Søg Garagen Hej Gæst! Register

Service og vinterdæk
#13
(26-05-2013, 22:43)Teddy Skrev: 2 timer Målløs

Jeg vil gætte på at de ting ville tage min gamle mekaniker, 20-30 minutter. Han var så også en af de bedre og har laaaang erfaring. Dem er der desværre langt imellem Ked af det

Arhh, nu underdriver du vist!! Det tog ham garanteret kun 5-10 minutter Grin

Venligst Erik.
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

آگهی
#14
(27-05-2013, 20:14)Scooterballe Skrev: Arhh, nu underdriver du vist!! Det tog ham garanteret kun 5-10 minutter Grin

Venligst Erik.

Fuld service på min Vivacity, tog under 10 minutter. Måske lidt over, hvis man medregner prøveturen. Grin
Jo, han er hurtigere end de fleste Grin

Skift af centerstøttefoden alene tog så 35 minutter, da Peugeot har valgt at bruge en psyko-fjeder (læs: stram), som ikke var til at få på igen Fortvivlet

Men et standard service kan umuligt tage en professionel flere timer, det kan selv jeg klare det på. Og jeg er absolut ingen ørn til det, samt mangler det rette værktøj.
Svar
#15
(27-05-2013, 20:21)Teddy Skrev: Fuld service på min Vivacity, tog under 10 minutter. Måske lidt over, hvis man medregner prøveturen. Grin
Jo, han er hurtigere end de fleste Grin

Skift af centerstøttefoden alene tog så 35 minutter, da Peugeot har valgt at bruge en psyko-fjeder (læs: stram), som ikke var til at få på igen Fortvivlet

Men et standard service kan umuligt tage en professionel flere timer, det kan selv jeg klare det på. Og jeg er absolut ingen ørn til det, samt mangler det rette værktøj.

Det tror jeg så ganske enkelt ikke på, beklager. Jeg var selv til stede; måske Superman kunne, men ikke en dødelig mekaniker. Alene adskillelse af kobling og bremser, slibe belægningerne, lægge dem i et rensekar og smøre dem med fedt bagefter; så er de 10 minutter vist gåetGrin

Venligst Erik.
Svar
#16
(26-05-2013, 23:13)Baddi Skrev: Jeg er en af den slags der aldrig har sendt en scooter til mekanikeren, fordi jeg jo selv kan gøre det hele, men jeg er også begyndt fra bunden. Grøn grin

Det er bare om at lære det, så kan man servicere så ofte som servicebogen skriver det uden at betale kassen hver gang. Grin

Angående dæk, så er det lovpligtigt at have nok mønster, men med hensyn til vinter/sommerdæk er det ikke ved lov. Det er dog en meget god idé da du ellers vil vælte mange gange. Sommerdæk er for hårde om vinteren og bider ikke godt nok, mens vinterdæk er for bløde om sommeren og så slides unødigt meget. Man siger at man skal skifte når temperaturen runder 5 grader, da sommerdæk er slemme når det er for koldt, men der ikke sikkerhedsmæssigt er så meget imod at have vinterdæk på når det er for varmt. Smil

Husk på at dækkene er din eneste kontakt med jorden og hvis den kontakt fejler kan du hverken accellerere, dreje eller bremse. Så fortsætter du i den retning og hastighed som du nu engang har, hvilket kan være både ubehageligt og farligt. Grin

Hvor mange millimeter mønster skal der være? Smil
Svar
#17
(27-05-2013, 20:44)Scooterballe Skrev: Det tror jeg så ganske enkelt ikke på, beklager. Jeg var selv til stede; måske Superman kunne, men ikke en dødelig mekaniker. Alene adskillelse af kobling og bremser, slibe belægningerne, lægge dem i et rensekar og smøre dem med fedt bagefter; så er de 10 minutter vist gåetGrin

Venligst Erik.

Han kender hver en skrue, fejl osv. på netop den model, samt nogle få andre. Det hjælper en hel del. Smil
Inden jeg havde fået smidt regntøjet, lå alle skjoldene på gulvet. Målløs
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#18
(27-05-2013, 21:19)Teddy Skrev: Han kender hver en skrue, fejl osv. på netop den model, samt nogle få andre. Det hjælper en hel del. Smil
Inden jeg havde fået smidt regntøjet, lå alle skjoldene på gulvet. Målløs

Var det overhovedet lejligheden værd at smide regntøjet så? Altså for 10 minutter, det havde jeg nok ikke gjortGrin

Venligst Erik.
Svar
#19
Laver med glæde et service på den Smil
Baotian BT49QT-9 - SuperMoto - 72 ccm
 - 32000 km (solgt)
(Cykel :)
Svar
#20
Nu er der forskel på f.eks. eftersyn af bremser. Nogle lyser på bremseskiven og kan de se at der er belægning tilbage så er bremserne ok.
Andre skiller bremserne ad renser åget smører bolte og efterser stempel og samler alt så bremsen er som da knallerten forlod fabrikken eller bedre. Derfor kan man ikke sammenligne prisen uden at vide precis hvad der er blevet gjort.
I dette tilfælde vil jeg nok sige at han har fået verdi for sine penge.
Nu er jeg ikke i familie med Lynet,og bruger selv en del tid på service, men jeg mener da at en mekaniker der tager sig den tid det tager at gøre sit arbejde ordentligt, er at foretrække hvis prisen er bare nogenlunde den samme.
Freedom is just another word, for nothing left to loose. Citat: janice Joplin.
Svar
#21
(26-05-2013, 21:28)Skimester Skrev: Det er typisk at et scooterbesøg hos mekanikeren koster ca. 2000 kr næsten uanset hvad man skal have lavet.

En gang skulle bagbremsen renses og løsnes på Cometen (Ja, suk) - det var det hele! - men da jeg hentede den havde også liiige skiftet bremsekablet og det blev lige knap 2000 kr. - "de skulle jo have alle skjoldene af..." Sur

Jeg kommer dér ikke igen!

Synes sq det er så frækt at de tillader sig at lave mere end man har bedt dem om, det er sq at pisse på folk, pardon my french. Jeg kan ikke have det. Ond
/Karen Hansen


Citroën C4 Cactus 1,6 BlueHDi  årgang 2017


"There is coffee in that nebula!" Captain Janeway, U.S.S Voyager
Svar
Vil du slippe for reklamerne - Opret en bruger idag, og bliv en del af fællesskabet. :)

#22
(27-05-2013, 22:59)Scooterballe Skrev: Var det overhovedet lejligheden værd at smide regntøjet så? Altså for 10 minutter, det havde jeg nok ikke gjortGrin

Venligst Erik.

Nu bevæger vi os lidt OT, men når nu du spørger... Når man har kørt i øsende regnvejr i 1½-2 timer (og skal samme tur tilbage igen), er det faktisk ganske rart med lidt frisk luft til huden. Også selvom det kun er få minutter. Cool
Svar
#23
(27-05-2013, 20:57)Fyrgaarden Skrev: Hvor mange millimeter mønster skal der være? Smil

Lovpligtigt: mindst 1mm.
Fornuftigt: ikke under 2mm Blink med øjet
Første Kymco Agility 50, årgang 2008  11.000 km. (død og reservedele)
Anden Kymco Agility 50, årgang 2010  20.000 km. Benzinindsprøjtning. Stjålet!
Kymco K-pipe 125, årgang 2014 15.000 km. Solgt
Tredje Kymco Agility 50 12.000 km.
Honda CB 500, årgang 1997, 52.000 km.

"Kør efter forholdene".
Svar
#24
(26-05-2013, 21:28)Skimester Skrev: Det er typisk at et scooterbesøg hos mekanikeren koster ca. 2000 kr næsten uanset hvad man skal have lavet.

En gang skulle bagbremsen renses og løsnes på Cometen (Ja, suk) - det var det hele! - men da jeg hentede den havde også liiige skiftet bremsekablet og det blev lige knap 2000 kr. - "de skulle jo have alle skjoldene af..." Sur

Jeg kommer dér ikke igen!

Høje priser mekanikere tager hos dig.

Jeg har lige fået udført 8000 km eftersyn af Honda'en : 523 kr. Og jeg har aldrig oplevet et besøg hos mit faste værksted der har kostet 2000 kr!.
2015 Honda NSC 50 Vision - Sort.
Svar


Forum spring: