Søg Garagen Hej Gæst! Register

Slukker ved fuld gas
#1
Hej BS!

Jeg har et problem med min PGO hot 50, for et par uger siden lagde jeg mærke til at min scooter dryppede benzin fra luftfilteret, dette viste sig at være noget snavs som stoppede nåleventilen fra at lukke helt. Efter jeg fik renset karburatoren løst dette problem sig, dog kom det er andet problem. Min scooter begyndte ikke at kunne tage gas, hver gang jeg gassede op faldt den i omdrejninger og gik ud hvis jeg ikke slippede håndtaget, den har dog ingen problemer med at stå i tomgang.

Jeg har prøvet at rense min karburator igen, samt rense mit luftfilter i benzin, dyppe det i 2t-olie, klemme det overskydende olie væk og indsætte det igen. Dette virkede godt og jeg havde ingen problemer med at køre i næsten en uge, dog kom problemet igen i dag.

Det er ikke altid at dette problem forekommer, nogen gange kan jeg køre uden problemer før dette problem lige pludseligt kommer igen.

Det skal lige nævnes at jeg nogen gange godt kan køre lidt med gassen i bund men med en maks fart på omkring 10 km/t.

Jeg kan ikke umiddelbart selv set hvad problemet kunne være, og håbede derfor at nogen herinde ville kunne hjælpe mig med at finde problemet.

Mvh
Scooterbumsen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Lyder som om den får for meget benzin. Måske for stor dyse, eller for fed blanding, måske pga forkert indstilling af ventilen. Du må prøve dig frem Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#3
Hej Karen.

Hvordan kan man indstille nåleventilen, har ikke rigtigt styr på hvordan dette gøres. Vil prøve at kigge på dette i morgen da det er alt for sent nu Smil.

Er i tvivl om hvordan en for stor dyse kan hænge sammen med mit problem, som sagt så har scooteren kørt med den dyse i lang tid, men det er en mulighed vil prøve at kigge på dette i morgen.

Takker for dit svar.

Mvh.
Scooterbumsen
Svar
#4
(16-06-2013, 00:21)scooterbumsen Skrev: Hej Karen.

Hvordan kan man indstille nåleventilen, har ikke rigtigt styr på hvordan dette gøres. Vil prøve at kigge på dette i morgen da det er alt for sent nu Smil.

Er i tvivl om hvordan en for stor dyse kan hænge sammen med mit problem, som sagt så har scooteren kørt med den dyse i lang tid, men det er en mulighed vil prøve at kigge på dette i morgen.

Takker for dit svar.

Mvh.
Scooterbumsen


Dysen har jeg medtaget bare så det kan udelukkes, skader ikke at tjekke detBlink med øjet Du har ret i det ikke er sandsynligt,hvis den har kørt med den længe uden problemer, er dog bare bedst at bruge udelukkelses metoden Smil Ang ventilen kan du jo have kommet til at rokke med den da du rensede karburatoren.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#5
Har prøvet at rense karburatoren igen og sat nyt tændrør i, kørte en kort tur og det virkede som om det kørte fint. Det sker dog som sagt at den nogen gange kører fint, så vil mene det er for tideligt at sige. Jeg melder tilbage i morgen om problemet er løst.

Mvh
Scooterbumsen
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)



Forum spring: