07-06-2013, 10:19
Hej hej
Jeg har altid været vildt med små biler og faldt lige over Peel Trident som remake af 60'er-modellen. http://www.peelengineering.co.uk/trident.php
På deres spec-PDF skriver de at den i Storbritannien er klassificeret som "three-wheeled moped" og i USA som "motor driven cycle". Altså ikke en bil, men snarere en scooter, så vidt jeg kan decifrere.
Den kommer både i benzin- og el-modeller og med forskellige tophastigheder afhængigt af motorstørrelse (50 eller 80 km/t).
Er der nogen, der ved hvad afgift, moms og told, der ville ryge på sådan en sag, hvis jeg gerne ville køre den over grænsen? Og hvilken klassificering, den vil få her i Danmark? Storbritannien er jo stadig medlem af EU... Og måske er der en særligt gunstig afgift, hvis man valgte el-modellen?
De er ikke specielt deskriptive på hjemmesiden, ej heller med priser. Men den er jo ret dyr i forvejen (et sted mellem 10 og 12 tusinde pund), så hvis der skal en 180% registreringsafgift på, er det jo helt hul i hovedet
På forhånd tak!
Jeg har altid været vildt med små biler og faldt lige over Peel Trident som remake af 60'er-modellen. http://www.peelengineering.co.uk/trident.php
På deres spec-PDF skriver de at den i Storbritannien er klassificeret som "three-wheeled moped" og i USA som "motor driven cycle". Altså ikke en bil, men snarere en scooter, så vidt jeg kan decifrere.
Den kommer både i benzin- og el-modeller og med forskellige tophastigheder afhængigt af motorstørrelse (50 eller 80 km/t).
Er der nogen, der ved hvad afgift, moms og told, der ville ryge på sådan en sag, hvis jeg gerne ville køre den over grænsen? Og hvilken klassificering, den vil få her i Danmark? Storbritannien er jo stadig medlem af EU... Og måske er der en særligt gunstig afgift, hvis man valgte el-modellen?
De er ikke specielt deskriptive på hjemmesiden, ej heller med priser. Men den er jo ret dyr i forvejen (et sted mellem 10 og 12 tusinde pund), så hvis der skal en 180% registreringsafgift på, er det jo helt hul i hovedet
På forhånd tak!