Hej billig-scooter.dk
Har nu efterhånden været inde på jeres side for at finde hjælp via google et par gange og det har været rigtig positivt. Jeg har nu et problem som jeg ikke kan finde løsningen på, og håber i kan komme med lidt gode råd til hvordan jeg får det løst.
Scooteren er en PGO Dr. Big fra omkring årtusindskiftet. Ikke helt sikker på hvornår men deromkring. Den har et stort set helt nyt Mallossi sport 70cc cylinderkit, helt ny Gianelli Go, 17.5mm karburator med dyse 100. vidst nok 5,5grams ruller.
Maskinen kører rigtig fint under 50km/t men kommer man meget over det, begynder jeg at kunne mærke en svag banken i fodbrættet, som gradvist bliver værre efterhånden som man kommer op imod 75km/t. Hvis jeg kører en længere tur, over 5km, med over 60km/t så kan maskinen finde på at dø, helt uden varsel falder motorens omdrejninger ned på 0 og man triller derefter bare derudaf indtil man selvfølgelig holder stille. Den starter helt fint på el-starteren lige bagefter.
Kan det være variatoren der giver sådanne problemer? Har mistænkt trykfjederen for at være lidt træt og gammel men kan ikke se hvorfor den skulle give sådan et problem.
Mvh
Cbj4700
Har nu efterhånden været inde på jeres side for at finde hjælp via google et par gange og det har været rigtig positivt. Jeg har nu et problem som jeg ikke kan finde løsningen på, og håber i kan komme med lidt gode råd til hvordan jeg får det løst.
Scooteren er en PGO Dr. Big fra omkring årtusindskiftet. Ikke helt sikker på hvornår men deromkring. Den har et stort set helt nyt Mallossi sport 70cc cylinderkit, helt ny Gianelli Go, 17.5mm karburator med dyse 100. vidst nok 5,5grams ruller.
Maskinen kører rigtig fint under 50km/t men kommer man meget over det, begynder jeg at kunne mærke en svag banken i fodbrættet, som gradvist bliver værre efterhånden som man kommer op imod 75km/t. Hvis jeg kører en længere tur, over 5km, med over 60km/t så kan maskinen finde på at dø, helt uden varsel falder motorens omdrejninger ned på 0 og man triller derefter bare derudaf indtil man selvfølgelig holder stille. Den starter helt fint på el-starteren lige bagefter.
Kan det være variatoren der giver sådanne problemer? Har mistænkt trykfjederen for at være lidt træt og gammel men kan ikke se hvorfor den skulle give sådan et problem.
Mvh
Cbj4700