Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pgo hot 50 benzin i luftfiltret
#1
Hej min hot sprøjter benzin ind i luftfiltret, og når den står stille på sidestøttefoden drypper der stile og roligt benzin ud så karburatoren er tom når man skal starte den igen.

Den har fået pillet skiven fjernet tragten og gianelli go på og dyse 74.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
(16-06-2013, 19:22)danielts Skrev: Hej min hot sprøjter benzin ind i luftfiltret, og når den står stille på sidestøttefoden drypper der stile og roligt benzin ud så karburatoren er tom når man skal starte den igen.

Den har fået pillet skiven fjernet tragten og gianelli go på og dyse 74.

Jeg vil tro, at du har samlet karburatoren forkert!

Mvh

Minjet
Svar
#3
(17-06-2013, 10:25)minjet Skrev: Jeg vil tro, at du har samlet karburatoren forkert!

Kan man det? Målløs

Undskyld. Men mener bare man skal da gøre sig mere end usandsynligt godt umage for det?
/Karen Hansen


PGO Dr. Big  årgang 2016


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#4
(17-06-2013, 10:25)minjet Skrev: Jeg vil tro, at du har samlet karburatoren forkert!

Det kan man så ikke, for dyserne kan kun sidde der, hvor de skal. Så jeg hælder til svømmerproblemer. Derskal sikkert justeres lidt på holderen til nåleventilen. Alt skal så blæses igennem så burde den ikke lække benzin.

[Image: attachment.php?aid=4523]
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 22.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#5
(17-06-2013, 11:30)Jps Skrev: Det kan man så ikke, for dyserne kan kun sidde der, hvor de skal. Så jeg hælder til svømmerproblemer. Derskal sikkert justeres lidt på holderen til nåleventilen. Alt skal så blæses igennem så burde den ikke lække benzin.

http://www.billig-scooter.dk/attachment.php?aid=4523

Det kan man da sagtens. Det er set før, at membran er ødelagt ifm. samlingen, at dyser er skruet skævt, at skruer mangler eller ikke er spændt.

Mvh

Minjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
(17-06-2013, 13:08)minjet Skrev: Det kan man da sagtens. Det er set før, at membran er ødelagt ifm. samlingen, at dyser er skruet skævt, at skruer mangler eller ikke er spændt.

Så det fordi man har 10 tommelfingre. Jeg har endnu til gode, at ødelægge en karburator. Membranen har så intet med karburatoren at gøre Blink med øjet.
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 22.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#7
At den drypper benzin kan skyldes at nåleventilen ikke kan lukke evt pga af snavs. Prøv at kigge det igennem og se om noget blokere et sted.
Svar
#8
(17-06-2013, 13:29)Jps Skrev: Så det fordi man har 10 tommelfingre. Jeg har endnu til gode, at ødelægge en karburator. Membranen har så intet med karburatoren at gøre Blink med øjet.

Hvad kalder du så den "membranlignende" anordning, der sidder ved accelerationspumpen? Det er da i hvert fald en tynd fanden af en "membran" og jeg ville ikke ane, hvad jeg ellers skulle kalde den?!?

Mvh

Minjet
Svar
#9
(18-06-2013, 08:36)minjet Skrev: Hvad kalder du så den "membranlignende" anordning, der sidder ved accelerationspumpen? Det er da i hvert fald en tynd fanden af en "membran" og jeg ville ikke ane, hvad jeg ellers skulle kalde den?!?

Hvilken accelerationspumpe?
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 22.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(18-06-2013, 08:50)Jps Skrev: Hvilken accelerationspumpe?

Ok. Er der ingen accelerationspumpe på totaktere? Det er der på min firtakter, og jeg ved, at man skal være forsigtig når man samler netop den del af karburatoren. Den førnævnte "membran" kan godt drille, når den skal på plads.

Mvh

Minjet
Svar
#11
(18-06-2013, 08:56)minjet Skrev: Ok. Er der ingen accelerationspumpe på totaktere? Det er der på min firtakter, og jeg ved, at man skal være forsigtig når man samler netop den del af karburatoren. Den førnævnte "membran" kan godt drille, når den skal på plads.

Jeg har ikke nogen på mine Big's, så det må være et 4takter fænomem Smil.
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 22.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#12
Det kan skyldes at der sidder skidt i karburatoren omkring nåleventilen, hvis det drypper ud af luftfilteret. Kan du se helt præcist hvor det drypper fra? Ofte hvis der er noget skidt som blokere nåleventilen vil karburatoren blive oversvømmet og det overskydende benzin vil så komme ud af et lille løb ved luftfilteret.

Prøv at blæse området omkring nåleventilen ren og samtidig se om nåleventilen er intakt.

Mvh
Scooterbumsen
Svar


Forum spring: