Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Halløjsa.
Jeg er ved at lave noget i glasfiber på undersiden af scooteren, hvilket vil ændre udseendet og give en kontrolleret luftvej hvor luft tvinges hen til en kommende oliekøler.
Det kommer bare til at mindske frihøjden en del, men jeg har ikke kunnet finde noget i detailforskrifterne om mindste frihøjde. Kan det virkelig passe at der ikke er nogen lovpligtig mindste frihøjde for knallerter og motorcykler?
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
Ja det kan det godt. Der er så vidt jeg ved ikke nogen laveste frihøjde.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(17-06-2013, 21:01)K. Hansen Skrev: Ja det kan det godt. Der er så vidt jeg ved ikke nogen laveste frihøjde.
Hmm. For jeg skal selvfølgelig tænke på at frihøjden ikke bliver for lille til at det er sikkert, men jeg tænke da at der også måtte være noget i loven.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
17-06-2013, 21:09
(Dette opslag var sidst ændret: 17-06-2013, 21:09 af K. Hansen.)
(17-06-2013, 21:06)Baddi Skrev: Hmm. For jeg skal selvfølgelig tænke på at frihøjden ikke bliver for lille til at det er sikkert, men jeg tænke da at der også måtte være noget i loven.
Det er der ikke for vores små pruttemaskiner du Kunne til gengæld godt forestille mig der var for MC, men har ikke set noget om det.
Men brug din sunde fornuft, du har jo hovedet skruet ualmindelig godt på, så du finder med garanti ud af det
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 2.917
Tråde: 91
Tilmeldt: Jul 2011
(17-06-2013, 20:56)Baddi Skrev: Halløjsa.
Jeg er ved at lave noget i glasfiber på undersiden af scooteren, hvilket vil ændre udseendet og give en kontrolleret luftvej hvor luft tvinges hen til en kommende oliekøler.
Det kommer bare til at mindske frihøjden en del, men jeg har ikke kunnet finde noget i detailforskrifterne om mindste frihøjde. Kan det virkelig passe at der ikke er nogen lovpligtig mindste frihøjde for knallerter og motorcykler?
Kan ikke lige finde nogen lov ved at google (for biler). Mon ikke det mest er "ris til egen røv" at sænke ens køretøj for meget? Altså i forhold til kantsten, op-ud-ind/-nedkørsler?
Venligst Erik.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(17-06-2013, 22:04)Scooterballe Skrev: Kan ikke lige finde nogen lov ved at google (for biler). Mon ikke det mest er "ris til egen røv" at sænke ens køretøj for meget? Altså i forhold til kantsten, op-ud-ind/-nedkørsler?
Venligst Erik.
Det tænker jeg også.
For det eneste jeg har kunnet finde med frihøjde overhovedet er at varebiler skal være beskyttet mod underkøring ved at have en mindste frihøjde bagtil, hvis ikke den i forvejen er under en bestemt højde. Derudover må en erstatningsudstødning til en knallert eller motorcykel ikke være tættere på jorden end den originale, men ellers nævnes ordet frihøjde slet ikke nogen steder.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
Min skal i hvertfald ikke sænkes, da benzintanken sidder nedenunder den. Den er godt nok kapslet ind i en platicboks, men stadigt.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 9.709
Tråde: 125
Tilmeldt: May 2007
Der er regler for biler ang frihøjde, så meget ved jeg da, og man skal passe lidt på med at begynde og bygge under en scooter, selv mine standard maskiner har været nede og skrabe bundplastik.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
Lidt OT, men alligevel... Se fra omkring 0:35
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
LOL! Hold kæft hvor kan de lære det. Har ALDRIG forstået hvorfor det skal være så smart at sænke sin bil. Man kan jo ikke køre nogen steder så.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar: 2.431
Tråde: 159
Tilmeldt: May 2010
(18-06-2013, 16:00)K. Hansen Skrev: LOL! Hold kæft hvor kan de lære det. Har ALDRIG forstået hvorfor det skal være så smart at sænke sin bil. Man kan jo ikke køre nogen steder så.
Jeg kender en som der har haft en bil som var sænket så meget at han skulle køre skråt op over bump for at komme ind på en side vej eller over bump, og vi skulle sidde stille i den ellers skrabede vi på vejen, med en frihøjde på måske 2/5 cm, han solgte den da han ikke gad det mere og købte en anden bil.
JEG SKAL ALDRIG have en bil der er sænket, den skal være standard
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM.
Knallert: ingen pt.
Husdyr: 3 katte.
Arbejde: lastbilchauffør.
For sjov/projekter: mini chopper.
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport.
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
(18-06-2013, 16:00)K. Hansen Skrev: LOL! Hold kæft hvor kan de lære det. Har ALDRIG forstået hvorfor det skal være så smart at sænke sin bil. Man kan jo ikke køre nogen steder så.
Bedre køreegenskaber.
Måske ikke når den er sænket SÅ meget som dér, men pointen i at sænke en bil er lavere tyngdepunkt og bedre aerodynamik.
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
|