Søg Garagen Hej Gæst! Register

Indstilling/dyse spørgsmål
#1
Hey
Nu ved jeg godt at i alle siger, at powerfilter er dårlig for motoren osv. osv.
Men jeg har smidt et Malossi E5 filter, på min VGA Versus, da jeg skiftede til luftfilteret havde jeg str 68 dyse i, og jeg havde købt en str. 80 dyse, for at være sikker på at jeg dysede nok op til mit nye luftfilter (Malossi e5). (((troede jeg))) Så jeg skiftede dysen til 80, og satte mit nye Malossi e5 på.

Men nu dør motoren når jeg giver fuld gas, altså den kommer med en meget dyb lyd, somom den mangler benzin/går ud. Det synes jeg er meget mærkeligt, da jeg har dyset 12 str. op?? Så får et par dage siden, købte jeg mig en str. 114 dyse, og nu kører den bare virkelig godt.
Men kan det virkelig passe at jeg skal helt der op, bare fordi jeg skifter til et powerfilter?? Neutral
Nogle der har en god forklaring på det? eller om jeg evt. har et andet problem, der gør at jeg skal dyse den SÅ meget op?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#2
Ja det kan passe.

Er jo mulig den kan kjøre med litt mindre dyse, 105-110, men det skal dyses opp rett mye ved montering av powerfilter.
Svar
#3
(29-05-2013, 12:46)rune75 Skrev: Ja det kan passe.

Er jo mulig den kan kjøre med litt mindre dyse, 105-110, men det skal dyses opp rett mye ved montering av powerfilter.

Okay, så jeg mere rolig Smil
Svar
#4
(29-05-2013, 12:46)rune75 Skrev: Ja det kan passe.

Er jo mulig den kan kjøre med litt mindre dyse, 105-110, men det skal dyses opp rett mye ved montering av powerfilter.

Du mener vel forhåbentligt ikke han skal op i en dyse 105-110.. Det er da totalt overkill.
Vil nærmere sige at du skal 5-6 numre op når maskinen ellers er standard ca. en 74 når du havde en 68'er før. Den dybe lyd kommer af at maskinen drukner pga. for meget benzin. Smil
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar
#5
(29-05-2013, 14:10)Dahlgaard95 Skrev: Den dybe lyd kommer af at maskinen drukner pga. for meget benzin. Smil

Det kan jo ikke passe? fordi hvorfor drukner den så ikke når jeg sætter en str. 114 i?
Og da jeg havde str. 80 i, der prøvede jeg også at skrue lidt mere ind på luftskruen, for at balancere benzin/luft blandingen, så den ikke skulle komme til at drukne, men det blev bare værre.
Men med 114, kører den virkelig godt, tændrøret er dog blevet lidt sort af det, men med str. 80, kunne det næsten ikke blive farvet pga. den manglede benzin (tror jeg). Men ja, det meget mystisk at jeg skal helt derop. Neutral

Men hellere for meget, end for lidt?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#6
Det lyder underligt at den gik for mager med en 80'er dyse. Normalt skal man kun ~10 numre op, måske mere hvis org. filterkassen er meget begrænset.

Kører den helt perfekt med org. filter og dyse? For så er der nok ikke andre utætheder. Nogle karburatorer har andre begrænsninger som f.eks. et lille dyserør eller en tyk nål, det kan godt give bøvl ved inddysning. F.eks. de Mikuni 17,5 mm der sidder på mange asiater, de kan ikke bruges med meget over dyse 80, så begrænser resten af dens opbygning.

Hvad karburator har din?

PS: Luftskruen er kun til området mellem tomgang og ca. 1/3 gas.
Svar
#7
(29-05-2013, 15:03)12V Skrev: Det lyder underligt at den gik for mager med en 80'er dyse. Normalt skal man kun ~10 numre op, måske mere hvis org. filterkassen er meget begrænset.

Kører den helt perfekt med org. filter og dyse? For så er der nok ikke andre utætheder. Nogle karburatorer har andre begrænsninger som f.eks. et lille dyserør eller en tyk nål, det kan godt give bøvl ved inddysning. F.eks. de Mikuni 17,5 mm der sidder på mange asiater, de kan ikke bruges med meget over dyse 80, så begrænser resten af dens opbygning.

Hvad karburator har din?

PS: Luftskruen er kun til området mellem tomgang og ca. 1/3 gas.

Den køre helt perfekt med org. filter og dyse, ja.
Om karburatoren har begrænsninger, ved jeg dog ikke.
Min karburator, er en Dell'Orto PHVA 12 PS.
Svar
#8
(29-05-2013, 14:21)master k1 Skrev: Det kan jo ikke passe? fordi hvorfor drukner den så ikke når jeg sætter en str. 114 i?
Og da jeg havde str. 80 i, der prøvede jeg også at skrue lidt mere ind på luftskruen, for at balancere benzin/luft blandingen, så den ikke skulle komme til at drukne, men det blev bare værre.
Men med 114, kører den virkelig godt, tændrøret er dog blevet lidt sort af det, men med str. 80, kunne det næsten ikke blive farvet pga. den manglede benzin (tror jeg)... men ja, det meget mystisk at jeg skal helt derop. Neutral

Men hellere for meget, end for lidt?

Ja så er der noget andet i vejen med den motor, det siger jo sig selv at hvis tændrøret er sort skal du ned i dyse, og jeg kender intet til din motor, men kan personligt sige at jeg har taget den luft begrænsning flere gange og jeg synes selv en 5-6 numre plejer at være nok.
Men så smid da den begrænsning i igen, du får alligevel intet ud af det.
Pgo Hot 50 '08 7500 km.
Aprilia Rally (solgt).
Rieju RS2 Matrix '06 købt d. 28/12/2011.
Svar
#9
(29-05-2013, 18:16)Dahlgaard95 Skrev: Ja så er der noget andet i vejen med den motor, det siger jo sig selv at hvis tændrøret er sort skal du ned i dyse, og jeg kender intet til din motor, men kan personligt sige at jeg har taget den luft begrænsning flere gange og jeg synes selv en 5-6 numre plejer at være nok.
Men så smid da den begrænsning i igen, du får alligevel intet ud af det.

Beholder altså powerfilteret på selvom jeg godt ved at det ikke er godt for benzin økonomien, men jeg kan bare godt lide, at min scooter bare kan sige lidt mere end den sædvanlige kedelige lyd.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#10
Det er det jeg siger. Powerfiltre er noget skidt Blink med øjet
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#11
(29-05-2013, 20:49)K. Hansen Skrev: Det er det jeg siger. Powerfiltre er noget skidt Blink med øjet

Og lyden tiltrækker ordensmagten Blink med øjet.
Ivecar plus 2023.
Svar
#12
(29-05-2013, 20:50)Jps Skrev: Og lyden tiltrækker ordensmagten Blink med øjet.

Også det, ja Grøn grin
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar


Forum spring: