Søg Garagen Hej Gæst! Register

Gilera Runner - kan ikke starte
#25
Det virker til, at du har fået nogle gode og relevante svar. Nu er det op til dig at beslutte om du eller et værksted skal fikse din scooter. Vi har ikke megen mulighed for at hjælpe dig yderligere før du rent faktisk har tjekket de allerede nævnte muligheder.

Var jeg imidlertid dig, ville jeg undlade at træde unødigt i kickstarteren, ligesom jeg ville droppe at fylde cylinderen med benzin manuelt. Der er jo helt klart et problem, og hvis problemet ligger i cylinderen gør du blot skaden større ved at sparke, fylde og nørkle. Find fejlen, eller lad en anden gøre det for dig, herefter udbedrer du samme!

Ovenstående er ikke for at virke sur, men det er helt håbløst at komme videre, i hvert fald før du har undersøgt din membran!


Mvh

Minjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
(04-06-2013, 23:44)minjet Skrev: Det virker til, at du har fået nogle gode og relevante svar. Nu er det op til dig at beslutte om du eller et værksted skal fikse din scooter. Vi har ikke megen mulighed for at hjælpe dig yderligere før du rent faktisk har tjekket de allerede nævnte muligheder.

Var jeg imidlertid dig, ville jeg undlade at træde unødigt i kickstarteren, ligesom jeg ville droppe at fylde cylinderen med benzin manuelt. Der er jo helt klart et problem, og hvis problemet ligger i cylinderen gør du blot skaden større ved at sparke, fylde og nørkle. Find fejlen, eller lad en anden gøre det for dig, herefter udbedrer du samme!

Ovenstående er ikke for at virke sur, men det er helt håbløst at komme videre, i hvert fald før du har undersøgt din membran!


Mvh

Minjet

Hvis jeg får min membran skruet ud, hvordan kan de så ses om den er defekt? Kan jeg evt tage nogle billeder og lægge op her så er der måske nogle af jer kloge mennesker der kan se om den er defekt?
Svar
#27
Når du har membranen ude, så vender du "spidsen" af den op mod lyset. Kigger ind i den. Kan du se lys langs kanten inde i selve huset er membranbladene defekte.
De kan også være knækkede og så giver det sig selv. Pointen er at der IKKE må være utætheder overhovedet.
Yamaha Fj 1200 årg 1989. "Smølferaketten".
Puch Maxi.
Vespa Ciao.
Svar
#28
(05-06-2013, 06:53)Russer60 Skrev: Når du har membranen ude, så vender du "spidsen" af den op mod lyset. Kigger ind i den. Kan du se lys langs kanten inde i selve huset er membranbladene defekte.
De kan også være knækkede og så giver det sig selv. Pointen er at der IKKE må være utætheder overhovedet.

Okay Smil

Tak for svar Smil
Svar
#29
Og hvis det er gået helt galt med for lille dyse og en mild varmesætning, så fejler din krumtap ikke noget. Motoren giver samme olie mængde direkte i karburatoren uanset dyse størrelse. Og hvis du selv blander giver en lille dyse stadig nok olie til at lejerne ikke dør.

Start med at hive karburatoren af og pust den igennem med trykluft, især tomgangsdyse og hoveddyse. Monter guldpladen igen eller dys op til de 70-72 stykker.

Hvis den stadig ikke gider efter dette, hiv cylinderkittet af og check om der er ridser i cylinder + stempel. Og om stempelringene kan bevæge sig frit, hvis den har haft en lille sætter klemmer de nok.

Det er de første ting jeg ville checke.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
(05-06-2013, 08:32)12V Skrev: Og hvis det er gået helt galt med for lille dyse og en mild varmesætning, så fejler din krumtap ikke noget. Motoren giver samme olie mængde direkte i karburatoren uanset dyse størrelse. Og hvis du selv blander giver en lille dyse stadig nok olie til at lejerne ikke dør.

Start med at hive karburatoren af og pust den igennem med trykluft, især tomgangsdyse og hoveddyse. Monter guldpladen igen eller dys op til de 70-72 stykker.

Hvis den stadig ikke gider efter dette, hiv cylinderkittet af og check om der er ridser i cylinder + stempel. Og om stempelringene kan bevæge sig frit, hvis den har haft en lille sætter klemmer de nok.

Det er de første ting jeg ville checke.

Det vil jeg tjekke i eftermiddag, og så vende tilbage med problemmet, hvis jeg finder det, synes du ikke også jeg skal tjekke membran?
Svar
#31
Ja gør det, når du alligevel har karburatoren af. Den sidder kun med to bolte, den ene er muligvis en specialbolt - hvis den ikke har været pillet ved før. Den kan tages med en vandpumpetang udvendig.
Svar
#32
Så har jeg været ude og skrue kaburatoren af, og der sad en del snavs i tomgangsdysen, og en smule i den anden. Derefter fik jeg skruet membran'en op, og den lukker næsten helt tæt, der er to meget små lille huler, så dan skal nok skiftes. Derefter håber jeg at den kan kører.
Svar
#33
Og så husk at dyse op, når du allerede har karburatoren i hænderne Blink med øjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
(05-06-2013, 19:32)Arbejdsnarkomanen Skrev: Og så husk at dyse op, når du allerede har karburatoren i hænderne Blink med øjet

Hvor meget mere på toppen vil det gi? For har planer om at lave den lovlig igen inden for de næste par måneder, og så vil jeg nok hellere bare sætte guldringen i igen. Det giver vel det samme?
Svar
#35
(06-06-2013, 08:42)Andrew20 Skrev: Hvor meget mere på toppen vil det gi? For har planer om at lave den lovlig igen inden for de næste par måneder, og så vil jeg nok hellere bare sætte guldringen i igen. Det giver vel det samme?

Sæt dog ringen i allerede nu, så slipper du for yderligere problemer på den front og du slipper for at rode for meget med din opsætning og justering.
En korrekt dyse i forhold til en forkert kan give rigtig meget, men det er svært at svare entydigt på. Det kommer fx an på, hvor forkert din nuværende dyse reelt er.

Hvis jeg var dig:
  1. I med en ny membran.
  2. Sæt ringen tilbage på plads.
  3. Kør med den tilsigtede opsætning og nyd en velkørende scooter.

Mvh.

Minjet
Svar
#36
(06-06-2013, 08:59)minjet Skrev: Sæt dog ringen i allerede nu, så slipper du for yderligere problemer på den front og du slipper for at rode for meget med din opsætning og justering.
En korrekt dyse i forhold til en forkert kan give rigtig meget, men det er svært at svare entydigt på. Det kommer fx an på, hvor forkert din nuværende dyse reelt er.

Hvis jeg var dig:
  1. I med en ny membran.
  2. Sæt ringen tilbage på plads.
  3. Kør med den tilsigtede opsætning og nyd en velkørende scooter.

Mvh.

Minjet

Det var også planen Smil

Men for sjov skyld, hvor meget vil det så give at smide en dyse 72 i frem for den 60'er der sidder i forvejen?
Svar


Forum spring: