Søg Garagen Hej Gæst! Register

MC eller ej?
#61
Som du selv nævner:
De fleste mc'ister sætter sig et mål, og kører så fra A til B uden at opdage de områder, de kører igennem.

Men der er jo ingen der siger, at vi skal følge flertallet Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#62
(24-06-2013, 21:55)Teddy Skrev: Som du selv nævner:
De fleste mc'ister sætter sig et mål, og kører så fra A til B uden at opdage de områder, de kører igennem.

Men der er jo ingen der siger, at vi skal følge flertallet Blink med øjet


Hov hov det er da godtnok at generalisere Grin
Jeg kører da lige så gerne en tur for at se istedet for kun fart.
Skæg for sig og snot for sig!
Et mål er da ok hvis man skal hurtigt fra A til B. F.eks når jeg skal ned til Harzen. Så vil/ gider jeg ikke bruge tid på langsom landevejskørsel hvis det er Harzen der skal udforskes.

Er det derimod "bare" en tur, ja så betyder det intet hvor jeg kører, så er det oplevelsen og synsindtrykkene det drejer sig om.

Sådan tro jeg altså at flertallet at 2 hjulere mener det.

Skulle jeg til, igen Harzen via landeveje ville jeg ikke kunne nå det på en weekend men skulle bruge flere dage på turen. Ikke at det er dårligt men når man kun har fra fredag til søndag så SKAL man fra A til B hurtigst muligt.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#63
(22-06-2013, 16:22)Scooterballe Skrev: Jeg siger ikke at alt er fryd og gammen på scooteren, men jeg nyder mine ture. Når jeg kører til Salling og Mors kan det vel i bedste fald gøres på godt 3 timer, og på den halve tid på MC eller i bil. Jeg får altså dobbelt så meget fornøjelse på scooterenGrin På vores søndagstur til Ålborg overhørte jeg i en samtale med "Skat" (der kom på Honda MC) og en deltager Skat sige noget i retning af: "at ture på MC ikke helt var som på scooter, det gik måske lidt vel for hurtigt og oplevelsen ikke var den samme". Det er faktisk hvad jeg mente og antog for et par år siden da jeg købte scooter.

Skat må endelig rette mig hvis jeg har hørt forkert. M.h.t. at fotografere burde jeg vel egentlig trave på mine ben eller cykle, men scooteren gir` mig altså friheden til at komme rundt med passende hastighed, og nok i højere grad end en MC bare lige stoppe op hvorsomhelst jeg lyster. Jeg ligger jo alligevel helt ude til højre, og scooteren er lettere at bakse med, som du selv skriver. Egentlig er der vel ikke mange steder jeg ikke kan køre hen og fotografere på min scooter vs MC? Jo, på motor- og motortrafik-veje!!

Der er bestemt forskel på de ture jeg tog for oplevelsen dengang jeg havde en Dr. Big, og nu hvor jeg kører rundt på VFR'en. Alene det faktum, at jeg nu ligger på vejen, og de fleste bilister efterhånden forventer at man generelt ligger over deres gennemsnitsfart, gør at man skal tænke meget mere om. Dermed bliver det heller ikke rigtig afslapning, på samme måde.

Dog har jeg det på samme måde som før, efter at have boede i det samme område i 10 år, at have set "alt" hvad der var at se i en radius af 100 kilometer. - Så for at komme ud og opleve noget nyt, ville skulle sætte flere timer af, hvor jeg med motorcyklen nu nemt finder områder som jeg aldrig har set, også i nærmiljøet, alene fordi at man oplever flere kilometer på vejen.

Et kamera med på motorcyklen er et tilbagevendende dilemma, for de er de færreste motorcyklister som ønsker at have et camera i lommen, da det ved et styrt til kunne gøre lige så stor skade som selve styrtet. (Man kunne se aftrykket af den gamle Nokia jeg havde i mine læderbukser, da jeg væltede med max 50 (formentlig mindre) km/t på køreteknisk). - Når det er sagt, kan det godt lade sig gøre med et mindre compact kamera, eller have sit fine spejlrefleks i topboksen, men så det alligevel noget bøvl at finde frem.
- Jeg har set flere motorcyklister med rygsæk på, og må på kraftigste fraråde netop det, da et ellers ufarligt styrt, vil kunne risikerer at fokusere energien omkring ryggen, med lammelse som resultat. På scooter har jeg intet problem med det.
---
Honda VFR 750 F, 1992. Billede
Tidligere: PGO Dr. Big.
Svar
#64
Jeg har en "rigtig" motorcykel ved siden af min mc scooter. Scooteren er mit køretøj i hverdagen sommer og vinter, en slags nr 2 bil. Den anden er bare legetøj Grin men er nok også miljø skadet da min svigerfar har mc forretning.

Synes du skal tage kortet og nyde de mange dejlige ture, timer og nye bekendtskabets som sådan en giver uanset størrelsen. Har aldrig hørt om nogen som har fortrudt, tværtimod Grin
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar
#65
Er også lidt svært at fortryde, hvis man ER endt som asfaltsplat Blink med øjet
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#66
(03-08-2013, 01:06)Modvind Skrev: Jeg har en "rigtig" motorcykel ved siden af min mc scooter. Scooteren er mit køretøj i hverdagen sommer og vinter, en slags nr 2 bil. Den anden er bare legetøj Grin men er nok også miljø skadet da min svigerfar har mc forretning.

Synes du skal tage kortet og nyde de mange dejlige ture, timer og nye bekendtskabets som sådan en giver uanset størrelsen. Har aldrig hørt om nogen som har fortrudt, tværtimod Grin

Det eneste jeg har fortrudt angående mc, er at jeg ikke har taget kortet tidligere Smil 150cc kina cykel til vinter og suzukien til sommercykel. Har ikke kortett til bil, og får det nok aldrig. 2 hjul er vejen frem for mig Smil
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#67
(03-08-2013, 01:10)K. Hansen Skrev: Er også lidt svært at fortryde, hvis man ER endt som asfaltsplat Blink med øjet

Hvorfor skulle man ende som det?
Opel Zafira 1,6 03'
Kawasaki ZZR 1100 D1 93'
Honda ANF 125 Innova 05'
Puch Maxi K 76' - Under total renovering!
Svar
#68
Lige en opdatering på min afdøde brors mc`ere. Min anden bror kom ud til dødsboet for et par uger siden og konstaterede at en dør til laden var brudt op. En Yamaha Virago, Aprilia Scarabeo 500 og en Kymco Agility 30`er var væk.

Mz og Jawa stod der stadig. Han troede egentlig at forhandleren, som ville købe dem havde hentet dem, men undrede sig over at de havde brudt en dør op og ikke som aftalt havde ringet til ham. Han kontaktede derfor bobestyreren, og de blev straks meldt stjålne. Lidt træls, især også fordi de er afmeldt og derfor ikke er forsikrede.

Nogle med lokalkendskab og viden om min brors død må vel ha været på spil tænker jeg. Men det må da være svært at afsætte stjålne køretøjer i Danmark, så jeg frygter de er taget til udlandet. Og Apriliaen er desuden meget sjælden i Danmark. Så hvis ikke før, så er tanken om mc da helt forduftet nu.

Venligst Erik.
Svar
#69
Hvis de er afmeldt gælder der vel en indboforsikring? Eller det skal ham der ejer det aflåste rum selvfølgelig have. (Ved ikke hvordan det fungerer ved dødsfald).

Det fik vi da i hvert fald af vide da min scooter i sin tid blev flænset fuldstændig af et par idiotiske tyve (Der ikke kunne finde ud af at kortslutte tændingen, selvom de havde pillet skjoldet af.)

Der sagde de til os - selvom scooteren stod låst inde i et skur - var den dækket af kasko.(Som jeg ikke har). Hvis den derimod havde været afmeldt og uden plader var den gået under "indbo" og jeg ville have fået erstatning for den.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#70
(14-10-2013, 20:59)MathiasPeter Skrev: Hvis de er afmeldt gælder der vel en indboforsikring? Eller det skal ham der ejer det aflåste rum selvfølgelig have. (Ved ikke hvordan det fungerer ved dødsfald).

Det fik vi da i hvert fald af vide da min scooter i sin tid blev flænset fuldstændig af et par idiotiske tyve (Der ikke kunne finde ud af at kortslutte tændingen, selvom de havde pillet skjoldet af.)

Der sagde de til os - selvom scooteren stod låst inde i et skur - var den dækket af kasko.(Som jeg ikke har). Hvis den derimod havde været afmeldt og uden plader var den gået under "indbo" og jeg ville have fået erstatning for den.

Tjaa, tanken har da strejfet mig at der kunne være noget der. I første omgang må vi sætte vores lid til bobestyreren, en advokat. Også om der er en egentlig aftale med køberen, en mc-forretning i Skive. Men ihvertfald tak for inputIdé

Venligst Erik.
Svar
#71
Meget trist.

Desværre er det hverken første eller sidste gang dødsboer plyndres.
I har så brutalt oplevet, at man hurtigst muligt skal flytte værdierene til et andet/sikkert sted.

Fik tyvene også papirene til køretøjerne med ?

Jeg tror mere på at alle køretøjerne bliver i danmark.
I ghettoerne er der et stort marked for motorcykler og store mc-scootere; Mon ikke Aprilia'en og Yamaha'en ender i Århus Vest eller Ålborg.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#72
Er jeg ked af at høre Erik. Som Katana skriver, kører de nok rundt i ghettoområderne nu. En skam de ikke var forsikrede. Fandens at folk ikke kan lade andres ting være i fred, og især at de kan være så nedrige og lave at stjæle fra døsboer, for selvfølgelig holder de øje med sådan noget. Det kan sq gøre mig så gal i låget, at jeg får lyst til at uddele flade. OndOnd
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: