 1.0, citroen c1 1.0. Som der begge er små biler og toyotaen er rap da min farfar og farmor har sådan en, og den køre bare hele tiden.
Jeg skal ikke have noget fransk noget.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#39
(03-07-2013, 23:45)Gnuen Skrev: Jeg har en diesel bil, og betaler ca. 2500 kr i ejer afgift, plus 1000 kr for ikke at have partikkel filter, og nu yderligere 1000 kr fordi regeringen mener at diesel biler skal betale endnu mere afgift.

Kort sagt små 5000 kr om året i afgift, de penge får jeg intet for det, der næsten 500 kr om måneden, min forrige bil kostede 500 kr hver halve år i afgift.

Med dit behov, vil det aldrig kunne svare sig med en diesel bil.

Det er heller ikke sjovt at køre i en kold diesel bil, de første 10 km larmer motoren og du kan ikke tillade dig at træde hårdt på speederen, før den er varm. En vinterdag skal du måske køre over 10 km før du kan få varme i kabinen fordi motoren ikke udvikler nok varme, til at producere varme til dig.

Kort sagt, Diesel er altså ingen fordel for folk der ikke pendler, de par kroner du sparer på tanken de er hurtigt spildt. Og ja du kan selv servicere den, men nye diesel dyser eller en turbo koster altså en del bare i reservedele!

Så blir det en benzin bil, skal gerne have hurtig varme og gider ikke betale 5000 kr om året hvis jeg kan slippe for 500 kr halv årligt.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#40
(03-07-2013, 23:49)emil-jensen Skrev: Jeg har tænkt på en toyota aygo 1.0, citroen c1 1.0. Som der begge er små biler og toyotaen er rap da min farfar og farmor har sådan en, og den køre bare hele tiden.
Jeg skal ikke have noget fransk noget.

Ikke noget fransk?? Blink med øjet

Hvis jeg var dig holdte jeg mig fra de der små sælgere..

Gå ud på det private Brugtmarket Find en sjov benzin bil.
Finder du en med en sjov/stærk bil med en ordentlig motor så sørg for at den er fra før 1997.
Ellers koster den en formue i afgifter..
De er også til at rode med uden der skal bil-pc på.

Har prøve kørt Toyota aygo, peugeot 107(det samme som c1) seat mii (det samme som citigo, up)
Du får hvad du betaler for de er ikke vildt sjove i det lange forløb man bliver træt af en bil som intet kan.
Svar
#41
(04-07-2013, 12:17)sukedk2001 Skrev: Ikke noget fransk?? Blink med øjet

Hvis jeg var dig holdte jeg mig fra de der små sælgere..

Gå ud på det private Brugtmarket Find en sjov benzin bil.
Finder du en med en sjov/stærk bil med en ordentlig motor så sørg for at den er fra før 1997.
Ellers koster den en formue i afgifter..
De er også til at rode med uden der skal bil-pc på.

Har prøve kørt Toyota aygo, peugeot 107(det samme som c1) seat mii (det samme som citigo, up)
Du får hvad du betaler for de er ikke vildt sjove i det lange forløb man bliver træt af en bil som intet kan.

Ikke noget peughouet ( staves ) men jeg er til citroen, toyota, vw. Men mest toyota og vw.
Min første bil skal ikke være noget kæmpe huhej med stor motor, jeg vil godt starte op med noget som 1.0 og 1.2, da de ikke er så dyre som dem der er større er, og så jeg kun vant til scooter, så vil lige lære at køre først Smil
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#42
(03-07-2013, 23:49)emil-jensen Skrev: Jeg har tænkt på en toyota aygo 1.0, citroen c1 1.0. Som der begge er små biler og toyotaen er rap da min farfar og farmor har sådan en, og den køre bare hele tiden.
Jeg skal ikke have noget fransk noget.

Toyota Aygo, Citroen c1 og Peugeot 107 er 100% samme bilBlink med øjet
Kawasaki KLE 650 Versys 2010
Svar
#43
(04-07-2013, 19:27)mtk Skrev: Toyota Aygo, Citroen c1 og Peugeot 107 er 100% samme bilBlink med øjet

Det ved jeg Blink med øjet Men der er alligevel forskel på hvordan de er bygget, jeg synes at toyota'en er den største af dem, det er det som jeg går efter, jeg vil have så stort som muligt, men den skal være på 1.0 som der er billigt til begynder bil.
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#44
Som ny bilist, skal man ikke købe en for ny bil, da de tit er dyre i forsikring
Kasko som ny bilist er nærmest umuligt, Ansvar kommer let op på 10.000, hvis ikke mere.
En bil der er billig at købe, køre i, og vedligeholde, er en Toyota E100 fra 90'erne, de køre nærmest forevigt.
Hvis du køber en firedørs sedan med en 1.3L motor, så kan du få den rimelig billigt i forsikring (Hatchback udgaven er dyrere end sedan i forsikring, da den er mere "sporty").

Motor: Den er lille, men den har okay med kraft (en af mine venner har haft to af dem, de kan godt flytte sig), bare man hælder olie og vand på motoren, så køre motoren forevigt.
Benzin økonomi: de kan godt køre ca. 14 km på literen, måske mere, så de er rimelige økonomiske.
Vedligeholdelse: Gamle biler skal vedligeholdese, men de gamle Corollaer skal bare ha normal vedligeholdese, dog skal de bagerste skærmkanter overvæges, da de ellers ruster væk, men det er en detalje.

Størrelse: Den er selvfølgelig større end en Aygo, og de fire døre er mere praktisk hvis du skal ha flere med i bilen, og bagagerummet har en god Størrelse.
Thybo af guds nåde.
Min Gilera Stom
Puch Maxi renovering (Projekt håbløs)


" Remember. Four wheels move the body, but two wheels move the soul."
Hvil i fred Kragen.
Svar
#45
1 Corolla/Carina fra '90-'95 er helt sikkert 1 god bil at starte med. I god stand koster de 12-14.000,- i indkøb, er billige at forsikre (ansvar), de kan vedligeholdes i indkørslen!, og skifter du olie engang imellem, er motoren nærmest uopslidelig. Som nævnt, har de det med at ruste i skærmkanterne, men det er let at fixe. Kør en god lang prøvetur, så bilen bliver godt varm, og mens i så forhandler om prisen, holder du lige øje med om den drypper olie/vand!
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#46
Det er ikke fordi at det behøver være dyrt med ny bil, jeg gav 10000kr om året for min Hyundai i10 incl kasko.

Bilen er desuden i samme prisklasse som Aygo og så er den større og sikkert mere økonomisk.
Derudover er den med 4 cylindere, så du slipper den den 3 cylindret spand lyd.
Tidligere:
Baotian BT49QT-7. Peugeot Speedfight 3. Hyundai i10. Ford Mondeo. Aprillia Ditech.
CPI Hussar. Nissan Primera eGT. Alfa Romeo 156. Ford Mondeo V6. VW Polo Fox. Nissan Almera. Mitsubishi Galant V6. Nissan Micra
Nuværende:
Saab 900
Svar
#47
Der er ingen forskel på c1, aygo og 107. Kun for og baglygter plus lidt forskel i hvilken model der har hvilket udstyr og pris.

Toyota giver dog et års garanti mere end de to andre. Det er en møg god bil, også når den bliver ældre. Eneste reele skavank er lidt tendens til larm fra udstødningen, men alle biler har et eller andet.

Delene er de samme, så eks. en aygo har en nøgle der til forveksling ligner den jeg har til min peugeot 206, bortset fra at der er en toyota tegning på den.

De bliver bygget på samme fabrik, af de samme folk, i Tjekkiet (hvis jeg husker rigtigt) forskellen er altså bare hvilken kasse de tager for og baglygterne fra.

Hvis du køber ny, kan du pt. få en skrabet (dvs. en med meget lidt udstyr) til under 70.000 kr men det er en peugeot.

Men overvej en brugt, det er super fedt, at have en bil der er betalt. Specielt hvis man selv kan skrue. og så slipper man for at betale renter og gebyrer. Jeg forestiller mig lidt, at du ikke har så meget overblik over en forhandling med en bilhandler, og det er super vigtigt, hvis man skal have en billlig finansiering... jeg ender med at give 10.000 kr mindre for min bil, fordi jeg blev ved med at presse prisen på finansieringen, jeg sparede også 8.000 kr på bilen, samt fik et sæt brugte vinterhjul med.

Pas på med bare at sige ja til deres første tilbud, på en ny aygo er der dog ikke meget at handle om, men på finansieringen skal du presse dem på det gebyr de tager for at oprette lånet!
Svar
#48
(05-07-2013, 07:44)Jes P Skrev: Det er ikke fordi at det behøver være dyrt med ny bil, jeg gav 10000kr om året for min Hyundai i10 incl kasko.

Bilen er desuden i samme prisklasse som Aygo og så er den større og sikkert mere økonomisk.
Derudover er den med 4 cylindere, så du slipper den den 3 cylindret spand lyd.

Hvor er din forsikring henne? Jeg bruger pt top danmark.
Er en hyundai i10 større end aygo?

Jeg tænker på en brugt bil, er det det som der er bedst til begynder bil?
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar


Forum spring: