Søg Garagen Hej Gæst! Register

Yamaha Neos 4t tråden
#49
(29-06-2013, 20:29)DarkSide Skrev: Nu kender jeg intet til indsprøjtningssystemet på en Neos, men det anbefales på Ditech ikke hælde noget i tanken for at rense dyserne, da det også kan løsne skidt der sidder i tank og slanger, og i stedet for stoppe dyserne til.

Fejl på selve indsprøjtningen har jeg ikke mærket meget til generelt, det er derimod mere ofte en mekanisk fejl.

Jeg kender overhovedet heller ikke til det. Var nede på scootergården i Århus for at få skiftet en blinklyspære, og den flinke og tilsyneladende meget vidende mand anbefalede det. Jeg tænker da også på skidt i systemet, men har aldrig oplevet noget. Tænker også : løsner skidt i tank og slanger sig aldrig nogensinde? Skal man bare vente til det sker, ringe til Falck og lade værkstedet ordne det? (det blir`jeg nok nødt til). Hvilken motor sidder der for i øvrigt på en Ditech? Italiensk selvfølgelig, men hvilken?

Venligst Erik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
(30-06-2013, 00:38)Scooterballe Skrev: Jeg kender overhovedet heller ikke til det. Var nede på scootergården i Århus for at få skiftet en blinklyspære, og den flinke og tilsyneladende meget vidende mand anbefalede det. Jeg tænker da også på skidt i systemet, men har aldrig oplevet noget. Tænker også : løsner skidt i tank og slanger sig aldrig nogensinde? Skal man bare vente til det sker, ringe til Falck og lade værkstedet ordne det? (det blir`jeg nok nødt til). Hvilken motor sidder der for i øvrigt på en Ditech? Italiensk selvfølgelig, men hvilken?

Venligst Erik.

Mener det er en Minarelli, men det ved Dark 100% Smil
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#51
Jeg mener de bliver lavet med morini og piaggio motorer, mener ikke den minaralli er på DiTech modellerne. Men det skal Dark nok melde ud om er sandt.Smil
Yamaha Neos 4t årg 2013
Svar
#52
Nu var jeg lige ved at hovere over Jps's. Big i Hjulby-tråden. Det skal jeg åbenbart lade være med. I går, på vej til Skive, ca 10km vest for Randers, holdt jeg pause for at ryge. Da jeg skulle starte igen, ja så var der kun lidt tomgang og derefter døde den. Efter adskillige forsøg måtte jeg ringe til Falck.

Ødelagt ferie, banden og svovlen over min scooter. Når jeg satte tændingen til manglede den sædvanlige summen i få sekunder, den lyd der på Darksides nærmest er en tikken. Jeg mistænkte benzintilførslen, lagde mig ned og kunne se benzinslangen.. Den masserede og klemte jeg på, rystede scooteren kraftigt og vupti, summelyden var der og den startede. Fik anmeldt Falck otøffede afsted. Ingen problemer derefter, hvad pokker har det været?

Hvis Darkside læser med kunne jeg godt li at vide, er det indsprøjtningen man hører, for er der benzinpumpe på? Nå foreløbig går det, men jeg er sgu da lidt nervøs.

Venligst Erik
Svar
#53
Det lyder da som en løs forbindelse et sted, hvis du kan ryste den og pumpen så starter igen. Det ville hvertfald være mit gæt Smil
Yamaha Neos 4t årg 2013
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
Ditech's er kun lavet med Morini og Piaggio, Minarelli er på de helt gamle SR50 modeller, og findes kun med karburator.

Det bliver dog hurtigt forvirende da der også findes Aprilia SR50 modeller med Morini og Piaggio motor, blot med karburator istedet for indsprøjtning.

Der har været en serie af benzinpumper på 09 SR50'erne, de dør simpelthen over en kam, pga dårligt design.

At du har rystet scooteren, og at pumpen så vågnede op lyder næsten som en dårlig forbindelse, eller måske et benzinfilter der trænger til at blive skiftet ?
Never underestimate the pain of a person because the truth is everyone is struggling. It's just some people hide it better than others.
Svar
#55
(18-07-2013, 09:40)Scooterballe Skrev: Nu var jeg lige ved at hovere over Jps's. Big i Hjulby-tråden. Det skal jeg åbenbart lade være med. I går, på vej til Skive, ca 10km vest for Randers, holdt jeg pause for at ryge. Da jeg skulle starte igen, ja så var der kun lidt tomgang og derefter døde den. Efter adskillige forsøg måtte jeg ringe til Falck.

Ødelagt ferie, banden og svovlen over min scooter. Når jeg satte tændingen til manglede den sædvanlige summen i få sekunder, den lyd der på Darksides nærmest er en tikken. Jeg mistænkte benzintilførslen, lagde mig ned og kunne se benzinslangen.. Den masserede og klemte jeg på, rystede scooteren kraftigt og vupti, summelyden var der og den startede. Fik anmeldt Falck otøffede afsted. Ingen problemer derefter, hvad pokker har det været?

Hvis Darkside læser med kunne jeg godt li at vide, er det indsprøjtningen man hører, for er der benzinpumpe på? Nå foreløbig går det, men jeg er sgu da lidt nervøs.

Venligst Erik

Karma kommer tit tilbage og bider en i måsen du Blink med øjet
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#56
(18-07-2013, 13:24)K. Hansen Skrev: Karma kommer tit tilbage og bider en i måsen du Blink med øjet

Ja nemli. Så kan jeg lære det!!

Venligst Erik
Svar
#57
I øvrigt, ja, der er benzinpumpe på, det er den der summer.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#58
Nå, problemet synes at være lidt mere eksotisk end som så. To krav synes at skulle gælde, før problemet opstår. Motoren skal være varm, og det skal den omgivende temperatur også. Hvis den omgivende temperatur er over ca. 25 grader kan problemet opstå. Ikke når jeg kører, men hvis jeg stopper for at holde pause og vil starte få minutter efter. Så lyder der ganske enkelt ingen summen fra benzinpumpen, og scooteren starter kun et sekund eller to for derefter at at dø. Så jeg må pænt vente til "noget" er kølet lidt ned for at kunne starte igen. Det kan så vare fra 10 min. til over en halv time (da det var hedest). Dette link beskriver præcist mit problem, og vedkommende bor vist i et mere tropisk område end mig : http://www.provoscooter.com/forum/archiv...18597.html

Jeg kontaktede hurtigt forhandleren, da min scooter blev købt d.4.august 2011 og der derfor er reklamationsret på den nogle få dage endnu. Forhandleren er hjælpsom, har kontaktet importøren som har bedt om dokumentation for service. Jeg har alle fakturaer, så de er scannet og sendt til forhandleren i aften. Problemet KAN være et relæ, men teknikeren fra importøren anser benzinpumpen for at være synderen. Nu håber jeg så bare på at de vil holde mig skadesløs, idet man skal købe HELE TANKEN for at få en ny benzinpumpe. Og den koster 3.500krKed af det
Fortsættelse følger når jeg ved noget mere.

Venligst Erik.
Svar
#59
Sikke meget "sjov" du kommer ud for med Yamaha'en. Blink med øjet

Jeg kan godt undre mig over hvorfor f*n*en yamaha ikke forlængst har smidt benzinpumpe af ht, og valgt andet mærke, når det har været kendt hos yamaha siden 2007, at pumpen kunne svigte i varmt vejr.

Det kunne være du skulle overveje Honda næste gang du skal ha' 2-hjul. Grøn grin
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar
#60
(02-08-2013, 20:25)Katana Skrev: Sikke meget "sjov" du kommer ud for med Yamaha'en. Blink med øjet

Jeg kan godt undre mig over hvorfor f*n*en yamaha ikke forlængst har smidt benzinpumpe af ht, og valgt andet mærke, når det har været kendt hos yamaha siden 2007, at pumpen kunne svigte i varmt vejr.

Det kunne være du skulle overveje Honda næste gang du skal ha' 2-hjul. Grøn grin

Nej, jeg vil spare på motorolienGrin
Ja, jeg har også læst at nogle motorcykler og større scootere har det samme problem. Et sted stod der skrevet, at dele i benzinpumpen var af plastik og det var årsag til problemet, samt at problemet skulle være løst med en pumpe af nyere konstruktion. Jeg har så åbenbart fået en af de gamle pumper. Nu håber jeg bare at jeg bliver holdt skadesløs; 3.500kr +montering er immervæk en slat penge for en ny benzintankGræder

Venligst Erik.
Svar


Forum spring: