Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Agility vil ikke starte :(
#49
(20-06-2013, 14:29)mrr Skrev: Så er der liv i den igen efter rens af karburatoren og skift af benzinfilter.
Men nu kan den ikke gasse mere end 5km/t op :S kan høre at sen prøver men slipper igen meget hurtigt. den kan hvis jeg er heldig komme op på 15 men kun i et sekund.
Kan høre at den rasler inden den giver slip på gassen. Tror lyden kommer fra kickstart. :S
Hvad kan fejlen skyldes?

Og du er sikker på at membranen der sidder under "låget" på karburatoren ikke er beskadiget eller sidder forkert på? Grin

Med hensyn til lyden, så har Agilityer vist en tendens til at få en metallisk raslende lyd fra oliepumpetandhjulet efter noget tid. Det sidder inde i motoren på stator siden og lyden kan være meget svær at placere, måske er det den du begynder at opleve nu? Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#50
(20-06-2013, 15:26)Baddi Skrev: Og du er sikker på at membranen der sidder under "låget" på karburatoren ikke er beskadiget eller sidder forkert på? Grin

Med hensyn til lyden, så har Agilityer vist en tendens til at få en metallisk raslende lyd fra oliepumpetandhjulet efter noget tid. Det sidder inde i motoren på stator siden og lyden kan være meget svær at placere, måske er det den du begynder at opleve nu? Grin

Fisk. Jeg fulgte nøjagtigt guiden her.

Både video og tekst (min kompressor ligner den på videoen meget, så fulgte det punkt til punkt - stoppede mellem hver skrue han skruede ud for at gøre det selv først).
Brugte meget lang tid på at grundigt rengøre den, først med piberens, derefter luft fra kompressor. Gad ikke bruge benzin som zzzleepy anbefalede da jeg rensede den indenfor i lejligheden. Smil Håber dog ikke dette har nogen større betydning.
Må lige tjekke en ekstra gang om jeg har samlet det ordenligt. Er der noget bestemt jeg skal kigge efter?
Kan jeg have kommet til at vende denne forkert? For var lidt i tvivl da jeg skulle samle den. Hvilken ende skal ind først?
Der sidder en 80 dyse i nu - vil det hjælpe at skifte den ud med 85? - eller anden størrelse?

Mht lydene er jeg ret sikker at de kommer fra kickstarteren. Jeg har prøvet at tage låget af og lytte nærmere mens den var tænt, så kunne jeg se at el-start-dimsen klinkede på den større hjul. Men det burde ikke have noget med gassen at gøre, vel? - Og hvordan sætter jeg den fast igen, så den ikke sidder løs?

Det skal dog siges at scooteren starter første gang både på kick og elstart. Men den gasser bare ikke op. Kan dog godt få den op på 15-20 km/t hvis jeg gasser halvt, men den går ned igen når den når derop, men slukker ikke.
Svar
#51
Membranen under låget har normalt ikke noget at gøre med rengøring af karburatoren, men de kan nogle gange mørne og få revner og så vil nålen ikke blive åbnet særligt selvom man giver gas og det virker så lidt som hvis man slet ikke giver så meget gas. Grin

Med hensyn til den raslende lyd, så vil jeg anbefale dig at åbne til varioen og kigge, hvis du mener den kommer derfra. Grin

Men nej, noget der giver en raslende lyd burde ikke give de symptomer du beskriver. Smil
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#52
(20-06-2013, 16:07)mrr Skrev: For var lidt i tvivl da jeg skulle samle den. Hvilken ende skal ind først?
Der sidder en 80 dyse i nu - vil det hjælpe at skifte den ud med 85? - eller anden størrelse?
[...]

Det ville i hvert fald være en god ide at montere en større dyse. #85 kører jeg selv med!

Mvh

Minjet
Svar
#53
(20-06-2013, 17:07)Baddi Skrev: Membranen under låget har normalt ikke noget at gøre med rengøring af karburatoren, men de kan nogle gange mørne og få revner og så vil nålen ikke blive åbnet særligt selvom man giver gas og det virker så lidt som hvis man slet ikke giver så meget gas. Grin

Med hensyn til den raslende lyd, så vil jeg anbefale dig at åbne til varioen og kigge, hvis du mener den kommer derfra. Grin

Men nej, noget der giver en raslende lyd burde ikke give de symptomer du beskriver. Smil

Hvilken vej skal denne vende? Kan være det er her jeg har lavet fejlen. Kan desuden ikke skrue dysen helt i :S Kan ikke huske om den var helt i da jeg åbnede for karburatoren. Smil
Membranen kontrollerede jeg flere gange for huller og slid. Der var lidt støv på den, som jeg fjernede, ellers så den pæn ud.

Har kigget derinde ved varioen, synes ikke at der er noget anderledes end sidst jeg havde den åbent (1 uge siden ca.) - Men synes at elstart har svært ved at trække sig tilbage. Kan man sætte en fjeder eller noget, som skubber den tilbage? Lyden kommer fordi den "hænger" virker det som. Ved selvfølgelig ikke hvordan det ser ud, når lågen er lukket.

Men hvad kan fejlen helt specifikt være? Synes at jeg skulle gennemse hele skidtet og få det renset en gang for alle ordentligt, og er ret sikker at alt er samlet korrekt pånær den del på billedet, som jeg linker til. Ved ikke hvilken ende skal ind først. Så jeg gættede mig bare frem. Synes desuden ikke jeg kan få dysen (den store skrue) helt ind...? Skal den ikke det?


(20-06-2013, 18:51)minjet Skrev: Det ville i hvert fald være en god ide at montere en større dyse. #85 kører jeg selv med!

Okay, det vil jeg prøve fra på søndag af. Har en kammerat som har en liggende, som jeg kan låne i første omgang Smil
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#54
Angående dysen skal du lige være sikker på at den passer 100% til din karburator. En Kymcokarburator er ikke bare en Kymcokarburator. Søg her på siden og du vil blive meget klogere!

Mvh

Minjet
Svar
#55
(20-06-2013, 20:49)minjet Skrev: Angående dysen skal du lige være sikker på at den passer 100% til din karburator. En Kymcokarburator er ikke bare en Kymcokarburator. Søg her på siden og du vil blive meget klogere!

Ja, vi er også lidt usikre. Får den at se på søndag - ellers koster de vist 20 kr i thansen, ikke? I mellemtiden vil jeg bare lige gennemse karburatoren om jeg har samlet det ordentligt. Tror jeg gør det i morgen. Har ingen andre forklaringer på hvad det kan være.
Svar
#56
(20-06-2013, 19:25)mrr Skrev: Hvilken vej skal denne vende? Kan være det er her jeg har lavet fejlen. Kan desuden ikke skrue dysen helt i :S Kan ikke huske om den var helt i da jeg åbnede for karburatoren. Smil
Membranen kontrollerede jeg flere gange for huller og slid. Der var lidt støv på den, som jeg fjernede, ellers så den pæn ud.

Har kigget derinde ved varioen, synes ikke at der er noget anderledes end sidst jeg havde den åbent (1 uge siden ca.) - Men synes at elstart har svært ved at trække sig tilbage. Kan man sætte en fjeder eller noget, som skubber den tilbage? Lyden kommer fordi den "hænger" virker det som. Ved selvfølgelig ikke hvordan det ser ud, når lågen er lukket.

Men hvad kan fejlen helt specifikt være? Synes at jeg skulle gennemse hele skidtet og få det renset en gang for alle ordentligt, og er ret sikker at alt er samlet korrekt pånær den del på billedet, som jeg linker til. Ved ikke hvilken ende skal ind først. Så jeg gættede mig bare frem. Synes desuden ikke jeg kan få dysen (den store skrue) helt ind...? Skal den ikke det?



Okay, det vil jeg prøve fra på søndag af. Har en kammerat som har en liggende, som jeg kan låne i første omgang Smil

For at være helt ærlig, så ved jeg ikke hvor den skal sidde eller hvordan, for jeg har aldrig haft den dims ude. Grin
Det er dog muligt at du har vendt den forkert hvis ikke du kan få dysen skruet helt ind, for det skal man kunne. Blink med øjet

Med hensyn til startergearet, så sidder det i en lille bøsning i kickstarterskjoldet når skjoldet sidder på og burde derfor ikke kunne rasle medmindre der mangler noget. Smil
[Image: billed0071.jpg]

Det der kan mangle er en lille indre bøsning som drevet sidder inde i og Scootergrisen har skrevet her at han engang har oplevet at det er røget ud og har givet raslen. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#57
(20-06-2013, 21:59)mrr Skrev: Ja, vi er også lidt usikre. Får den at se på søndag - ellers koster de vist 20 kr i thansen, ikke? I mellemtiden vil jeg bare lige gennemse karburatoren om jeg har samlet det ordentligt. Tror jeg gør det i morgen. Har ingen andre forklaringer på hvad det kan være.

Du kan ikke regne med at dem fra Thansen passer. På nogle Kymcokarburatorer er det næsten håbløst at få nye dyser til. Derfor kan det blive nødvendigt at hone din eksisterende dyse op!

Mvh

Minjet
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#58
Der sidder en lille bøsning i hullet hvor starterdrevet skal side, det kan nogle gange godt ryge med ud
Prøv at se om du har mistet det Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#59
(20-06-2013, 22:57)Baddi Skrev: For at være helt ærlig, så ved jeg ikke hvor den skal sidde eller hvordan, for jeg har aldrig haft den dims ude. Grin
Det er dog muligt at du har vendt den forkert hvis ikke du kan få dysen skruet helt ind, for det skal man kunne. Blink med øjet

Med hensyn til startergearet, så sidder det i en lille bøsning i kickstarterskjoldet når skjoldet sidder på og burde derfor ikke kunne rasle medmindre der mangler noget. Smil

Det der kan mangle er en lille indre bøsning som drevet sidder inde i og Scootergrisen har skrevet her at han engang har oplevet at det er røget ud og har givet raslen. Grin

Når jeg kigger på startdrevet, så synes jeg ikke at der er nogen forskel end fra før. Men må lige kigge en ekstra gang. Har kun haft den åbent tidligere. Men det skal så også siges at det er først her for ikke længe siden jeg fik liv i el-start, kun ved rengøring inde i selvescooteren, ikke bag varioen. (ret mig hvis jeg lyder som en der ikke ved hvad han taler om :P)

Når jeg kigger på min så kunne det dog godt ligne at denne bøsning mangler. Smil Må lige lede eller se om jeg kan bruge noget som et alternativt. Fik nogle reservedele med da jeg købte scooteren, kan være der ligger noget i blandt.

Kan denne bruges? Det står godt nok giantco, men fandt den under kymco.

(20-06-2013, 23:05)minjet Skrev: Du kan ikke regne med at dem fra Thansen passer. På nogle Kymcokarburatorer er det næsten håbløst at få nye dyser til. Derfor kan det blive nødvendigt at hone din eksisterende dyse op!

Hehe okay :P Hvordan honer man? Borer eller sliber man? Vi har meget hobbyværktøj hjemme, hvor man bl.a. kan slibe små huller større med en lille nål, som virker som en fil. Kan dette bruges?


(21-06-2013, 03:48)MSJ1982 Skrev: Der sidder en lille bøsning i hullet hvor starterdrevet skal side, det kan nogle gange godt ryge med ud
Prøv at se om du har mistet det Smil

Jeg skal lede. Smil Men mindes ikke om at have mistet noget.
Svar
#60
Til alle: Lige nu er det store problem at få liv i scooteren så den kan køre mere end 5 km/t Smil
Jeg vil kigge på min karburator i dag og se om det kan være fordi jeg ikke kan få dysen helt skruet ind. Det tyder på at jeg har samlet karburatoren skidt efter at have det skilt ad.
Svar


Forum spring: