Søg Garagen Hej Gæst! Register

Runner med for høje omdr.
#1
Hej Forum.

For et måned siden kom min Gilera Runner op på politiets rullefelt, Som desværre viste for meget da alle begrænsningerne var taget, Jeg har så nu gjort den helt lovlig, Problemet er bare at når den kommer til det punkt, Hvor ringene gør at den ikke kan komme mere op i fart så går den helt amok med over 9000 omdr. Kan man ikke gøre noget ved det? Eller er det helt normalt? Det er en Runner SP 30 fra 2010.

Med venlig hilsen og god sommer.

2-stroke
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Har du både org. udstødning med blindrør og guldskiven ved karburatoren monteret?

Hvis ja, er der ikke meget at gøre. Der er bare for mange kræfter i en scooter motor til så lav en fart. Begrænsningen i variatoren (skiven) svarer til kun at gøre i 1. eller 2. gear i en bil, og så bare give bundgas indtil motoren ikke tager flere omdrejninger. Rullende øjne
Svar
#3
Ja alle begrænsninger er kommet i den, Selv Standart dyseNeutral
Svar
#4
Hvis en maskine ikke har omdrejningsbegrænser vil den når den rammer vario begrænsningen fortsætte op i omdrejninger til den ikke har kræfter til at komme længere, men jeg forstår ikke at den har kræfter til at komme helt op på 9000, hvis luftvejene er begrænsede. Hvilke omdrejninger ligger du med normalt da? Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#5
Ja også der var den mærkelig, Med begrænsningerne ude lå den på lidt over 7000omdr. Og med en fart på omkring 65-70 kmt. Den kom aldrig i nærheden af de 9000omdr. Målløs
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Den motor har en meget lang gearing, min kunne først trække den heeelt ud da den fik en større cylinder. Tror min variator først er gearet helt ud ved omkring 80 km/t, derefter stiger omdrejningerne først yderlige.
Svar
#7
(10-06-2013, 15:10)12V Skrev: Har du både org. udstødning med blindrør og guldskiven ved karburatoren monteret?

Hvis ja, er der ikke meget at gøre. Der er bare for mange kræfter i en scooter motor til så lav en fart. Begrænsningen i variatoren (skiven) svarer til kun at gøre i 1. eller 2. gear i en bil, og så bare give bundgas indtil motoren ikke tager flere omdrejninger. Rullende øjne

Ja, og det er ikke spor sundt for hverken motor eller miljø. Ej heller for sarte ører.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: