Søg Garagen Hej Gæst! Register

Hjælp! Ny udstødning driller.
#1
Hej Billig-Scooter, Jeg skriver her da jeg søger hjælp fra nogle af de klove hoder jeg håber som kan hjælpe mig her. Har en PGO Hot 50 som jeg har haft de sidste 4 år. Hvor den bare har kørt uden problemer. Men her for et stykke tid siden gik der hål på Udstødningen så den larmed forfærdeligt. Så skifted over til en Giannelli Extra (Knæk med Godkendelse og Plumbe i)

Så spilled det rigtigt godt an igen og kørte skide godt i nogle timer. Da jeg skulle varme den op idag gik den pludslig bradt ud? Kigged ned hved udstødnings udgangen og så dag jeg ville starte så jeg at den spytted en masse benzin med ud. Tænkte ikke mere over det og kørte så og så begyndte den igen at gå ud. Ikke med lyd som om den får for meget eller drukner af benzin men bare sån pludlig små prut fra udstødningen og så går den ud.. (Det var en lang tur hjem)

Har lige pillet mit tændrør af og i spidsen var den helt rust brunt farvet. Virkelig tør. og resten var en blanding af Kul sort og sølv. Tror den får for meget benzin men er ikke sikker? Og kan det virkelig passe at jeg skal dyse ned nu hvor jeg har fået ny Udstødning på ? (sorry for lang tråd men prøver at være detaljered for evt at kunne få hjælp af de kloge hoder her på siden) Håber der nogen der kan hjælpe. Neutral
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#2
Var der plomb i den gamle?
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#3
Nej det var en orginal HOT Udstødning med blindrør og Kat.
Svar
#4
Prøv med et nyt tændrør og aflæs farven efter en køretur.

Det kan, hvis du er heldig bare være defekt eller kokset til, så den ikke har kunne antænde rigtigt?
Men du kan osse bedre se om den får rette mængde benzin.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#5
Kan først få et nyt tændrør imorgen men prøver lige til den tid og så vender jeg tilbage. Tak for de hurtige tips Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Har prøvet at rense det tændrør der sider på nu og sat det i igen. Det virked så ikke prøved så med et gammelt stadig ingen respons. Så rensed jeg det enu en gang og prøved og så virked det. Men syns stadig det virker mistænksomt. Har en ide om at jeg køre med for stor dyse Det kan da ikke være rigtigt at udstødningen skal spytte Benzin med ud i tomgangen ? Eller er det helt normalt for en Knæk med Plombe i?
Svar
#7
Det derfor du skal have et helt nyt, så hvis det allerede er sort efter en opstart, så får den alt for meget benzin.

Men det kan osse udelukke at det, er tændrøret der er defekt, siden de ikke virker hver gang.

Hvilke dyse køre du med, mener at en Hot køre med 74-76 Standard.
Har ikke den store forstand på udstødninger, men tror ikke der skal dyses op hvis der er plomb i.
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#8
Ja så der vel ikke andet for men ville jo lige prøve og se om jeg kunne spare den 50'er hehe.

Så vidt jeg hved køre jeg med 72. Har prøvet med 75 (Som ja er standard på en ubegrænset hot) Som den bare blev langsomere af. Men har haft meget meget svært hved at få den indstillet ordentligt det siste års tid (efter den skulle gøres lovlig igen) Det simpelthen umuligt at få den til at køre med fx. Mellem gas uden at dø ud. Igen skyder skylden på karburatorn med hved ikke hvad det kan være Fortvivlet
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar
#9
74 er standarddysen, så vidt jeg husker. Enten det, eller 72, det er en af de to.
/Karen Hansen


PGO Dr. Big  årgang 2016


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Ja så burde du ikke drukne Ked af det
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#11
Ja 72, eller 74 lyder rigtigt nok.
Nej det burde den vel ikke Ked af det Må prøve med det tændrør imorgen og så tage den der fra..

Tror også snart at den står på stor rensning af hele Benzin systemet. Da det måske ku være skidt i karbu der spiller et rolle?
Sku vi ik tag og trille en tur :P ?
Svar
#12
72 er standarddyse på Hot, men kan være ændret på dem med original knækpotte, til 74.
 Kymco Super 8 2015. 31.000 km. Anaig City Elf 2019 480 km.
Svar


Forum spring: