Svar: 4.964
Tråde: 106
Tilmeldt: Jul 2007
Der er da nogle små barker på Lolland, jeg tror nu også at det er meget fornuftigt at lade den Neos være som en er nu, det vil også give et højre benzin forbrug med en stører cylinder.
Det er noget mere kopieret ovre i Jylland, fks hvis man tager til Vejle så kan ens knallert komme på arbejde når den skal op af barkerne, der er da også nogle gode barker på Sjælland.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar: 7.249
Tråde: 122
Tilmeldt: Apr 2009
(22-03-2019, 18:30)Johannes Johansen Skrev: Det er noget mere kopieret ovre i Jylland, fks hvis man tager til Vejle så kan ens knallert komme på arbejde når den skal op af barkerne, der er da også nogle gode barker på Sjælland.
Ja jeg stak jo af ned af en god stejl bakke et sted på Kvie Sø turen. Der måtte bremses hårdt på min lovlige 30'er da jeg nåede svinget i bunden
Men jeg ville nok også lade en glad scooter futte videre uden at pille for meget.
Svar: 2.917
Tråde: 91
Tilmeldt: Jul 2011
Motoren, eller trækkraften har en lidt sjov karakter. Hvis først den når 60 på speedometer er det som om den bare vil videre, men ikke til mere end 65. Så i moderat modvind og op ad mindre bakker holder den pænt mindst 60. Men nej, jeg skal ikke ha` en større cylinder. Jeg synes egentlig bare at det er sjovt at finde frem til den ydelse motoren kan præstere i "oprindelig" tilstand. Jeg købte den som 45`er, og skulle jeg tilbage dertil går det nok også.
Vh Erik.
Svar: 2.917
Tråde: 91
Tilmeldt: Jul 2011
Lidt trivielt, men så rundede Neos`en 30.000 km. Og kører stadig fint (7-9-13) uden problemer. Nu skal den så bare serviceres, det er nok klogest, selvom det koster. Scootertræt er jeg ikke blevet, lysten til at køre er stadig lige stor.
Vh Erik.
Svar: 2.917
Tråde: 91
Tilmeldt: Jul 2011
Og så blev den serviceret hos Speedline for kr. 1.436,-. Der sidder normalt en afstandsring mellem variatorskålene, den blev ved forrige service flyttet udenfor. Den gav en højere topfart, men så sandelig også problemer med at geare ned når det går op ad bakke. Nu er den så tilbage, med bedre trækkraft til følge, men selvfølgelig også lavere topfart. Det irriterer mig, at jeg ikke kan få begge dele. På f.eks. Katanas Honda, som kører med Malossi variator, gearer den pænt ned når det går op ad bakke, og den gearer tilsyneladende pænt op når det går ned ad bakke. Hvis jeg på et tidspunkt får lidt økonomisk overskud, ja så tror jeg nok at jeg vil få en Malossi monteret. Og så må jeg se, om det er penge ud af vinduet. Jeg modtager gerne advarsler/gode råd
Vh Erik.
Svar: 2.917
Tråde: 91
Tilmeldt: Jul 2011
I forbindelse med denne service fortalte mekanikeren hos Speedline, at de nyeste (årg. 18 og 19 EURO 4) Neos er begrænset til 54km/t på speedometeret, og at han ikke havde hørt om nogen som havde "knækket koden". I dag søgte jeg lidt på nettet, og sandelig, på en fransk scooterside fandt jeg en som havde købt og monteret denne:https://www.scooter-attack.com/boitier-cdi-force-master-0-malossi-yamaha-aerox-neo-s-50cc-4-tps-euro-4-m5518370.html En bruger på det franske forum skrev, at begrænseren var ved 80km/t på speedometeret. Måske lidt vidtløftigt, men det må for pokker da virke! Og lidt dyrt må man sige, men hvad gør man ikke for sin scooter
Vh Erik.
Svar: 2.917
Tråde: 91
Tilmeldt: Jul 2011
(13-09-2019, 22:45)Scooterballe Skrev: I forbindelse med denne service fortalte mekanikeren hos Speedline, at de nyeste (årg. 18 og 19 EURO 4) Neos er begrænset til 54km/t på speedometeret, og at han ikke havde hørt om nogen som havde "knækket koden". I dag søgte jeg lidt på nettet, og sandelig, på en fransk scooterside fandt jeg en som havde købt og monteret denne:https://www.scooter-attack.com/boitier-cdi-force-master-0-malossi-yamaha-aerox-neo-s-50cc-4-tps-euro-4-m5518370.html En bruger på det franske forum skrev, at begrænseren var ved 80km/t på speedometeret. Måske lidt vidtløftigt, men det må for pokker da virke! Og lidt dyrt må man sige, men hvad gør man ikke for sin scooter
Vh Erik.
Nå, det link fungerer ikke, men hvis interesseret, så søg "Malossi Force Master 0"
Svar: 4.964
Tråde: 106
Tilmeldt: Jul 2007
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar: 4.964
Tråde: 106
Tilmeldt: Jul 2007
Det gør det så nu 183.90 eur er 1373,17 kr ikke så slemt, jeg gav ca 1000 kr for min ubegrænsede cdi til min Aprillia Sport city one 4t.
Gilera Runner Sp 50 2006. King of the road Ca 60.000 km.
Gilera Runner Sp 30 2004 Gammel model 2366 km "Hvepsen".
Aprilia Sport City One 50cc 4T 2010 model 10550 km is blå.
Hjælper andre når jeg kan med deres scooterer det var også noget at Kragen gjore vi glemmer ham aldrig ære være hans minde R.I.P.
Svar: 1.821
Tråde: 64
Tilmeldt: Jul 2008
14-09-2019, 09:35
(Dette opslag var sidst ændret: 14-09-2019, 09:36 af rune75.)
(13-09-2019, 22:45)Og lidt dyrt må man sige, men hvad gør man ikke for sin scooter Skrev: Vh Erik.
Den må nok i handlekurven snarest Du kommer ikke til å angre.
Svar: 2.917
Tråde: 91
Tilmeldt: Jul 2011
(14-09-2019, 09:27)Johannes Johansen Skrev: Det gør det så nu 183.90 eur er 1373,17 kr ikke så slemt, jeg gav ca 1000 kr for min ubegrænsede cdi til min Aprillia Sport city one 4t.
Takker
Svar: 2.917
Tråde: 91
Tilmeldt: Jul 2011
(14-09-2019, 09:35)rune75 Skrev: Den må nok i handlekurven snarest Du kommer ikke til å angre.
Næ næ, min er en årgang 17 og har ikke de begrænsninger, så jeg må slås med nogle andre Men nogle kunne måske afholdes fra at købe de nyeste årgange, når de har de begrænsninger. Og det kan der så rådes bod på nu
Venlig hilsen Erik.
|