Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Agility vil ikke starte :(
#25
(29-05-2013, 23:55)Baddi Skrev: Olien er super simpel. Grin
På venstre side af motoren sidder drænbolten. Den fjerner du og alt olien vil løbe ud. Du kan også på undersiden af motoren i højre side finde bundproppen som også er en bolt hvor næsten alt olien også vil løbe ud hvis du fjerner den. Smil

Når olien er drænet hælder du nyt i indtil målepinden viser korrekt, hvilket er ca. 0,6-0,7L. Grin

Angående elstarteren, så kan det være relæet du kan høre. Det jeg har oplevet med at startermotoren ikke har duet på mine agilityer har været at kablet er hoppet af stikket, at stelforbindelsen der sidder på elstarterens ene bolt er rustet eller at batteriet er dødt. Blink med øjet
Hvis batteriet er dødt kommer du heller ingen vegne med en agility da tændingen får sin juice direkte fra batteriet, men sagde du ikke at du havde ladet batteriet? Grin

Jo har ladet batteriet. Lygter og horn virker, så går ud fra at batteriet har det fint - eller tager jeg fejl?

For en god ordens skyld, det er blyfri 92 jeg skal komme i den, ikke? (kan den dø med blyfri 95?)
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#26
(30-05-2013, 00:07)mrr Skrev: Jo har ladet batteriet. Lygter og horn virker, så går ud fra at batteriet har det fint - eller tager jeg fejl?

For en god ordens skyld, det er blyfri 92 jeg skal komme i den, ikke? (kan den dø med blyfri 95?)

Blyfri 95 plejer at være det anbefalede.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
#27
(30-05-2013, 02:10)K. Hansen Skrev: Blyfri 95 plejer at være det anbefalede.

Også selv om der står blyfri 92? (mener at have set det herinde eller scootergrisen)
Svar
#28
Det er så tæt på at være det samme, så det er ikke det Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#29
(30-05-2013, 07:52)mrr Skrev: Også selv om der står blyfri 92? (mener at have set det herinde eller scootergrisen)

Jeg bruger ikke andet end 95. Men som der nævnes, har det nok ikke den store betydning.
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#30
Selvom en agility har et kompressionsforhold helt oppe på 11, så står der 92 oktan i manualen. Grin

Der sker dog intet ved at bruge 95, jeg gør det også altid selv uden rigtig at vide hvorfor. Grøn grin

Angående horn og batteri og alt det der, så kan batteriet klappe sammen hvis det aflades for meget og derefter kan det ikke indeholde helt så meget strøm som før. Blinklys og horn bruger ikke meget strøm, men el-starteren skal hive en motor rundt med kold olie og et højt kompressionsforhold, så den har de givet nogle kræfter og derfor sluger den strøm så man skulle tro det var løgn. Grøn grin

Så hvis batteriet har det skidt kan det godt være at den ikke har strøm til at trække starter motoren. For at finde ud af om det er tilfældet, så mål polspændingen mens du trykker på el-starteren. Det er normalt at spændingen falder ned til 11 og måske helt ned til 10 volt, men ryger den derunder, så er batteriet dødt. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#31
(30-05-2013, 11:07)Baddi Skrev: Selvom en agility har et kompressionsforhold helt oppe på 11, så står der 92 oktan i manualen. Grin

Der sker dog intet ved at bruge 95, jeg gør det også altid selv uden rigtig at vide hvorfor. Grøn grin

Angående horn og batteri og alt det der, så kan batteriet klappe sammen hvis det aflades for meget og derefter kan det ikke indeholde helt så meget strøm som før. Blinklys og horn bruger ikke meget strøm, men el-starteren skal hive en motor rundt med kold olie og et højt kompressionsforhold, så den har de givet nogle kræfter og derfor sluger den strøm så man skulle tro det var løgn. Grøn grin

Så hvis batteriet har det skidt kan det godt være at den ikke har strøm til at trække starter motoren. For at finde ud af om det er tilfældet, så mål polspændingen mens du trykker på el-starteren. Det er normalt at spændingen falder ned til 11 og måske helt ned til 10 volt, men ryger den derunder, så er batteriet dødt. Grin

Hehe fedt nok. Skulle lige lade som om jeg brugte 92. For var bange for at jeg ødelagde den ved at bruge blyfri 95, som jeg har brugt - ville ikke ligne en idiot Grin

El-starteren har aldrig virket, jeg købte den med defekt elstart. Så tror ikke at de to hænger sammen.
Men det du siger er faktisk, at det godt "kun" kan være batteriet? Også selv om den startede i første kick og døde efter 200 meter? (samt den virkede perfekt dagen inden).
Må indrømme at jeg på et tidspunkt for ikke så længe siden var kommet til at sætte den til ladning i 14-16 timer med en standard universal lader fra thansen, som kunne have dræbt den?
Den gav jo et split sekund liv den anden dag, hvor jeg havde haft batteriet til ladning i 5 timer. Så det kan da være at den lige fik ladet en død celle lidt op og gik ud igen...?
Så hvis det kun er dét, så overvejer jeg da at løbe derover at købe et nyt batteri. Har nemlig ikke noget udstyr til at teste batteriet med.

Men alt det andet med at rense, justerer, undersøge osv - vil jeg da selvfølgelig også gøre, selv om et nyt batteri giver den nyt liv. Kunne være rart at fixe lidt på den, så den holder i lidt tid Smil
Svar
#32
Nu hvor vi er godt i gang, så har jeg et tillægsspørgsmål:

ratlåsen virker skidt - eller ikke. Når jeg sætter nøglen over på ratlås og tager nøglen ud, så virker låsen ikke. Kan dreje løst på rettet.
Men hvis jeg drejer nøglen på ratlås og holder den dér, så virker ratlåsen - kan mærke at nøglen gerne vil dreje med uret når jeg prøver at dreje på rettet.

Hvad kan dette skyldes? og hvordan laver jeg det?

Du bedes venligst rette det med rødt markerede bogstav, så det overholder BS's regler, tak. Jps.
Svar
#33
Ratlåsen er nok et problem i låsen da ratlåsen er et stykke metal der stikker ud og sætter sig i vejen. Det kan du se hvis du tager frontskjoldet med lygten af. Grin

Angående at den ikke kan køre og en sammenhæng med batteri:

Jeg tror nok at jeg sagde at der kunne være mange ting der var i vejen, men et batteri der duer er et must på denne scooter, så hvis batteriet er dødt eller ikke bliver ladt op under kørsel, så kommer man ikke særlig langt, da der så ikke vil være den gnist der skal antænde benzinen. Smil

Så batteriet er én af de ting der skal være i orden før den gider køre. Hvis du ved der er mulighed for at være problem dér, så lån et 12V batteri der duer et sted og find ud af om det er problemet. De sidder i alle biler og scootere samt de små el-biler vi har i legetøjsbutikken. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#34
Han kunne osse tage et Voltmeter og måle på batteriet, imens den er startet Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#35
(31-05-2013, 08:54)MSJ1982 Skrev: Han kunne osse tage et Voltmeter og måle på batteriet, imens den er startet Smil

Den kan ikke starte Smil

En ting der ikke er nævnt indtil videre:
Tag sædekassen af og kig på venstre side af karburatoren, benzin slangen skulle meget gerne sidde der. Pil den af og hold den hen over en beholder så der ikke render benzin ud over det hele. Følg slangen, som meget gerne skulle gå op til benzin filteret og derfra, op til benzin tanken, for at være sikker på det er den rigtige du har fat i. Træd på kickstarteren og kommer der benzin ud af slangen, fungerer det som det skal. Kommer der ikke bensin ud af slangen, kan det være rust i tanken, defekt hane eller vakum systemet som ikke fungerer. Kommer der benzin ud, er der ingen problemer og resten af det her kan ignoreres.

Ved bensinhanen skulle der gerne gå en anden slange ud. Følg den slange og vær sikker på at der ikke er hul på den. Den rammer et T stykke, hvor en går til studsen (det plastik stykke som karburatoren sidder på) og den anden ende fortsætter ned til pumpen. Tag slangen der går op til tanken af ved T stykket og sug forsigtigt i den.
 
Kommr der stadigt ikke benzin ud, så tjek pumpen. Pumpen er en sort rund "beholder" lignende ting med en lille slange og en stor slange på. Den lille slange sidder på et låg. Tjek om låget sidder fast (det er hoppet af en gang eller 2 for mig før). Låget kan pilles af og du kan se om der er skidt inde i pumpen. Er der det, skal du bare have den store slange af og tage pumpen af og gøre den ren (Den bliver holdt på plads på underskjoldet, kan lirke den stille og roligt af).

Kommer der stadigt ikke benzin ud af slangen når det er samlet igen, er det hanen der er defekt. Er det tilfældet skal alle skjolde af i bag så du kan komme til tanken. Løsn den og tag den op, Hæld benzinen ud af toppen og skru benzinhanen af. Har scooteren stået stille i en længere periode kan der være rust i tanken. Kig med en lommelygte ind i tanken fra hullet fra benzin hanen og fra toppen om der er det. Er der ingen rust smid en ny hane på og saml det igen. Er der rust, hedder det en ny benzintank Fortvivlet

I manualen står der blyfri 92, men den burde køre på blyfri 95 da komressions forholdet er over 10:1 inde i cylindret. Jeg kørte kun på V-Power på min (99oktan) og den spandt som en mis Smil Det er lidt dyrere, men scooteren kører også det længere pr liter (hvis den ikke er begrænset Grin )

Edit:
Guide til rensning af karburator: http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=4472

Guide til indstilling af ventiler: http://www.billig-scooter.dk/showthread.php?tid=4377
Suzuki GSX 550 ES Sommerkørsel
Svar
#36
(31-05-2013, 09:52)Havoc Skrev: <snip>
 
Kommr der stadigt ikke benzin ud, så tjek pumpen. Pumpen er en sort rund "beholder" lignende ting med en lille slange og en stor slange på. Den lille slange sidder på et låg. Tjek om låget sidder fast (det er hoppet af en gang eller 2 for mig før). Låget kan pilles af og du kan se om der er skidt inde i pumpen. Er der det, skal du bare have den store slange af og tage pumpen af og gøre den ren (Den bliver holdt på plads på underskjoldet, kan lirke den stille og roligt af).

<snip

Havoc, det er da det sekundære luftfilter der føder luft til SLS systemet du tænker på. Grin

Der er ingen benzinpumpe på denne maskine, det ser man stort set kun på indsprøjtningsmaskiner og maskiner hvor benzintanken ligger lavere end karburatoren. Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: