Søg Garagen Hej Gæst! Register

MC eller ej?
#25
Jeg hopper også på MC så snart chancen byder sig, men det bliver højest sandsynligt i form af en tunet og ubegrænset 50cc'er, hvis jeg kan komme afsted med det, da de første to år jo stadig er med begrænsninger der ikke er langt fra hvad en 50cc maskine kan ramme. Smil

Jeg ser forskellen på MC og scooter som værende meget lille og hovedsageligt administrativt. Det er begge to-hjulere, men på scooter føler jeg mig bare begrænset af de 30 km/t. Jeg savler altid over de flotte og hurtige motorcykler, men det jeg helst vil er bare at få lov at køre som jeg gjorde dengang der ingen begrænsning var på. Efter min mening er der uendelig meget mere køreglæde ved at køre ubegrænset, så hvis kortet og teknikken passer til det er en motorcykel altid at foretrække frem for scooter i mine øjne. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
Jeg ville osse helt køre MC hvis pengene havde været der Ked af det

Tror dog stadig jeg ville beholde en 30'er af en slags Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#27
Kondolerer.

Muligheder. Dem vil alle gerne ha. Og en MC tilbyder muligheder de små EU30 og EU45'ere ikke formår. Flere har nævnt fart og rækkevidde. Ifald man ejer en tunet scooter, tilbyder MC'en osse en dejlig rolig sindsfornemmelse, fordi man ikke længere skal bekymre sig om at blive 'taget'.
Så er der det trafikale: En 30'er er at sidestille med en cykel. Man skal/må køre på cykelstien og skal trafikalt agere som var man på cykel. Nogen gange er det en fordel, andre gange en ulempe. 45'eren er en trafikal katastrofe; skal køre på vejbanen sammen med bilerne, men har ikke ressourcerne til nogetsomhelst. Heller ikke selvom man tuner den. Kan ikke følge med -> er i vejen, er rent fysisk 'en lille trafikant' og bliver let overset, men må ikke komme på cykelstien - en ting mange 45'er-kørere har rigtig svært ved at fatte.
En MC er stadig en 'lille trafikant' (GoldWing og andre slags pølsevogne undtaget) og som sådan at sammenligne med en 45'er. Men den har ressourcerne til at være en aktiv deltager i trafikken, så hvis man tager det bedste fra bilen og lægger den frie fornemmelse fra scooteren til, er det ikke helt forkert.

Lad mig illustrere det således: Jeg fik MC i Marts. Siden da har min Stealth 45'er tilbagelagt lige nøjagtig 0 km. Jeg er aldrig i tvivl, når jeg om morgenen skal beslutte mig for hvilken af de 2 der skal ud at køre i dag.

Nåja: På en MC må man ha' en passager med. Det giver osse nogen muligheder.

Een ting vil jeg dog gerne nævne som en ulempe ved MC: Jeg har erhvervet mig en 500cc maskine, og sådan en fætter ender i køreklar stand med at veje lige knap 200 kilo. Den kan IKKE bakses op ad nogensomhelst trapper, skråninger eller andre tilsyneladende harmløse landskabsdetaljer med de bare hænder. Den er i sammenligning med en scooter et umådeligt tungt bekendtskab, og har man ikke fysikken til det, kan dette være en uventet overraskelse. Faktisk får motorcykler ofte skrammer, fordi ejeren 'taber' cyklen til den fjerne side. De fleste kan stemme imod, hvis cyklen vælter over mod dem, men vælter den væk fra een, kan man altså ikke pludselig beslutte sig for at veje noget mere - og så har vi balladen.

Men med motoren startet - så er det en helt anden sag! Svært at forklare, men 'dyret vågner'.
Let, vaks, rap, fri, rummelig, ubesværet; det er en absolut dejlig oplevelse at køre MC.

Og jo, man kan stadig stoppe op for at fotografere. Man får faktisk lyst til at fotografere nogen helt nye steder, fordi de er kommet 'inden for rækkevidde'.

En anden ting man skal vænne sig til med motorcykler - minus scootertyperne - er at de altså har gear. Og kæde som skal smøres med 500-kilometers interval. For mange er gear nyt og ukendt stof, men jeg synes det er rigtig rart.

Og så er der selvfølgelig det med farten: Nogen vælger at udforske motorcyklens indre Hulk og finder det morsomt. Det er det bestemt osse Smil Men man *behøver* jo ikke flintre afsted - en MC er rigtig velegnet til hyggetur i sommerlandskabet.
En fremmed er en ven du ikke har mødt endnu
Svar
#28
Jeg vil godt have MC da jeg godt kan lide at køre knallert, men jeg synes at 30 km/t er alt for langsomt til bare at cruise lidt rundt engang i mellem og se landet, og køre med venner som også har MC. Mit ønske er at tag det på et tidspunkt jeg har penge og så skaffe en god maskine med godt brøl i som kawasaki ninja 1000cc Smil
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#29
(17-06-2013, 11:01)emil-jensen Skrev: Jeg vil godt have MC da jeg godt kan lide at køre knallert, men jeg synes at 30 km/t er alt for langsomt til bare at cruise lidt rundt engang i mellem og se landet, og køre med venner som også har MC. Mit ønske er at tag det på et tidspunkt jeg har penge og så skaffe en god maskine med godt brøl i som kawasaki ninja 1000cc Smil

Husk at fra 50cc til 1000cc, er der et stort spring (fra 30 til 200-230 km/t) Blink med øjet. Hvis jeg var dig, ville jeg starte blødt ud, på f.eks en 250cc. Blink med øjet
Ivecar plus 2023.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(17-06-2013, 11:01)emil-jensen Skrev: Jeg vil godt have MC da jeg godt kan lide at køre knallert, men jeg synes at 30 km/t er alt for langsomt til bare at cruise lidt rundt engang i mellem og se landet, og køre med venner som også har MC. Mit ønske er at tag det på et tidspunkt jeg har penge og så skaffe en god maskine med godt brøl i som kawasaki ninja 1000cc Smil

Og så skal du ligesom jeg lige vente de 4 år til kørekortet hedder A uden nogen tal, før en 1000cc er på tale. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#31
(17-06-2013, 11:05)Jps Skrev: Husk at fra 50cc til 1000cc, er der et stort spring (fra 30 til 200-230 km/t) Blink med øjet. Hvis jeg var dig, ville jeg starte blødt ud, på f.eks en 250cc. Blink med øjet

Jeg regner ikke med at komme op på så stor en maskine, jeg kan bare godt lide lyden fra den Smil
Jeg tænker på en 250cc som du siger og en 300 kawasika, højere vil jeg ikke, da jeg ikke behøver flyve derud af med 200-250 km/t, bare den kan ramme de 130/150 km/t er jeg godt tilfreds Blink med øjet ( bare den lige kan overhale på motorvejen )

Jeg har kig på en kawasaki ninja 250cc.
Cbr 500r.
Kawasaki 300.

Jeg synes de er pænt fede og jeg sidder godt på dem Smil
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
#32
(17-06-2013, 11:11)emil-jensen Skrev: Jeg regner ikke med at komme op på så stor en maskine, jeg kan bare godt lide lyden fra den Smil
Jeg tænker på en 250cc som du siger og en 300 kawasika, højere vil jeg ikke, da jeg ikke behøver flyve derud af med 200-250 km/t, bare den kan ramme de 130/150 km/t er jeg godt tilfreds Blink med øjet ( bare den lige kan overhale på motorvejen )

Jeg har kig på en kawasaki ninja 250cc.
Cbr 500r.
Kawasaki 300.

Jeg synes de er pænt fede og jeg sidder godt på dem Smil

Grøn grin

Ivecar plus 2023.
Svar
#33
(17-06-2013, 11:13)Jps Skrev: Grøn grin

http://www.youtube.com/watch?v=XGnO9qdKv1w

Det lyder godt Grøn grin
Det er lige sådan jeg godt vil have en MC, den køre perfekt de 140 km/t bare den har de 120/130 så jeg følger, de andre. Så der kom du med noget positivt til mig som begynder MC Grin
Troede ikke den fandtes i kun 250 men vidste den fandtes i 500cc.
Jeg vil jo så nok efter nogle år gå op og få de store maskiner og køre lidt hurtigere Flov
Men nu ved jeg da hvad jeg skal spare op til Grin
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
En af mine venner i USA er gået fra en Gixxer 750 til Ninja 300, og han er meget godt tilfreds, især efter han fik ny udstødning og ECU tunet den. Han kalder den ZX-3r Grøn grin


[Image: 967252_587103787988660_1026171127_o.jpg]
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#35
Honda CBR 250 er faktisk forholdvis billig,
50.000,- for en spritny MC der kører langt på literen, ser djævlens godt ud. Og så har den ABS. Grin
Svar
#36
(17-06-2013, 11:28)emil-jensen Skrev: Det lyder godt Grøn grin
Det er lige sådan jeg godt vil have en MC, den køre perfekt de 140 km/t bare den har de 120/130 så jeg følger, de andre. Så der kom du med noget positivt til mig som begynder MC Grin
Troede ikke den fandtes i kun 250 men vidste den fandtes i 500cc.
Jeg vil jo så nok efter nogle år gå op og få de store maskiner og køre lidt hurtigere Flov
Men nu ved jeg da hvad jeg skal spare op til Grin

Ja, jeg kan også godt li' den 250cc model Smil.
Ivecar plus 2023.
Svar


Forum spring: