Søg Garagen Hej Gæst! Register

Dør efter længere køretur.
#1
Hej billig-scooter.dk

Har nu efterhånden været inde på jeres side for at finde hjælp via google et par gange og det har været rigtig positivt. Jeg har nu et problem som jeg ikke kan finde løsningen på, og håber i kan komme med lidt gode råd til hvordan jeg får det løst.

Scooteren er en PGO Dr. Big fra omkring årtusindskiftet. Ikke helt sikker på hvornår men deromkring. Den har et stort set helt nyt Mallossi sport 70cc cylinderkit, helt ny Gianelli Go, 17.5mm karburator med dyse 100. vidst nok 5,5grams ruller.

Maskinen kører rigtig fint under 50km/t men kommer man meget over det, begynder jeg at kunne mærke en svag banken i fodbrættet, som gradvist bliver værre efterhånden som man kommer op imod 75km/t. Hvis jeg kører en længere tur, over 5km, med over 60km/t så kan maskinen finde på at dø, helt uden varsel falder motorens omdrejninger ned på 0 og man triller derefter bare derudaf indtil man selvfølgelig holder stille. Den starter helt fint på el-starteren lige bagefter.

Kan det være variatoren der giver sådanne problemer? Har mistænkt trykfjederen for at være lidt træt og gammel men kan ikke se hvorfor den skulle give sådan et problem.

Mvh
Cbj4700
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Hej og velkommen til Billig-Scooter Smil

Jeg tror ikke på, at det er variatoren, der giver dig de nævnte problemer, men snarere din karburatoropsætning. Har du ændret eller justeret noget i karburatoren?
Er den hoveddyse ikke lige vel stor til din øvrige opsætning? - Det må totakt folket lige komme med et svar på Smil

Umiddelbart er det ikke sikkert, at den "banken" du kan mærke på fodpladen har noget med det andet problem at gøre, men jeg kan selvfølgelig ikke afvise det blankt.
(Efterskrift: Variatoren kan muligvis godt give den "banken", men det lyder voldsomt.)


Mvh

Minjet
Svar
#3
(06-06-2013, 11:19)minjet Skrev: Hej og velkommen til Billig-Scooter Smil

Jeg tror ikke på, at det er variatoren, der giver dig de nævnte problemer, men snarere din karburatoropsætning. Har du ændret eller justeret noget i karburatoren?
Er den hoveddyse ikke lige vel stor til din øvrige opsætning? - Det må totakt folket lige komme med et svar på Smil

Umiddelbart er det ikke sikkert, at den "banken" du kan mærke på fodpladen har noget med det andet problem at gøre, men jeg kan selvfølgelig ikke afvise det blankt.
(Efterskrift: Variatoren kan muligvis godt give den "banken", men det lyder voldsomt.)


Mvh

Minjet

Syntes også at det virker lidt voldsomt, hvis variatoren skulle give sådan en banken. Jeg har haft justeret en del på karburatoren da jeg har haft en del problemer med maskinen førhen. Jeg er ret sikker på at dysen er for stor til maskinen. Men synes ikke at der er nogen forskel på om jeg kører med dyse 80 eller dyse 100, kan heller ikke se forskel på tændrøret lige umiddelbart.

Men kan det godt være dårlig indstilling der gør at den opfører sig som den gør? Har en forholdsvis god forståelse for mekanik da jeg er maskinmesterstuderende, og kan ikke se hvorfor at den skulle give den banken bare på grund af forkert indstilling.
Svar


Forum spring: