Svar: 130
Tråde: 25
Tilmeldt: May 2006
10-06-2013, 14:52
(Dette opslag var sidst ændret: 10-06-2013, 14:55 af 2-stroke.)
Hej Forum.
For et måned siden kom min Gilera Runner op på politiets rullefelt, Som desværre viste for meget da alle begrænsningerne var taget, Jeg har så nu gjort den helt lovlig, Problemet er bare at når den kommer til det punkt, Hvor ringene gør at den ikke kan komme mere op i fart så går den helt amok med over 9000 omdr. Kan man ikke gøre noget ved det? Eller er det helt normalt? Det er en Runner SP 30 fra 2010.
Med venlig hilsen og god sommer.
2-stroke
Svar: 130
Tråde: 25
Tilmeldt: May 2006
Ja alle begrænsninger er kommet i den, Selv Standart dyse
Svar: 3.119
Tråde: 104
Tilmeldt: May 2011
Hvis en maskine ikke har omdrejningsbegrænser vil den når den rammer vario begrænsningen fortsætte op i omdrejninger til den ikke har kræfter til at komme længere, men jeg forstår ikke at den har kræfter til at komme helt op på 9000, hvis luftvejene er begrænsede. Hvilke omdrejninger ligger du med normalt da?
Første Kymco Agility 50, årgang 2008 11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010 20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.
"Kør efter forholdene".
Svar: 130
Tråde: 25
Tilmeldt: May 2006
Ja også der var den mærkelig, Med begrænsningerne ude lå den på lidt over 7000omdr. Og med en fart på omkring 65-70 kmt. Den kom aldrig i nærheden af de 9000omdr.
Den motor har en meget lang gearing, min kunne først trække den heeelt ud da den fik en større cylinder. Tror min variator først er gearet helt ud ved omkring 80 km/t, derefter stiger omdrejningerne først yderlige.
Svar: 7.568
Tråde: 167
Tilmeldt: Jan 2012
(10-06-2013, 15:10)12V Skrev: Har du både org. udstødning med blindrør og guldskiven ved karburatoren monteret?
Hvis ja, er der ikke meget at gøre. Der er bare for mange kræfter i en scooter motor til så lav en fart. Begrænsningen i variatoren (skiven) svarer til kun at gøre i 1. eller 2. gear i en bil, og så bare give bundgas indtil motoren ikke tager flere omdrejninger.
Ja, og det er ikke spor sundt for hverken motor eller miljø. Ej heller for sarte ører.
/Karen Hansen
Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi årgang 2017
"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager