Søg Garagen Hej Gæst! Register

PGO XRider 50cc problemer
#1
Hej!

Købte idag en (meget) brugt Xrider 50cc til knægten. Og har lidt små problemer med den.
Har skiftet tændrør, luftfilter og benzin filter på den.

Men jeg oplever at når den skal startes skal jeg bruge en masse æter indtil den bliver varm,simpelthen for overhovedet at starte den..

Efter et par ture på marken hvor den regelmæssigt får æter begynder den at køre nogenlunde fornuftigt, men kan stadigvæk næsten gå i stå ved fuld gas. Her kan jeg så "pumpe" lidt på speederen og få den til at tage omdrejninger. Også køre den fint.


Efter ca 15 mins kørsel er den næsten "normal" i opførsel.

Hva faen kan det være der er galt ? Jeg har aldrig i mit liv rodet med 2taktere/scootere. Men har en del erfaring fra "normale" motore. Men det her fatter jeg ikke en bjælde af. Så enten skal jeg ofre en 1/4 dåse spray hver gang. Eller også skal jeg have fundet fejlen. Gode forslag ?

Er det iøvrigt korrekt forstået at en xrider 50cc basalt set er en pgo 50 hot motor ? (Luftfilter passede iværtfald lige over)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Hej og velkommen til Billig-Scooter.dk

Du bedes venligst rette dit indlæg, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?).

Du kan læse mere om, hvorfor vi går meget op i, at man skriver pænt, her: http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=5327

Skulle dette give anledning til spørgsmål, er du meget velkommen til, at sende en privat besked.

Mvh
DarkSide
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#3
Fair nok Griner

Jeg skal forsøge at huske det fremadrettet, man "vænner" sig jo nok desværre til at grammatikken er afgået ved døden på diverse fora's.
Svar
#4
Sådan er det heldigvis ikke herinde. Smil

Nu hvor du har sat et andet luftfilter på, har du så tjekket om forbrændingen er som den skal være, her tænker jeg på at aflæse tændrør, samt hvis den har kørt rundt uden filter, er der jo en chance for du døjer med lav kompression.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#5
Jeg vil anbefale dig at få renset karburator. Er den tunet eller i lovlig stand?
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 22.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Jeg har ikke haft den kørt uden luftfilter, det som undrer mig er, at så snart den er "varm" opfører den sig nogenlunde pænt ved fuld gas.Men stopper man motoren bare 40sek vil den næsten sikkert gå ud efter 10-15m og skal startes igen.

Jeg har lavet en "jydetest" på kompressionen med en finger over hullet til tændrøret også jokket på kickstarteren. Og min finger bliver blæst væk. Men en præcis måling har jeg ikke pt udstyr til at foretage.

Hvis det var et kompressionsproblem, bør dette så ikke stadigvæk gøre sig gældende når den er driftvarm ?

Det skal siges at da jeg hentede den, sad der et for langt tændrør i cylinderen som havde fået slået hovedet fladt af motoren (Guderne må vide hvem/hvad der har skruet i den før i tiden)
Svar
#7
JPS.
Jeg har ingen anelse, som nævnt tidligere gik jeg direkte fra trehjulet cykel og til en Subaru med Turbo (Lettere overdrevet) Så scootere og deres opbygning er ikke min stærke side.

Men da det er legetøj til marken kan det sagtens tænkes at nogen har pillet ved den.

JPS.
Findes der en guide til at rense den ? Eller er det bare at pillet den af også gå igen med kompressoren ?
Svar
#8
(15-06-2013, 22:13)KC_DK Skrev: JPS.
Jeg har ingen anelse, som nævnt tidligere gik jeg direkte fra trehjulet cykel og til en Subaru med Turbo (Lettere overdrevet) Så scootere og deres opbygning er ikke min stærke side.

Men da det er legetøj til marken kan det sagtens tænkes at nogen har pillet ved den.

JPS.
Findes der en guide til at rense den ? Eller er det bare at pillet den af også gå igen med kompressoren ?

Pil den af, skil den ad, skru' alt ud af karburatoren og få det blæst igennem, tjek om svømmernål/svømmer virker , så burde det fungere efter samling.
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 22.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#9
Jeg bør måske have skrevet tidligere at det drejer som en PGO ATV og ikke en scooter, men jeg formoder at eftersom motoren er identisk med scooternes gik jeg udfra at teknikken ville være den samme
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
(15-06-2013, 22:20)KC_DK Skrev: Jeg bør måske have skrevet tidligere at det drejer som en PGO ATV og ikke en scooter, men jeg formoder at eftersom motoren er identisk med scooternes gik jeg udfra at teknikken ville være den samme

Husk punktummer til afslutning af sætninger Blink med øjet.

Ja, hvis det er en 2takter er der vel ikke den store forskel. Få tjekket karburatoren, og jeg tror at problemet forsvinder.
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 22.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar
#11
Beklager, jeg er "barn" af den automatiske stavekontrol, Det sætter sine begrænsninger sent på aftenen. Griner

Hvorledes kontrollere jeg svømmeren ?
Svar
#12
(15-06-2013, 22:38)KC_DK Skrev: Beklager, jeg er "barn" af den automatiske stavekontrol, Det sætter sine begrænsninger sent på aftenen. Griner

Hvorledes kontrollere jeg svømmeren ?

Om den kan bevæge sig frit, og er indstillet så den ikke hænger (står åben), når bundkarret er monteret. Det kan kun tjekkes ved, at se om den smider benzin ud af overløbet konstant. Hvis den gør det, skal holderen til nålen trykkes lidt opad. Ikke så meget, så den lukker af Smil.


Vedhæftede filer Billed(er)
   
 46 år på 2 hjul. Kymco Super 8 2015 22.000 km VGA Mover 2016 6.600 km. Har haft Puch VZ, Puch MS 2 og 3 gear, Gilera Touring, Yamaha 4gear, Suzuki K50, Honda CD og Dax, Dr Big osv osv :D
Svar


Forum spring: