Søg Garagen Hej Gæst! Register

Forbremse på ny G-max
#1
Jeg har lige købt mig en G-max for en 400 km siden. Fra jeg fik den har jeg syntes at forbremsen var noget stram, men tænkte at den bare skulle "køres" til (troede det var kabel). Så her den anden dag fik jeg kigget lidt bedre efter og fandt ud at der ikke er noget mellemrum mellem klodser og skiverne. Jeg prøvede lidt forsigtigt at rode lidt med diverse skruer nede ved bremsen, men da jeg absolut ingen forstand har på knallerter blev det ikke til så meget.

Så mit spørgsmål er hvordan jeg får lettet på trykket så der kommer de 1-2 cms mellemrum på klodser og skive, som står i manualen? Det burde ikke være så svært at jeg skal have den på værksted, vel?

Mads
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Tror ikke at der er noget galt, det er hydraulik så der er ingen kabel du kan justere på. klosser skal ligge tæt ind til skiven, ja faktisk rører den. Drej hjulet med hånden, kan det løbe frit 2 omgange er det i orden.

Her er en side du kan se på, god at blive klog af.
http://kinojserklubben.dk/Tips%20og%20tr...mse_rr.pdf
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#3
Tak for hjælpen.

Som sagt så har jeg ikke så meget forstand på knallerter, men hjulet kommer omkring to omgange så det sku være fint.
Svar
#4
RumagentSpiff Skrev:Tak for hjælpen.

Som sagt så har jeg ikke så meget forstand på knallerter, men hjulet kommer omkring to omgange så det sku være fint.

Jeg står over for lidt samme problem. Har kørt på min Listo uden at vaske og behandle den særligt godt, specielt med vinter og salt.
Bremsecaliberen har sat sig og den har kun meget lidt bremseeffekt.

Jeg har ikke tid pt, men det jeg vil gøre engang er, at tømme det for bremsevæske, fjerne hele hjulet og derefter bremsen (der er ikke plads, på min Listo, hvis hjulet ikke også fjernes), og så kan jeg bedre arbejde med at få tingene til at gå smurt igen. Bla. få den gjort ren Smil

Det er ikke så svært igen faktisk. Skiftede sidste år bremseklodser og bremseskive på min Kawasaki motorcykel dengang, og havde aldrig gjort det før.

Lån en rep. bog på biblioteket over en eller anden motorcykel hvor det står godt beskrevet, fremgangsmetoden er den samme.

Håber det kunne bruges Smil
Svar
#5
Min har så rigtig god bremsekraft nogle gange kan få forhjulet til at skride en lille smule. Jeg kan ikke trykke bremsegrebet særlig meget ned hvilket også er fint nok. Jeg troede bare der skulle være luft mellem bremseskiven og klodserne.

Mads
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
RumagentSpiff Skrev:Min har så rigtig god bremsekraft nogle gange kan få forhjulet til at skride en lille smule. Jeg kan ikke trykke bremsegrebet særlig meget ned hvilket også er fint nok. Jeg troede bare der skulle være luft mellem bremseskiven og klodserne.

Mads

Nej, det er korrekt at bremseklodserne ligger klods op af bremsen. Hvis du kører forhjulet rundt kan du sikkert også godt høre modstanden fra bremseklodserne. Så længe hjulet kan køre en to omgange rundt ved normal håndkraft vil jeg ikke bekymre mig.
Svar
#7
SLK, det er bedre at forebygge end at helbrede, du skulle nok have kigget på bremserne i efteråret, så var det måske ikke gået så galt. Men måske er det bare glideskinnen der skal renses og smøres.
Under gummi mangjeten ved kaliber har jeg fyldt op med varmebestandig fedt, så får man ingen problemer der. er den først begyndt at ruste der kan det hurtigt blive dyrt.
Fortid mange biler og mortorcykler- NU Kawasaki er6f
Svar
#8
LETSINDIG Skrev:SLK, det er bedre at forebygge end at helbrede, du skulle nok have kigget på bremserne i efteråret, så var det måske ikke gået så galt. Men måske er det bare glideskinnen der skal renses og smøres.
Under gummi mangjeten ved kaliber har jeg fyldt op med varmebestandig fedt, så får man ingen problemer der. er den først begyndt at ruste der kan det hurtigt blive dyrt.

Ved det godt. Men synes ikke det er nemt at stå i en baggård og lave scooter.
Så når jeg kommer ud til huset får scooteren en ordenligt omgang - og så bliver jeg forhåbenligt bedre til at passe på den Blink med øjet
Svar


Forum spring: