Søg Garagen Hej Gæst! Register

Kymco Agility vil ikke starte :(
#13
tjek gnist på tændrøret? Nyt Benzin filter? Og så som de andre, rens din karborator, og indstil ventillerne, meen hvad med en stel forbindelse? Skaber den ikke også nogle gange problemer?
Bil: Audi A4, 2.0 TDI 207/445 HK/NM. 
Knallert: ingen pt. 
Husdyr: 3 katte. 
Arbejde: lastbilchauffør. 
For sjov/projekter: mini chopper. 
Uddannelse: lastbilchauffør med speciale i gods transport. 
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
Okay, lad os tage det fra en ende af. Grøn grin

Hvis den er fra 2007 har den nok kørt en del, og vi ved ikke hvordan den tidligere ejer har behandlet den. Der er desværre flere forskellige ting der kan gøre det du siger, så lad os tage det fra en ende af og med links til billeder. Grin

- Tændrøret kan være slidt, hvis det ikke er blevet skiftet længe, og benzinblandingen kan så ikke rigtig antændes. Dette er nemt at skifte. Allerførst åbner du sædet, hvor du kan se fire bolte og en skrue som alle skal fjernes for at du kan tage sædekassen helt op. Smil
På tændrøret sidder nu en tændrørshætte som har en tyk ledning der går op til tændspolen der sidder på stellet. Tændrøret tages ud med en tændrørsnøgle og kasseres og et nyt tændør skrues ind med fingrene og når den er stram skruer du en kvart omgang med tændrørsnøglen så det sidder ordenlig stramt, men ikke mere end det, da man kan være uheldig at overspænde og skade gevindet. Grin

- Luftfilteret kan være tilstoppet, da mange glemmer at skifte det. Du kan købe et billigt filterelement hos T-hansen og skiftet er blot at fjerne skruerne på luftfilteret og tage det gamle ud og sætte det nye ind. Grøn grin

- Som der siges kan det være karburatoren der er stoppet til med skidt. Denne kan du se når du har taget sædekassen af, og du kommer ind til dyserne ved at vende den på hovedet og fjerne de tre skruer der holder bunden på plads. Grin

- Det kan være benzinfilteret der er stoppet til. Det sker sjældent, da der også sidder en lille skærm inde i tanken der fanger det meste, men skulle det ske at benzinfilteret er stoppet vil der ikke komme benzin ned til karburatoren hurtigt nok. Smil
Dette er nemt at skifte, det sidder på slangen fra tanken til karburatoren. Grin

- Ventilerne kan trænge til at blive stillet. Hvis du virkelig er helt spæd inden for motorer er det en god idé at have en der kender noget til det ved siden af, men ellers er det faktisk ikke så svært, da vi har en guide til det her. Smil

- Irrede stik. Bliver stikkene udsat for vind og vejr, specielt vintervejr, så kan de ruste, men da de ofte er lavet af tin, tror jeg nok, så irrer de og bliver grønne. Anyway, så kan sådan nogle give dårlige forbindelser og forhindre gnisten. Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#15
Statoren er osse en sliddel så den kunne osse være moden til skift Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#16
(29-05-2013, 11:16)MSJ1982 Skrev: Statoren er osse en sliddel så den kunne osse være moden til skift Smil

Jeg ved ikke hvor langt hans fra 2007 har kørt men over alle de km jeg har, har jeg aldrig oplevet en stator gå. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#17
(29-05-2013, 09:31)emil-jensen Skrev: tjek gnist på tændrøret? Nyt Benzin filter? Og så som de andre, rens din karborator, og indstil ventillerne, meen hvad med en stel forbindelse? Skaber den ikke også nogle gange problemer?

Stel forbindelse? :P Du skriver som sagt til en helt nybegynder indenfor roderi med scootere :P Kan finde ud af at køre på en men ikke andet :P

(29-05-2013, 10:35)Baddi Skrev: Okay, lad os tage det fra en ende af. Grøn grin

Hvis den er fra 2007 har den nok kørt en del, og vi ved ikke hvordan den tidligere ejer har behandlet den. Der er desværre flere forskellige ting der kan gøre det du siger, så lad os tage det fra en ende af og med links til billeder. Grin

- Tændrøret kan være slidt, hvis det ikke er blevet skiftet længe, og benzinblandingen kan så ikke rigtig antændes. Dette er nemt at skifte. Allerførst åbner du sædet, hvor du kan se fire bolte og en skrue som alle skal fjernes for at du kan tage sædekassen helt op. Smil
På tændrøret sidder nu en tændrørshætte som har en tyk ledning der går op til tændspolen der sidder på stellet. Tændrøret tages ud med en tændrørsnøgle og kasseres og et nyt tændør skrues ind med fingrene og når den er stram skruer du en kvart omgang med tændrørsnøglen så det sidder ordenlig stramt, men ikke mere end det, da man kan være uheldig at overspænde og skade gevindet. Grin

- Luftfilteret kan være tilstoppet, da mange glemmer at skifte det. Du kan købe et billigt filterelement hos T-hansen og skiftet er blot at fjerne skruerne på luftfilteret og tage det gamle ud og sætte det nye ind. Grøn grin

- Som der siges kan det være karburatoren der er stoppet til med skidt. Denne kan du se når du har taget sædekassen af, og du kommer ind til dyserne ved at vende den på hovedet og fjerne de tre skruer der holder bunden på plads. Grin

- Det kan være benzinfilteret der er stoppet til. Det sker sjældent, da der også sidder en lille skærm inde i tanken der fanger det meste, men skulle det ske at benzinfilteret er stoppet vil der ikke komme benzin ned til karburatoren hurtigt nok. Smil
Dette er nemt at skifte, det sidder på slangen fra tanken til karburatoren. Grin

- Ventilerne kan trænge til at blive stillet. Hvis du virkelig er helt spæd inden for motorer er det en god idé at have en der kender noget til det ved siden af, men ellers er det faktisk ikke så svært, da vi har en guide til det her. Smil

- Irrede stik. Bliver stikkene udsat for vind og vejr, specielt vintervejr, så kan de ruste, men da de ofte er lavet af tin, tror jeg nok, så irrer de og bliver grønne. Anyway, så kan sådan nogle give dårlige forbindelser og forhindre gnisten. Blink med øjet

SÅDAN! :P Så har jeg noget at gå efter. Vil du mene at det skal være i den rækkefølge som du skriver det i eller hvordan bør jeg starte?

Der bliver ikke nævnt noget med el-starteren, nogen der har forslag til denne?
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(29-05-2013, 13:01)Baddi Skrev: Jeg ved ikke hvor langt hans fra 2007 har kørt men over alle de km jeg har, har jeg aldrig oplevet en stator gå. Grøn grin

Den er ca. oppe på 14.500 km. Smil
Svar
#19
(29-05-2013, 18:14)mrr Skrev: Den er ca. oppe på 14.500 km. Smil

Hvis den har gået 14.500 håber jeg virkelig at den tidligere ejer har udført service. Grin

Med hensyn til rækkefølgen, så start med tændrør, så karburator og derefter benzinfilter. Duer den stadig ikke, så tag ventilerne og tjek så for irrede stik. Smil

Selv hvis den godt kan køre er det en god idé for dig lige at stille ventilerne og skifte olien, hvis du ikke ved hvornår det sidst er gjort. Grøn grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#20
(29-05-2013, 21:42)Baddi Skrev: Hvis den har gået 14.500 håber jeg virkelig at den tidligere ejer har udført service. Grin

Med hensyn til rækkefølgen, så start med tændrør, så karburator og derefter benzinfilter. Duer den stadig ikke, så tag ventilerne og tjek så for irrede stik. Smil

Selv hvis den godt kan køre er det en god idé for dig lige at stille ventilerne og skifte olien, hvis du ikke ved hvornår det sidst er gjort. Grøn grin

Hehe, du må ikke gøre mig for nervøs :P Men mon ikke han har siden den har kunne køre fint de sidste 6 år? :P
Men super, prøver at køre det hele igennem snarest. Hvordan skifter man olie? :P (Sorry for de dumme spørgsmål Grin )
Hvor meget tror du at et værksted vil tage for at udføre ovenstående?

Har du nogen forslag til elstarteren? Eller vil ovenstående kunne hjælpe på det? Kan når jeg trykker på el-start knappen se høre et klik ved motoren, men ellers ikke andet.
Svar
#21
Vildt at folk ikke fortæller de mest almindelig ting til at starte med, men himler op om karburator, ventiler og det ene og det andet. Når det nu kunne være noget så simpelt som et tændrør?

Der er 3 faktorer der skal være tilstede for at en knallert kan starte.
Gnist:
Tag tændrøret ud læg det på topstykket og prøv at starte scooteren som du normalt ville. Gnister tændrøret en fin kraftig blålig gnist, så er det ikke gnisten den er gal med Blink med øjet
Benzin:
Nu du har tændrøret ude, så prøv at sætte et stykke papir for/i huller hvor tændrøret sad, bliver papiret vådt at benzin, så er det ikke benzintilførslen den er gal med
Kompression:
Er en lidt sværere ting at tjekke, uden det rigtige udstyr. Men prøv at mærke hvor let kickstarteren er at træde på, med tændrøret ude kontra inde. Du skal kunne værke en stor forskel i "kraften" der ligges i Blink med øjet

Beklager hvis dette ikke gør sig gældende for 4-taktere, jeg er mest til 2takt Blink med øjet
Vh Jacob.

Keeway f-act er navnet på "mopeden" jeg triller rundt på.
Den blå knallert er skiftet med en blå bil, men knallerten står stadig og hygger sig i garagen :)
106 Rallye.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(29-05-2013, 21:53)Jacob k Skrev: ....
Kompression:
Er en lidt sværere ting at tjekke, uden det rigtige udstyr. Men prøv at mærke hvor let kickstarteren er at træde på, med tændrøret ude kontra inde. Du skal kunne værke en stor forskel i "kraften" der ligges i Blink med øjet

Beklager hvis dette ikke gør sig gældende for 4-taktere, jeg er mest til 2takt Blink med øjet

Hvordan skal "kraften" være i forskel til om der sidder et tændrør i eller ej? skal jeg kunne mærke forskel?
Svar
#23
(29-05-2013, 22:50)mrr Skrev: Hvordan skal "kraften" være i forskel til om der sidder et tændrør i eller ej? skal jeg kunne mærke forskel?

Det kan være lidt svært for de garvede herinde at lave en "vupti" guide til dig, især når du er helt grøn indenfor området. Prøv http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesid...uktion.php , måske der er hjælp at hente. Du skal selvfølgelig også gøre op med dig selv, om du orker at sætte dig ind tingene eller bare betale hos en mekaniker. Jeg følger pænt med herinde, og kender i teorien mange problemer, men jeg tør af flere årsager ikke selv at gi`mig i kast med dem.

Hvis du har interesse og/eller lyst til mekanik, så gå endelig igang. Dit problem kan være simpelt eller kompliceret, men det kræver viden og erfaring at løse det. Kig ind på scootergrisen, og hvis du stadig har mod på at gøre det selv er jeg sikker på at du får al den hjælp du behøver. Pøj-pøjGrin

Venligst Erik.
Svar
#24
(29-05-2013, 21:53)mrr Skrev: Hehe, du må ikke gøre mig for nervøs :P Men mon ikke han har siden den har kunne køre fint de sidste 6 år? :P
Men super, prøver at køre det hele igennem snarest. Hvordan skifter man olie? :P (Sorry for de dumme spørgsmål Grin )
Hvor meget tror du at et værksted vil tage for at udføre ovenstående?

Har du nogen forslag til elstarteren? Eller vil ovenstående kunne hjælpe på det? Kan når jeg trykker på el-start knappen se høre et klik ved motoren, men ellers ikke andet.


Olien er super simpel. Grin
På venstre side af motoren sidder drænbolten. Den fjerner du og alt olien vil løbe ud. Du kan også på undersiden af motoren i højre side finde bundproppen som også er en bolt hvor næsten alt olien også vil løbe ud hvis du fjerner den. Smil

Når olien er drænet hælder du nyt i indtil målepinden viser korrekt, hvilket er ca. 0,6-0,7L. Grin

Angående elstarteren, så kan det være relæet du kan høre. Det jeg har oplevet med at startermotoren ikke har duet på mine agilityer har været at kablet er hoppet af stikket, at stelforbindelsen der sidder på elstarterens ene bolt er rustet eller at batteriet er dødt. Blink med øjet
Hvis batteriet er dødt kommer du heller ingen vegne med en agility da tændingen får sin juice direkte fra batteriet, men sagde du ikke at du havde ladet batteriet? Grin
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar


Forum spring: