Søg Garagen Hej Gæst! Register

Pgo hot 50 gianelli go
#1
Hej jeg har en pgo hot 50 fra 2012. Jeg har tidligere fjernet skiven, skiftet rullerne og nu har jeg købt en gianelli go og sat den på og knallerten kørte fint. Tror jeg kørte 15 km på den så gik den ud og jeg måtte derfor trække hjem så fik jeg startet den og tænkte at jeg hellere måtte dyse lidt op pga tændrøret var helt knas tørt.

Så jeg skiftede dyse fra 74 - 76 og jeg fik det samlet og startet den og den kørte så kom jeg tilbage og satte den i 5 min så skulle jeg køre igen så ville den ikke starte. Så fandt jeg ud af at man skulle gasse fuldt op og så bruge elstart så startede den lige så stille og når den var startet skulle man blive ved med at holde gassen ellers døde den. Men der skete ikke noget ved at holde gassen i bund før et godt stykke tid, og derefter kunne den sagtens holde i tomgang osv.


Aner virkelig ikke hvad det kan være så håber virkelig i kan hjælpe mig.


Tak på forhånd.

Daniel
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Jeg ville nok starte med, at finde ud af problemet er udstødningen eller noget som er sammenfaldende.

- Tjek tændrørets farve, den skulle gerne være cociobrun. Ellers prøv at dyse op til f.eks. 78, og kør en tur. Efter det resultat skulle du gerne finde ud af, om det er en fejl på dysen. - Det er trods alt bedre at have for stor dyse end for lille. (DOG MED FORBEHOLD FOR, AT DU SKAL HAVE DEN DYSET RIGTIGT IND!).

Jeg tror det ikke, men for god ordens skyld: Har du prøvet at justere på hhv. tomgang- og luftskruen?

Af med den nye udstødning, og sæt den gamle på, så har du et sammenligningsgrundlag.
---
Honda VFR 750 F, 1992. Billede
Tidligere: PGO Dr. Big.
Svar
#3
prøver lige med at dyse op inden jeg skifter tilbage til den gamle standart udstødning da jeg gerne vil beholde gianellien på Smil

gør det først i morgen skriver herinde igen i morgen.

Du bedes venligst rette dit indlæg, så det kommer i overensstemmelse med gældende regler, for indlæg i dette forum. Vi går bla. meget op i, at man især husker, at der skal benyttes stort begyndelsesbogstav ved sætningsbegyndelser. Det gælder altså også, efter følgende tegn: punktum (.), udråbstegn (!) og spørgsmålstegn (?). [
Svar
#4
med dyse 76 bliver tændrøret lidt fedtet og sort ved dyse 74 er det helt knastørt og sort.
Svar
#5
efter jeg har sat ganelli go på er trækket fra 0-5 blevet sløvere men der efter meget meget bedre hvad kunne man gøre for at den trækker helt fra bunden af ?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
En dyse på 74-76 er nok fint efter det du skriver.

Du svarede ikke på, om du har justeret på tomgang og luftskruen.

Det er ikke utænkeligt, at det er dine ruller som skal skiftes, hvis den accelerer ujævnt. (Dog tror jeg problemet mere handler om din karburator). Har du tjekket for utætheder v. karburator og udstødning?
---
Honda VFR 750 F, 1992. Billede
Tidligere: PGO Dr. Big.
Svar
#7
har prøvet og indstille på både luftskrue og tomgangsskruen, men det ændre ikke så meget( har heller ikke så meget forstand på det).

men rullerne er 5.5 grams.

kan godt være utæthed ved karburatoren, men det tror jeg ikke for når den først er igang er der intet galt. udover at jeg ikke syntes den trækker nok fra bunden.

men når man starter skal gassen i bund og holdes der 25 sek efter den er startet. i de 25 sek er den lige ved at dø og hvis du slipper gassen går den ud
Svar
#8
(15-06-2013, 20:25)danielts Skrev: har prøvet og indstille på både luftskrue og tomgangsskruen, men det ændre ikke så meget( har heller ikke så meget forstand på det).

men rullerne er 5.5 grams.

kan godt være utæthed ved karburatoren, men det tror jeg ikke for når den først er igang er der intet galt. udover at jeg ikke syntes den trækker nok fra bunden.

men når man starter skal gassen i bund og holdes der 25 sek efter den er startet. i de 25 sek er den lige ved at dø og hvis du slipper gassen går den ud

Din luftskrue står formentlig forkert... - Et godt udgangspunkt er 1½ omdrejninger fra den er skruet helt i. (Ingen brug af vold - det er en lille skrue i aluminium, og den ødelægges nemt).

Prøv at læse lidt her:
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesid...urator.php især den som hedder delenes virkningsmåde.
---
Honda VFR 750 F, 1992. Billede
Tidligere: PGO Dr. Big.
Svar
#9
Luftskruen står ca 1½ omgang ude den regel havde jeg hørt så den tog jeg udgangspunkt i Smil


Syntes bare det er underligt den måde den starter og kører på, kan det være noget der er brændt sammen der da den slukkede og derfor er den sådan nu for den startede og kørte fint.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
@Danielts
Husk lige de store begyndelsesbogstaver. Ellers kommer moderatorerne bare efter dig, og det roder sådan i en tråd Smil

Mvh

Minjet
Svar
#11
Ikke for at virke ubehøvlet eller noget. Men har du fjernet plomben i din GO?
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar
#12
Når det er nødvendigt at starte med fuld gas kan det være et tegn på den har haft varmesat sig, og tiden er kommet til at tjekke cylinder og stempel.
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar


Forum spring: